Провідна педагогічна ідея досвіду:
полягає в розвитку творчих здібностей дітей, розвитку мислення, що характеризується творчістю і дозволяє знайти нове, нестандартне розв’язання проблеми, уяви, фантазії.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду:
Актуальність цієї теми в тому, що суспільству потрібні фахівці вищого творчого потенціалу, здатні проникати в суть ідеї і втілювати її в життя. Для будь-якої творчої діяльності необхідною є наявність у людини таких якостей: нахилів до даного виду діяльності, здібності до швидкого навчання, розумової активності, кмітливості й винахідливості тощо. Найефективніший шлях розвитку творчої особистості – прилучення всіх школярів до продуктивної творчої діяльності, бо розвинути здібності – це значить озброїти дитину способом діяльності, дати їй до рук ключ, принцип виконання роботи, створити умови для виконання й розквіту її обдарованості.
Важливе значення в шкільному віці має розвиток навичок самостійності. Особливо гостро ця проблема постає у початкових класах, тому що учбова діяльність є ведучою діяльністю молодших школярів, а розвиток самостійності – це формування особистості учня, запорука успішного навчання в наступних класах. Завдання вчителя не тільки дати дітям суму знань, а навчити спілкуватися, самостійно вирішувати проблеми, знаходити вихід із нестандартної ситуації, іншими словами - навчити найвищому із мистецтв–мистецтвужити.
Науково-теоретична база досвіду:
Гуманно-особистісна педагогіка В.Сухомлинського, Ш.Амонашвілі; розвивальний потенціал усіх складових системи початкового навчання М.Богдановича, Н.Бібік, М.Вашуленко, І.Гудзик, О.Савченко.
Стисла анотація досвіду:
Своє основне завдання вбачаю у створенні сприятливих умов для розвитку творчого потенціалу дитини, розвитку учнів через гру, урізноманітненні форм і методів навчання. Постійно працюю над удосконаленням навчально – виховного процесу, будую його відповідно до потреб особистості та індивідуальних особливостей дітей, зростанні їх самостійності і творчої активності. Для уроків характерна емоційно – пізнавальна система навчання - пошук нових форм, розкриття внутрішньої суті явищ через гру, змагання, екскурсії.
В роботі використовую елементи нових освітніх технологій, спрямованих на всебічний розвиток дитини, застосовую такі форми і методи, що активізують творчу діяльність, самостійність, ініціативність учнів у навчанні. Це досягається шляхом інтерактивного навчання, де учень відчуває успішність і інтелектуальну спроможність. На уроках переважають такі інтерактивні методи, як: «Мозкова атака», «Мікрофон», «Асоціативний кущ». Для досягнення будь - якої дидактичної мети широко використовую роботу в парах і групах.
Впроваджую диференційований підхід, підбираю завдання різного рівня складності, використовую нестандартні форми проведення уроків, що спонукає дитину до активного мислення, розвиває її творчі задатки.
Саме інтерактивні методи дають змогу створювати в класі навчальне середовище, в якому теорія і практика засвоюються одночасно, а це надає змогу учням формувати характер, розвивати світогляд, логічне мислення, зв’язне мовлення. формувати критичне мислення, виявляти і реалізовувати індивідуальні можливості.
Результативність впровадження досвіду:
Використання нетрадиційних методів навчання підвищує пізнавальний інтерес в учнів, сприяє розвитку самостійності, творчості, активного пошуку інформації, усвідомленого оперування нею.
Репрезентація досвіду:
Навчальний заклад:семінар,конференція на засіданні МО