Провідна педагогічна ідея досвіду: Цілеспрямовано і професійно формувати і розвивати комунікативну компетентність з урахуванням можливостей та інтересів першокласників та соціокультурну компетентність через постійне забезпечення позитивної мотивації до засвоєння української мови, залучення до національної культури, збагачення словникового запасу, формування орфоепічних та граматичних умінь і навичок.
Обгрунтування актуальності та перспективності досвіду: Формування умінь усного мовлення – одне з основних завдань навчання української мови. Воно розпочинається з першого класу й продовжується протягом наступних років навчання. Розвиток умінь говоріння відбувається на репродуктивному рівні, коли учні відтворюють зразок,який дає вчитель, переказують,розповідають напам ять, й на продуктивному, коли учні самостійно будують фрази, запитують, розповідають, ведуть діалог. Зміст навчального матеріалу, вміщений у досвіді, відповідає державним вимогам щодо рівня загальноосвітньої підготовки учнів перших класів за новою програмою.
Науково-теоретична база досвіду: Загальновизнаною інновацією у сфері мовленнєвого розвитку дитини є методика , методи та прийоми Н.В. Гавриш та А. М. Богуш. Ця методика увібрала в себе та враховує усі новітні підходи та технології: компетентнісний, особистісно орієнтований, інтегрований, комунікативний, індивідуальний, соціоігровий. Лінгводидактична система початкового навчання української мови у школах з російською мовою викладання, розроблена О.Н.Хорошковською.
Стисла анотація досвіду: Розроблений допоміжний посібник до підручника "Українська мова 1 клас ” (автори Н.В. Гавриш , Т.С. Маркотенко Київ " Генеза " 2012) за новою програмою. Посібник допоможе ефективно засвоїти початковий усний курс української мови у школах з російською мовою навчання. Добір матеріалу здійснювався так, щоб не повторювати і не дублювати систему завдань підручника, а доповнити й розширити їх. Незважаючи на те , що вивчення української мови у першому класі шкіл з російською мовою навчання є усним курсом, вважаю за необхідне залучати дітей до читання . Посібник передбачає партнерство у роботі: дорослий-дитина, дитина-дитина. У посібнику зібрані цікаві віршики, чистомовки , лічилки , загадки сучасних українських авторів відповідно темам підручника.
Результативність впровадження досвіду: Навчання й виховання учнів, які успішно користуються усіма видами мовленнєвої діяльності у процесі спілкування, які вчаться встановлювати соціальні контакти та адаптуються до життя в українському соціумі. На кінець І семестру 100% учнів навчилися читати українською мовою, вміють будувати діалоги, користуючись українською лексикою, та розповідати на відповідну тематику, користуючись поданою схемою та відповідним словником.
Репрезентація досвіду: Для практичного використання вчителям та учням 1 класів в межах класу, в паралельних класах школи, у школах міста з російською мовою навчання.