Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Початкова освіта [98]
Дошкільна освіта [29]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 26.04.2024, 00:05

Головна » Статті » Початкова та дошкільна » Початкова освіта

Проектно-дослідницька технологія
Проектно-дослідницька технологія як засіб формування  природознавчої компетентності молодших школярів


Лопатченко Анжела Вікторівна, 
учитель початкових класів, вища категорія

 
 Запорізька гімназія №93 Запорізької міської ради Запорізької області
Директор:   Іванова Тетяна Іванівна
Адреса: м. Запоріжжя, вул. Полякова, 9
Телефон: 67-44-15


Провідна педагогічна ідея досвіду: використання проектно-дослідницької технології ,  що призводить до формування основних груп компетентностей (комунікативна,  соціальна,  інформаційна ,  природознавча,  саморозвитку і самоосвіти,  продуктивної,  творчої діяльності). А природознавча компетентність – це одна із ключових загально предметних компетенцій. Провідна педагогічна ідея реалізовується через дослідницьку та проектну технологію. Уроки дослідження зумовлені потребами сучасного суспільства ,  яке ставить перед школою завдання виховати творчу особистість,  розвинути творчі задатки дітей,  навчити їх мислити,  здобувати знання самостійно й застосовувати на практиці. У роботі за проектними технологіями пріоритетним є формування вмінь і навичок проектувати власну навчальну діяльність .

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: актуальність формування природознавчої компетенції шляхом використання проектно- дослідницької технології зростає в умовах переходу сучасної системи освіти до формування  компетентнісної особистості,  здатної діяти осмислено,  орієнтуватися у мінливому навколишньому світі,  із сформованими цінностями. Використовуючи проектно-дослідницьку технологію у навчально–виховному процесі,  учні мають можливість міркувати,  враховувати різні точки зору,  аргументувати власну позицію,  спираючись на знання фактів,  закономірностей,  творчо і нестандартно вирішувати навчальні проблеми .

Науково-теоретична база досвіду: загальна структура компетенцій розроблена А.В.Хуторським. Також теоретичною базою досвіду є: теоретичні положення американського філософа Джона Д’юі та його учня В.Кілпатріка,  розробки вчених Росії під керівництвом С.Шацького. Сутність і умови застосування методу проектів обґрунтували М.Б.Павлов ,  В.Д.Симоненко,  П.С. Лернер,  Е.С. Колаб,  І.Д. Чечель.

Стисла анотація досвіду: за рівнем новизни цей досвід є раціоналізаторським і складається з логічно пов’язаних між собою розділів:
- в першому розділі учителем підтверджена необхідність роботи з даної проблеми,  що зростає в умовах переходу сучасної системи освіти до компетентносної особистості;
- в другому розділі розкрита теоретична база ,  на якій ґрунтується досвід учителя;
- третій розділ описує технологію досвіду,  вчитель доводить що реалізація сучасних цілей освіти можлива в діяльності лише самої дитини ;
- четвертий розділ складається із опису,  пошуку і впровадження інноваційних технологій навчання ,  що відповідають потребам сьогодення . 
- в останньому  розділі вчитель робить висновки про те що дає учням та самому учителю впровадження проектно-дослідницької технології. Пропонований досвід допоможе перейти до нової парадигми в системі навчання; створити умови для розвитку здібностей учнів до розумової діяльності; допоможе формувати комунікативні здібності та уміння здійснювати вибір,  якого потребує сучасне життя .

Результативність впровадження досвіду: з використанням   проектно дослідницької діяльності  учнів  на уроках і на позаурочний час помітно зростає мотивація учнів до навчальної діяльності. Учні Лопатченко А.В. вміють працювати в парах,  групах,  допомагати один одному . На належному рівні можуть шукати потрібну інформацію. Зросла і навчально пізнавальна активність. Учні достатньо грамотно аналізують свою діяльність і роботу однокласників. У порівнянні з першим класом у дітей краще сформовані вміння і навички проектувати власну навчальну діяльність,  реально поєднувати теоретичні знання з практичним застосуванням для вирішення конкретних проблем .

Репрезентація досвіду: досвід був представлений у навчальному закладі  (гімназія №93),  а також на районному етапі  Всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2014»

Категорія: Початкова освіта | Додав: shevchenko (24.01.2014)
Переглядів: 1279 | Теги: Шевченківський, пошукова діяльність, основні групи компетентностей, ІКТ, проектно-дослідницька технологія | Рейтинг: 2.9/40
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024