Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Початкова освіта [98]
Дошкільна освіта [29]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 11.08.2020, 08:31

Головна » Статті » Початкова та дошкільна » Початкова освіта

Програма формування ключових компетентностей в учнів І ступеня навчання «Я вчусь учитися»
Програма формування ключових компетентностей в учнів І ступеня навчання «Я вчусь учитися»
Попова Наталія Миколаївна, 
заступник директора, спеціаліст вищої  категорії , старший учитель;

Алтинбаєва Вікторія Вікторівна, 
учитель початкових класів, спеціаліст вищої  категорії ;

Агапова Тетяна Михайлівна, 
учитель початкових класів , спеціаліст І категорії;

Вітко Наталія Петрівна, 
учитель початкових класів, спеціаліст І категорії, 

Рудченко Наталія Миколаївна, 
учитель початкових класів, спеціаліст І категорії. 

Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №80 Запорізької міської ради Запорізької області

Директор: Ганюкова Катерина Степанівна

Адреса: вул. Магара, 5а 
Телефон: 769 80 25    

Провідна педагогічна ідея досвіду: Вчасно і правильно сформовані уміння і навички – умова успішного просування учнів у шкільній освіті, ефективний засіб їх навчальної та самостійної роботи. Тому, основна мета курсу – сформувати в учнів ключові компетентності, які передбачають їхній особистісний, соціальний та інтелектуальний розвиток. 

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: Програма курсу «Я вчусь учитися» згідно із  Державним стандартом початкової загальної освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 462 від 20 квітня 2011року, пропонується для учнів 1- 4 класів загальноосвітніх шкіл. У навчальних програмах для загальноосвітніх навчальних закладів ( Київ, Видавничий дім «Освіта», 2012) зазначено: «У початкових класах навчальна діяльність уперше стає об’єктом спеціального формування, тому ключова компетентність уміння вчитись набуває пріоритетного значення. Ядром цієї компетентності у початкових класах є оволодіння молодшими школярами загальнонавчальними  уміннями і навичками».

Науково-теоретична база досвіду: Серед пріоритетних функцій школи першого ступеня визнано загальнонавчальні та розвивальні, а одним із найважливіших її завдань - формування у молодших школярів розгорнутої навчальної діяльності (уміння вчитися). Актуальність виділених підходів зумовлюється суспільними потребами, пов'язаними з переходом людства до інформаційного суспільства. Як результат цього переходу - переосмислення самоцінності знань, зміна співвідношення між результативним і процесуальним аспектами навчання на користь засвоєння учнями способів пізнання, формування бажання та уміння вчитися.
 Поняття «уміння вчитися» Ю.К. Бабанський трактує як володіння сукупністю основних загальнонавчальних (міжпредметних) умінь і навичок. Деталізує його зміст О. Савченко: «Учень вміє вчитися, якщо він визначає сам або приймає мету, яку ставить вчитель, відповідно до неї планує і виконує необхідні дії, контролює їх та оцінює свої результати». 
 Суттєво збагачують уявлення про сутність цього феномена дослідження психологів. Враховуючи двосторонній характер процесу навчання, Г. Цукерман визначає уміння вчитися як уміння вчити себе, бути учнем і вчителем одночасно, в одній особі, самостійно знати і робити те, що на початку навчання виконується лише у співдружності з учителем.
 Загальнонавчальні уміння і навички доволі різноманітні, тому вчені по-різному їх класифікують. Так, Ю. Бабанський виділяє навчально-організаційні, навчально-інформаційні та навчально-інтелектуальні уміння та навички. Тоді як І. Лернер вичленовує організаційні, практичні, розумові і психолого-характерологічні уміння. Також відома класифікація навчальних умінь і навичок за характером діяльності: пізнавальні, практичні, організаційні, уміння проводити самоконтроль, оцінні. 
 О. Савченко, враховуючи специфіку чотирирічної початкової школи, об'єднала загальнонавчальні уміння і навички молодших школярів у такі групи: організаційні, загальнопізнавальні, загальномовленнєві і контрольно-оцінні Вони формуються протягом усієї початкової школи, мають міжпредметний характер, а тому час для цієї роботи вчитель знаходить на різних уроках, враховуючи розвивальні можливості тієї чи іншої теми.

Стисла анотація досвіду: Програма «Я вчусь учитися» розроблена на підставі навчальних програм для загальноосвітніх навчальних закладів для учнів І ступеня навчання, зокрема  розділу «Загальнонавчальні уміння та навички». До них належать навчально-організаційні, загальномовленнєві, загальнопізнавальні, контрольно-оцінні.  До програми додається тематика розроблених занять до кожного з розділів та календарно-тематичне планування . На вивчення курсу «Я вчусь учитися» передбачено 136 годин (по 34 години у кожному класі).

Результативність впровадження досвіду: Програма «Я вчусь учитися» упроваджується разом із реалізацією нового Державного стандарту на спеціально відведених годинах 1 раз на тиждень та забезпечує результативність навчальної діяльності учнів.

Репрезентація досвіду: Програму представлено на рівні навчального закладу та запропоновано для апробації у загальноосвітніх класах ЗОШ №80; з цією метою проведено звіт творчої групи, практичні заняття, семінари. Програму обговорено на предметному МО, педагогічній та методичній раді школи.
Категорія: Початкова освіта | Додав: kommun (26.01.2014)
Переглядів: 675 | Коментарі: 1 | Теги: Державний стандарт початкової загал, ключова компетентність уміння вчити, навчально – організаційні, Комунарський | Рейтинг: 3.4/51
Всього коментарів: 1
1 Дарья   [Матеріал]
Запропонована програма є дуже актуальною на сьогодні. Її мета і завдання дадуть змогу краще оволодіти учбовим матеріалом і в результаті засвоїти навчальну програму, а також сформувати в учнів правильне розуміння навчального процесу.

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2020