Розвиток творчих здібностей учнів на уроках трудового навчання в початкових класах в паперопластиці з використанням прийомів орігамі Шишацька Наталія Іванівна, вчитель початкових класів, спеціаліст вищої категорії, учитель-методист Запорізький навчально – виховний комплекс № 109 Запорізької міської ради, Запорізької області. Директор ЗНВК № 109 Углова Марина Миколаївна 690121 Запоріжжя вулиця Дніпровські пороги 29
Провідна педагогічна ідея досвіду: Праця повинна приносити задоволення, бути цікавою, захоплюючою, розвивати особистість учня, бути практично результативною. Можливість власноруч виготовити іграшку, для якої слід мати добре розвинуті аналітично-конструктивні здібності, вмілі руки, міцну витримку – захоплююча діяльність А те, що робиться з задоволенням виховує найбільш цінні якості особистості дитини.
Обгрунтування актуальності та перспективності досвіду:Для формування творчої особистості необхідно створити умови розвитку її здібностей і в першу чергу здібностей власноруч творити красу, отримувати задоволення від праці, від вміння дарувати радість іншим. Крім того, виховуються такі риси характеру як цілеспрямованість, працелюбність, старанність, наполегливість в досягненні мети, охайність та комунікабельність. Формується аналітичне мислення, проективні здібності, зорова пам'ять та увага.
Науково - теоретична база досвіду:Художньо – практичний та гуманітарний напрямок виховної роботи вальфдорських шкіл, безцінна педагогічна спадщина В. Сухомлинського, японська народна технологія виготовлення паперових іграшок, методика уроків художньої праці І. Тименко, Л. денисенко стали грунтом, на якому збудована своя система і відкорегована до сучасних умов і національних традицій.
Стисла анотація досвіду:Фантазувати, творити нове, уявляти та передавати предмет по-своєму дає можливість паперова пластика. Особливо мистецтво орігамі. Пропонований матеріал розкриває систему використання роботи з паперової пластики з дітьми молодшого шкільного віку на уроках праці, яка сприяє розвитку логічного мислення, просторового уявленн та творчих здібностей дітей. Подаються прийоми складання з паперу цікавих фігурок, технологічні картки даних, пропонуються наочні зразки поробок, дається методика проведення приблизних занять.
Результативність впровадження досвіду:На даному етапі досвід апробовано в межах ЗНВК № 109, неодноразово представлений курсантам ЗОІППО і позитивно впливає на розвиток творчих здібностей учнів.
Репрезентація досвіду: впровадження у навчальному закладі, публікації у фахових інтернет– виданнях, журналі "Початкова школа”, Шкільний світ, грудень 2010, № 46, с. 5-8
|