Портфоліо методичного об’єднання вчителів початкових класів
Портфоліо методичного об’єднання вчителів початкових класів як метод
надання результатів практичної діяльності вчителів і учнів, план
самоосвіти та саморозвитку, план реалізації професійного потенціалу
вчителів.
Ренан Елеонора Аркадіївна, вчитель початкових класів,«Спеціаліст вищої категорії», «Старший учитель».
Запорізька гімназія №71 з поглибленим вивченням іноземної мови Запорізької міської ради Запорізької області
Провідна педагогічна ідея: Основна ідея створення портфоліо методичного об’єднання вчителів полягає в тому, що він є багатофункціональним інструментом оцінювання. Порфоліо дозволяє методичному об’єднанню всебічно презентувати свої досягнення, вміння та напрямки діяльності.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: Формування інформаційно-технологічного суспільства, докорінні зміни в соціально-економічному, духовному розвитку держави потребують підготовки вчителя нової генерації. Якісна освіта з гуманним спрямуванням – це, насамперед, високопрофесійні педагогічні кадри. У зв’язку з цим, стає очевидною необхідність розробки і впровадження у широку практику такого засобу висвітлення вчительських професіональних досягнень, який би:
давав об’єктивну інформацію про якість роботи вчителя;
був би здатен фіксувати динаміку змін (моніторинг) якості професійної діяльності педагога;
був би зрозумілим не тільки фахівцям.
Всім цим вимогам в найбільшій мірі відповідає такий метод пред’явлення результативності професійної діяльності, як портфоліо.
Науково-теоретична база досвіду: Згідно сучасних словників, портфоліо – це повна збірка власних досягнень, своєрідне досьє. Ідея застосування портфоліо в освіті виникла в Сполучених Штатах в 80-ті роки. Сьогодні вона стає все більш популярною в Європі та Японії, її називають одним із трендів сучасної освіти.
Стисла анотація досвіду: Даний досвід демонструє електронне портфоліо методичного об’єднання вчителів початкових класів. В даній роботі надана об’єктивна інформація про якість роботи вчителів об’єднання протягом 5 років, простежується динаміка змін (моніторинг) якості професійної діяльності педагога, результати, досягнуті вчителями в різних видах діяльності: навчальній, виховній, творчій, методичній, дослідницькій.
Результативність впровадження досвіду: Наслідком використання професійного портфоліо педагога для представлення його професійних досягнень може бути поява нового аспекту – особистого аспекту розвитку, самоорганізації та саморозвитку в побудові професійної кар’єри. Суттєвим стає перенесення акценту із зовнішньої експертизи і контролю на самоконтроль та проектування своєї професійної траєкторії. Портфоліо дозволяє забезпечити наступність різних етапів процесу фахової підготовки і професійного розвитку, допомагає планувати, моніторити та коректувати освітню і кар’єрну траєкторію вчителів.
Репрезентація досвіду: Навчальний заклад, районне об’єднання керівників ШМО.