Запорізька загальноосвітня школа I-III ступенів № 17 Запорізької міської ради Запорізької області Адреса: 69027, м. Запоріжжя, вул. Енгельса, 20 Телефон: 769-80-46 E-mail: : zp.school17@gmail.com
Директор Данько Анатолій Іванович
Актуальність проблеми:Одним з основних завдань Державного стандарту початкової загальної освіти є формування в учнів математичної компетентності,яка полягає у здатності застосовувати досвід навчальної математичної діяльності для розв’язання практично зорієнтованих задач. Тож вироблення вміння розпізнавати практичні проблеми,які можна розв’язати із застосуванням математичних методів,є важливою складовою навчання математики.Вагому роль у розв’язанні цього завдання відведено змістовій лінії "Сюжетні задачі” Тому актуальною стає проблема, над якою я працюю " Сюжетні задачі” Науково-теоретична база досвіду:Методичне підґрунтя досвіду роботи та його практична реалізація спирається на Національну доктрину розвитку освіти, Закони України «Про освіту», Новий Державний стандарт початкової освіти; -теоретичну основу розробки системи становлять діяльнісні теорії навчання-теорія поетапного формування розумових дій П.Я.Гальперіна та теорія змістовних узагальнень В.В.Давидова, Д.Б.Ельконіна,методика розв’язування задач за Скворцовою С.О Анотація досвіду:Я ставлю перед собою мету – вчити дітей розв’язувати задачі так, щоб вони включали у цей процес всі складові свого розуму: міркування, пошук, логічне мислення, винахідливість. Під час ознайомлення з новим видом задач організовую еврестичну бесіду так, щоб учні з пасивних слухачів перетворилися в активних учасників аналізу задачі. Використовуючи систему прийомів і способів, вчу розв’язувати задачі різними способами, змінювати елементи задачі, складати обернені, розв’язувати задачі підвищеної складності, цікаві задачі. Результативністьвпровадження досвіду:Методика підготовчої роботи над сюжетними задачами,яка реалізується шляхом виконання системи навчальних завдань,створює умови для набуття знань і умінь,які є необхідними для засвоєння поняття задачі,а саме: Знання:
конкретного змісту арифметичних дій додавання й віднімання;
конкретного змісту відношення різнецевого порівняння;
Уміння:
переходити від предметної інтерпретації операції об’єднання елементів двох множин,що не перетинаються(вилучення частин множини і показу решти),до запису математичного виразу або рівності й навпаки;
переходити від схематичної інтерпретації операції об’єднання елементів двох множин,що не перетинаються(вилучення частини множини і показу решти),до запису математичного виразу або рівності й навпаки;
знаходити суму й різницю двох чисел;
збільшувати та зменшувати число на кілька одиниць;
знаходити на скільки одиниць одне число (більше) менше від іншого числа.
Репрезентація досвіду: Рівень репрезентації: навчальний заклад,районний; Форми репрезентації: виступ на ШМО вчителів початкових класів.