Запорізька загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів № 69
Запорізької міської ради Запорізької області,
директор Борисенко Людмила Михайлівна;
69096 м. Запоріжжя, вулиця Ладозька, 2 тел.222-77-33
Провідна педагогічна ідея досвіду:
Розвиток мовленнєвої компетентності в класах інтенсивної педагогічної корекції, який досягається завдяки компетентнісній спрямованості змісту і організаційних форм уроків, дає змогу навчити учнів правильно будувати речення, складати тексти, висловлювати свою думку, спілкуватися в суспільстві.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду:
Однією з найважливіших базових складових інклюзивного навчання є розвиток мовлення учнів. Недорозвинення усного мовлення у більшості дітей з порушеннями психофізичного розвитку визначається у структурі основного дефекту і не є фатально обмежувальним фактором, який стримує їхній загальний розвиток. Тому робота вчителя будується на основі комунікативно-діяльнісного та корекційно-розвивального підходів, яка відповідає основним принципам навчання дітей з порушеннями психофізичного розвитку.
Науково-теоретична база досвіду:
Особливості корекційного виховання та освіти дітей з особливими потребами досліджували відомий психолог Л.С.Виготський, сучасні вчені А.А.Колупаєва, С.М.Єфименко, Л.І.Аксенова, Н.М.Назарова. Види корекційної діяльності розглядали як систему мір, спрямованих на виправлення чи послаблення відхилень у психічному та фізичному розвитку дітей з аномальними відхиленнями вчені В.В.Воронкова, І.Г.Єременко, С.Д.Забрамная, Б.П.Пузанов, В.А.Лапшин.
Стисла анотація досвіду:
Досвід за інноваційним потенціалом – модифікаційний.
Вчитель працює над творчим вирішенням проблем навчання мовленнєвого розвитку учнів класу інтенсивної педагогічної корекції виразному, свідомому читанню, збагаченню словникового запасу молодшого школяра. Велику увагу приділяє розвитку усного та писемного мовлення учнів. Форми, засоби і методи роботи різноманітні, але всі вони підпорядковані єдиній меті – формуванню мовленнєої компетенції в молодших школярів, прищепленню їм навичок культури спілкування, розширенню кругозору.
Результативність впровадження досвіду:
Учні класу інтенсивної педагогічної корекції протягом чотирьох років показали вагомий результат в розвитку усного мовлення: засвоїли елементарні навички культури мовлення і культури спілкування, навчилися будувати власні висловлювання, вільно спілкуватися один з одним та з іншими людьми.
Репрезентація досвіду:
• Виступ на районному методичному об’єднанні (березень 2013 р.)
• виступ на обласному семінарі «Інтеграція теорії та практики в акмеології післядипломної педагогічної освіти» (березень 2013 р.)