Практичні завдання інтегрованого курсу «Абетка харчування» і предметів : математика, українська мова, 3-й клас
Члени творчої групи «Здоров’язберігаючі технології навчання»: Вовкодав Н.В,. вчитель початкових класів, вища категорія Повища Ю.І, вчитель початкових класів, вища категорія, «Старший вчитель» Запорізький колегіум «Елінт» директор – Зайковська О.А. , м. Запоріжжя, вул. М. Чуйкова, 29 телефон - 283-60-40
Провідна педагогічна ідея досвіду: формування первинних знань та навичок з основ здорового харчування як способу збереження і зміцнення здоров’я. Об ґрунтування актуальності та перспективності досвіду: - Активна співпраця з учнями задля їхньої мотивації до здорового способу життя;
- Обов’язкове застосування на уроках інтерактивних педагогічних технологій;
- Практичне спрямування уроків та їх емоційність;
- Інтенсифікація міжпредметних зв’язків;
- Активна участь батьківської громади у формування здорового способу життя дітей;
- Особистісне ціннісне ставлення до власного здоров’я ;
- Створення шкільного здоров’язбережувального середовища.
Науково-теоретична база досвіду: практичні завдання інтегрованого курсу «Абетка харчування» і предметів : математика, українська мова, 3-й клас складено відповідно до чинної програми, рекомендованої Міністерством освіти і науки України (лист МОН України від 23.12.2004 р. № 1/11-6611.) та навчальної програми та методичних посібників для вчителів (авторів О.М. Ващенко, канд. пед. наук, доцента Київського міського педагогічного університету ім. Б. Грінченко, С. О. Свириденко, канд. пед. наук з Інституту проблем виховання АПН України).
Стисла анотація досвіду: в даному матеріалі вміщено практичні завдання інтегрованого курсу «Абетка харчування» і предметів : математика, українська мова, а саме: цікаві задачі з математики, кросворди, ребуси, нестандартні завдання ігрового і творчого характеру для учнів 3-х класів загальноосвітніх шкіл.
Результативність впровадження досвіду: Дати знання учням про різні групи продуктів харчування та їх роль у режимі харчування та зміцненні здоров’я. Учні мають уявлення: - про роль вуглеводів у харчуванні людини,
- про цінність зернових продуктів, а також про роль і місце овочів, фруктів та ягід у харчуванні людини,
- рекомендована кількість порцій овочів та фруктів у добовому раціоні дитини,
- необхідність поєднання харчових продуктів рослинного та тваринного походження,
- про цінність продуктів, які містять білки та жири,
- про види м’ясних та рибних продуктів.
- учні дотримуються рекомендацій щодо регулярного вживання молока і молочних продуктів та кількості їх порцій,
- регулярного вживання овочів, фруктів та ягід у раціоні харчування та кількості їх порцій,
- рекомендацій щодо правильного вживання продуктів з високим вмістом білків і жирів та кількості їх порцій.
- учені мають уявлення про правила здорового харчування,
- розуміють,що від самої людини залежить вибір правильного харчування, необхідність різноманітності, збалансованості, помірності вживання усіх груп харчових продуктів,
- дотримуються правил здорового харчування, рекомендацій щодо правильного вибору та поєднання різних продуктів та необхідної кількості порцій.
Репрезентація досвіду: Участь в обласному семінарі по впровадженню інтегрованого курсу «Абетка харчування» через інтеграцію знань про здоровий спосіб життя в базові шкільні дисципліни. Презентація програми «Абетка харчування» на методичному об’єднанні вчителів початкових класів колегіуму «Елінт». Створення збірки для учнів третіх класів з інтегрованими завданнями з математики і української мови. Відкритий урок «Сім’я, як чинник здоров’я», публікація в інтернет-виданні «Раз ступенька, два ступенька». Публікація рольової гри «Створення тижневого меню родини» Проведено виховні години за матеріалами «Абетки харчування» Батьківські збори щодо здорового харчування дітей.
|