Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Початкова освіта [98]
Дошкільна освіта [29]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 24.06.2024, 09:53

Головна » Статті » Початкова та дошкільна » Початкова освіта

Розвиток усного мовлення першокласників на уроках української мови
Розвиток усного мовлення першокласників на уроках української мови

Чечньова Наталія Володимирівна, вчитель початкових класів, «Спеціаліст вищої категорії»

Запорізька гімназія № 71 з поглибленим вивченням іноземної мови
Запорізької міської ради Запорізької області

Керівник закладу:  Терновська Л. І.

пр. Маяковського,8 
т.  233-87-11, 233-73-82, 233-71-32

URL:  www. school-71.zp.ua              
E-mail:  school-71@ukr.net


Провідна педагогічна ідея досвіду: Цілеспрямовано і професійно формувати і розвивати комунікативну компетентність з урахуванням можливостей та інтересів першокласників та соціокультурну компетентність через постійне забезпечення позитивної мотивації до засвоєння української мови, залучення до національної культури, збагачення словникового запасу, формування орфоепічних та граматичних умінь і навичок.

Обгрунтування актуальності та перспективності досвіду:  Формування умінь усного мовлення – одне з основних завдань навчання української мови. Воно розпочинається з першого класу й продовжується протягом наступних років навчання.   Розвиток умінь говоріння відбувається на репродуктивному рівні, коли учні відтворюють зразок,який дає вчитель, переказують,розповідають напам ять, й на продуктивному, коли учні самостійно будують фрази, запитують, розповідають, ведуть діалог. Зміст навчального матеріалу, вміщений у досвіді, відповідає державним вимогам щодо рівня загальноосвітньої підготовки учнів перших класів за новою програмою.

Науково-теоретична база досвіду: Загальновизнаною інновацією у сфері мовленнєвого розвитку дитини є методика , методи та прийоми Н.В. Гавриш та А. М. Богуш. Ця методика увібрала в себе та враховує усі новітні підходи та технології: компетентнісний, особистісно орієнтований, інтегрований, комунікативний, індивідуальний, соціоігровий. Лінгводидактична система початкового навчання української мови у школах з російською мовою викладання, розроблена  О.Н.Хорошковською.

Стисла анотація досвіду: Розроблений  допоміжний  посібник до підручника  "Українська мова 1 клас ” (автори Н.В. Гавриш , Т.С.  Маркотенко    Київ " Генеза " 2012) за новою програмою. Посібник  допоможе  ефективно засвоїти початковий усний курс української мови у школах з російською мовою навчання. Добір матеріалу здійснювався так, щоб не повторювати і не дублювати систему завдань підручника, а доповнити й розширити їх. Незважаючи на те , що вивчення української мови у першому класі шкіл з російською мовою навчання є усним курсом, вважаю за необхідне залучати дітей до читання . Посібник передбачає партнерство у роботі: дорослий-дитина, дитина-дитина.  У посібнику зібрані цікаві віршики,  чистомовки , лічилки , загадки сучасних українських авторів відповідно темам підручника.

Результативність впровадження досвіду: Навчання й виховання учнів, які успішно користуються усіма видами мовленнєвої діяльності у процесі спілкування, які вчаться встановлювати соціальні контакти та адаптуються до життя в українському соціумі. На кінець І семестру 100% учнів навчилися читати українською мовою, вміють будувати діалоги, користуючись українською лексикою, та розповідати на відповідну тематику, користуючись поданою схемою та відповідним словником.

Репрезентація досвіду: Для практичного використання вчителям та учням 1 класів в межах класу, в паралельних класах школи, у школах міста з російською мовою навчання.

Категорія: Початкова освіта | Додав: OrdgonRMO (19.01.2014)
Переглядів: 758 | Теги: Загадки, мовні розминки, вірші, діалог, скоромовки, Орджонікідзевський, тематична лексика | Рейтинг: 3.2/59
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024