Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Початкова освіта [98]
Дошкільна освіта [29]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 03.12.2021, 14:20

Головна » Статті » Початкова та дошкільна » Початкова освіта

Пошукова та інформаційно-дослідницька робота на уроках природознавства

Пошукова та інформаційно-дослідницька робота на уроках природознавства

Третяк Наталя Євгенівна 

Учитель початкових класів, спеціаліст вищої категорії, «Старший учитель»

Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №75 Запорізької міської ради Запорізької області

Директор Гончаренко Роман Вікторович 

Адреса - м. Запоріжжя, Заводський р-н, вул. Історична, буд. 92 

Телефон - (0612) 36-56-10 

e-mail  shkola75@i.ua,

адреса сайту  zzosh75.ucoz.ru

Провідна педагогічна ідея досвіду 

Інформаційно-дослідницька робота та використання ІКТ на уроках природознавства сприяє підвищенню якості знань, мотивації до вивчення предмету, формує екологічну культуру, дозволяє найбільш ефективно використати навчальний час та час підготовки до уроку.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду

Впровадження новітніх інформаційно-комунікативних технологій у всі сфери суспільного життя та розвиток інформаційного суспільства є одним з пріоритетних напрямків державної політики. Одне з головних завдань освіти в умовах інформаційного суспільства – навчити дітей користуватися інформаційними технологіями та навчатися, використовуючи їх.

Науково-теоретична база досвіду

Дослідження вчених та педагогів-практиків О. Буцика, І.Г. Вєтрова, А.Г. Гейна, А.В. Горячева, С.О. Гунько, М.М. Левшина, Н.П. Листопад, Ю.І. Машбиця, Ф.М. Ривкінд, С. Пейперта, Ю.А. Первіна, І.М. Смирнової, О.В. Суховірського, М.І. Фролова, Б. Хантера, О.І. Шиман та інших переконливо свідчать про те, що використання сучасних ІКТ у молодшій школі сприяє індивідуалізації навчання, кожен учень залучається до активної, орієнтованої тільки на нього роботи. При цьому активізується і розумова діяльність, більш повно реалізуються пізнавальні потреби, стимулюється творча активність. Методичні основи використання інформаційних технологій у початковій школі розглянув В.Шакотько у посібнику «Методика використання ІКТ в початковій школі». (Навч.-метод.посіб. – К.: ТОВ Редакція «Комп’ютер», 2008 – 128с.). Досвід вчителів з підготовки та організації навчальних проектів, а також розробки уроків-презентацій розглянуто у книзі «Метод проектів у початковій школі», упоряд.: О.Онопрієнко, О.Кондратюк. – К.: Шк. Світ, 2007. – 128 с. – (Б-ка «Шк. Світу»).

Стисла анотація  досвіду

Так як головною дійовою особою на уроці залишається вчитель, то йому і вирішувати, яку роль повинні відігравати ІКТ у справі допомоги учням в оволодінні знаннями. Для розширення можливостей виконання практичної частини навчальної програми з природознавства використовувалася програма «Природознавство. 3 – 4 кл.». Програмний засіб дає змогу організувати самостійну роботу учнів як у класі, так і вдома, здійснювати контроль і самоконтроль за допомогою розгалуженої системи навчальних завдань у традиційній і тестовій формах. Підвищенню продуктивності уроку, якісного рівня використання наочності на уроці та в позаурочний час, установленню міжпредметних зв’язків сприяє використання публікацій та презентацій, які використовуються у навчанні учнів на різних етапах теми та уроку. Для глибшого засвоєння знань та розвитку допитливості учнів, підвищення самостійності й розумової ініціативи дітей було розроблено систему уроків природознавства з використанням ІКТ. Використання ІКТ дає можливість організації проектної діяльності учнів. Формування основ проектної діяльності як способу активного здобування знань та їх практичного застосування є одним із засобів навчання, розвитку та виховання школярів.

Результативність впровадження досвіду  

Інформаційно-дослідницька та пошукова  робота, використання ІКТ сприяє розвитку життєво необхідних компетентностей дитини, дозволяє зробити навчальний процес особистісно-зорієнтованим. Учні маючи певні знання із задоволенням використовують їх при участі у Всеукраїнських та міських конкурсах. Зросла екологічна культура та свідомість учнів мого класу. Покращився рівень навченості з предмету.

Репрезентація досвіду

Досвід був представлений на районному та обласному конкурсі «Учитель року». Може бути використаний вчителями початкових класів в школах різних типів в урочній та позакласній роботі. Розробки уроків з презентацією та публікацією опубліковано на сайті http://metodportal.com/ та http://teacherjournal.com.ua/.

https://docs.google.com/file/d/0B0uagMxzdE-oa2pzTllwM1ZORzg/edit

https://docs.google.com/file/d/0B0uagMxzdE-oa2pzTllwM1ZORzg/edit

https://docs.google.com/file/d/0B0uagMxzdE-oSGM0TElnQmhxdUk/edit

https://docs.google.com/file/d/0B0uagMxzdE-oNnpFVHZXUG5ub2c/edit

https://docs.google.com/file/d/0B0uagMxzdE-ocHFOVUhxN3p4VWs/edit

https://docs.google.com/file/d/0B0uagMxzdE-oSEhJdU5TRVFOVTA/edit

https://docs.google.com/file/d/0B0uagMxzdE-odzFGRDhQVjdNSms/edit

https://docs.google.com/file/d/0B0uagMxzdE-oMEkxR0tmbzVFbUU/edit

https://docs.google.com/file/d/0B0uagMxzdE-oMEkxR0tmbzVFbUU/edit

https://docs.google.com/file/d/0B0uagMxzdE-ob0o5VUxXM1ZMTFU/edit

https://docs.google.com/file/d/0B0uagMxzdE-oOGlPUmpuRXZ6SFk/edit

https://docs.google.com/file/d/0B0uagMxzdE-oVjJRMzhsZlVQeG8/edit

https://docs.google.com/file/d/0B0uagMxzdE-odUZBSG4tSjJnOGs/edit

https://docs.google.com/file/d/0B0uagMxzdE-oN2FYc1d6ZEZVSjA/edit

https://docs.google.com/file/d/0B0uagMxzdE-oWDhEbTFrbkpSc1k/edit

https://docs.google.com/file/d/0B0uagMxzdE-oTXI2MTYybmZGblU/edit

https://docs.google.com/file/d/0B0uagMxzdE-oaVhOb1B6YWF2NE0/edit

https://docs.google.com/file/d/0B0uagMxzdE-oSlJnVFg3ZnBxMjQ/edit

https://docs.google.com/file/d/0B0uagMxzdE-odzBVeTdGb3dlUlk/edit

https://docs.google.com/file/d/0B0uagMxzdE-oZlh2QktvM0Rxamc/edit

https://docs.google.com/file/d/0B0uagMxzdE-oMXBTVjhvaTg4ckk/edit

https://docs.google.com/file/d/0B0uagMxzdE-oUVp1RTRDNWtvOUk/edit

https://docs.google.com/file/d/0B0uagMxzdE-oamNNa1A5cVBlSDA/edit

https://docs.google.com/file/d/0B0uagMxzdE-oaVRxX0lmWXRHcFU/edit

https://docs.google.com/file/d/0B0uagMxzdE-oazR6V3U1anFvU1E/edit

https://docs.google.com/file/d/0B0uagMxzdE-od2hCTzlKelpYc1U/edit

https://docs.google.com/file/d/0B0uagMxzdE-oWHVqUHd3eUdFMVU/edit

https://docs.google.com/file/d/0B0uagMxzdE-oSC1zZjJ0Nl9TSFU/edit

https://docs.google.com/file/d/0B0uagMxzdE-oSC1zZjJ0Nl9TSFU/edit

https://docs.google.com/file/d/0B0uagMxzdE-oN3pRWEc1VkR3MlU/edit

https://docs.google.com/file/d/0B0uagMxzdE-oSld4WFNxZDZtRzg/edit

https://docs.google.com/file/d/0B0uagMxzdE-oeFVGQy02RnlmMjg/edit

https://docs.google.com/file/d/0B0uagMxzdE-obGZoLW9uQTZLYWM/edit

https://docs.google.com/file/d/0B0uagMxzdE-obGZoLW9uQTZLYWM/edit

https://docs.google.com/file/d/0B0uagMxzdE-oNkJOVm5GcndzRFE/edit

https://docs.google.com/file/d/0B0uagMxzdE-oRGRHRHlMeHphR28/edit

https://docs.google.com/file/d/0B0uagMxzdE-obTBHYkpmTUU0cXc/edit

https://docs.google.com/file/d/0B0uagMxzdE-oQUllTW5rSWRmVHc/edit

https://docs.google.com/file/d/0B0uagMxzdE-oQUllTW5rSWRmVHc/edit


 


Категорія: Початкова освіта | Додав: zavod (29.01.2014)
Переглядів: 1159 | Теги: інформаційно-дослідницька робота, міжпредметні зв’язки, Заводський, презентація, публікація, ІКТ | Рейтинг: 3.3/72
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2021