Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Початкова освіта [98]
Дошкільна освіта [29]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 29.03.2024, 15:08

Головна » Статті » Початкова та дошкільна » Початкова освіта

Розвиток творчих здібностей молодших школярів
Розвиток творчих здібностей молодших школярів

Ярмоленко Юлія Юріївна, вчитель початкових класів
кваліфікаційна категорія -  «спеціаліст   першої категорії»

Запорізька гімназія № 50 Запорізької міської ради, Запорізької області
Директор гімназії – Гузеватий Андрій Юрійович
69006 , м. Запоріжжя, вул. Б.Хмельницького, 22
тел.:(061) 236-88-81;(061) 236-73-27


Провідна педагогічна ідея досвіду: 
полягає в розвитку творчих здібностей дітей, розвитку мислення, що характеризується творчістю і дозволяє знайти нове, нестандартне розв’язання проблеми, уяви, фантазії.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду:
Актуальність цієї теми в тому, що суспільству потрібні фахівці вищого творчого потенціалу, здатні проникати в суть ідеї і втілювати її в життя. Для будь-якої творчої діяльності необхідною є наявність у людини таких якостей: нахилів до даного виду діяльності, здібності до швидкого навчання, розумової активності, кмітливості й винахідливості тощо.   Найефективніший шлях розвитку творчої особистості  – прилучення всіх школярів до продуктивної творчої діяльності, бо розвинути здібності – це значить озброїти дитину способом діяльності, дати їй до рук ключ, принцип виконання роботи, створити умови для виконання й розквіту її обдарованості.
Важливе значення в шкільному віці має розвиток навичок самостійності. Особливо гостро ця проблема постає у початкових класах, тому що учбова діяльність є ведучою діяльністю молодших школярів, а розвиток самостійності – це формування особистості учня, запорука успішного навчання в наступних класах. Завдання вчителя не тільки дати дітям суму знань, а навчити спілкуватися, самостійно вирішувати проблеми, знаходити вихід із нестандартної ситуації, іншими словами - навчити найвищому із мистецтв–мистецтвужити.

Науково-теоретична база досвіду:   
Гуманно-особистісна педагогіка В.Сухомлинського, Ш.Амонашвілі; розвивальний потенціал  усіх складових системи початкового навчання  М.Богдановича, Н.Бібік, М.Вашуленко, І.Гудзик, О.Савченко.

Стисла анотація досвіду:
Своє основне завдання  вбачаю у створенні сприятливих умов для розвитку  творчого потенціалу дитини, розвитку учнів через гру, урізноманітненні форм і методів навчання. Постійно працюю  над удосконаленням навчально – виховного процесу, будую його відповідно до потреб особистості та індивідуальних особливостей дітей, зростанні  їх самостійності і творчої активності. Для  уроків характерна емоційно – пізнавальна система навчання - пошук нових форм, розкриття внутрішньої суті явищ через гру, змагання, екскурсії.
В  роботі використовую елементи нових освітніх технологій, спрямованих на всебічний розвиток дитини, застосовую такі форми і методи, що активізують творчу діяльність, самостійність, ініціативність учнів у навчанні. Це досягається шляхом інтерактивного навчання, де учень відчуває успішність і інтелектуальну спроможність. На уроках переважають такі інтерактивні методи, як: «Мозкова атака», «Мікрофон», «Асоціативний кущ». Для досягнення будь - якої дидактичної мети широко використовую роботу в парах і групах. 
Впроваджую диференційований підхід, підбираю завдання різного рівня складності, використовую нестандартні форми проведення уроків, що спонукає дитину до активного мислення, розвиває її творчі задатки.
Саме інтерактивні методи дають змогу створювати в класі навчальне середовище, в якому  теорія і практика засвоюються  одночасно, а це надає змогу учням формувати характер, розвивати світогляд, логічне мислення, зв’язне мовлення. формувати критичне мислення, виявляти і реалізовувати  індивідуальні можливості.

Результативність впровадження досвіду:
Використання нетрадиційних методів навчання підвищує пізнавальний інтерес в учнів, сприяє розвитку самостійності, творчості, активного пошуку інформації, усвідомленого оперування нею.

Репрезентація досвіду: 
Навчальний заклад:семінар,конференція на засіданні МО
Категорія: Початкова освіта | Додав: LeninRMO (26.01.2014) | Автор: Ленінський, Розвиток, творчість, ін
Переглядів: 1163 | Коментарі: 1 | Теги: молодші школярі, творчість, здібності, розвиток, інтелект, ГРА, пізнавальна активність, Ленінський, творчі здібності, творче мислення | Рейтинг: 3.0/54
Всього коментарів: 1
1 Лилия  
Работа очень хорошая....

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024