Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Початкова освіта [98]
Дошкільна освіта [29]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 20.04.2024, 14:55

Головна » Статті » Початкова та дошкільна » Початкова освіта

Організація психолого-педагогічної підготовки дітей старшого дошкільного віку до навчання у школі
Наступність  дошкільної та початкової освіти. Організація психолого-педагогічної підготовки дітей старшого дошкільного віку до навчання у школі. Проблема розвитку мовленнєвих якостей дітей у групах старшого дошкільного віку та у першому класі початкової школи

Романова Тетяна Олександрівна, вчитель  початкових класів, спеціаліст другої категорії


Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 37
Запорізької міської ради Запорізької області
Директор школи Баєва І.В.
Кронштадтська,7-А, м.Запоріжжя, 69001,
тел.(0612) 32-60-02,
факс 32-60-02,
E-mail: shkola37@list.ru




Провідна педагогічна ідея досвіду:

  • збереження самоцінності кожного вікового періоду розвитку дитини;
  • забезпечення формування вмінь учитися як фундаментального новоутворення;
  • направленість на
  • збереження здоров'я,
  • забезпечення емоційного благополуччя (комфортності навчального простору);
  • педагогічне передбачення розвитку індивідуальності кожної дитини.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду:
У сучасних умовах освіта, знання, професійні навички відіграють головну роль у житті людини. Постійне накопичення знань і вмінь- не примха, а необхідність, продиктована нашим сьогоденням, рівнем розвитку науки і техніки, прагненням до всебічного розвитку особистості. У цьому процесі задіяні всі педагоги: спеціалісти дошкільної і шкільної освіти. Адже слід забезпечити психолого-педагогічний супровід розвитку дитини від дошкільного віку до шкільного, при цьому допомогти дитині зростати, розвиватися  духовно й інтелектуально без втрат здоров'я і бажання пізнавати світ. З метою об'єднання зусиль освітян усіх ланок сформовано освітні округи, куди увійшли дошкільні освітні заклади, загальноосвітні  школи всіх типів, позашкільні навчально-виховні заклади та громадські організації.
І питання наступності  є особливо актуальним для школи. Слід забезпечити в школі  компетентнісно зорієнтований, особистісно спрямований  фізичний, психічний, соціальний і мовленнєвий розвиток, органічно поєднаний із  психолого-педагогічним впливом  дошкільного освітнього закладу  ітим, що дитина отримує через довкілля. Постійний педагогічний пошук оптимальних методів і форм роботи, орієнтування на сучасні особистісно орієнтовані технології (гуманно-особистісні, співробітництва, вільного виховання) і спонукав вчителя до розробки  власних підходів, прийомів, форм, взаємопов'язаних з усталеними, які б задовольняли в більшій мірі сучасним вимогам.

Науково-теоретична база досвіду:

Необхідність наступності в роботі пов'язаних між собою ланок навчання обґ'рунтовано ще у працях Я.-А. Коменського, Й.-Г. Песталоцці, К.Д. Ушинського, Софії Русової. Ще на початку ХХ століття Н.Лубенець стверджувала, що «починати виховання дітей із школи – означає зводити будівлю на піску без фундаменту». Тому у методичних напрацюваннях вчителя  питання наступності посіло чільне місце як таке, що забезпечує поступовий перехід від попереднього вікового періоду до нового, поєднання щойно здобутого дитиною досвіду з попереднім.

Стисла анотація досвіду:

За інноваційним потенціалом –  раціоналізаторський.
У роботі вчителя  висвітлюються питання:
     наступності між дошкільною та  початковою ланками освіти;
     планування роботи початкової школи та дитячого садка;
     створення орієнтовної моделі взаємодії дошкільного закладу та школи, спрямованої на  створення спільного розвивального середовища;
     проведення поетапного адаптаційного періоду в школі для учнів 1, 5 класів.
Вчителем подається до розгляду :
  •      презентація «Наступність дошкільної та початкової освіти»;
  •      Циклограма взаємодії шкільної та дошкільної адміністративно-психологічної служби з питань наступності та перспективності в освіті;
  •      Методичні рекомендації «Особливості організації занять з розвитку зв'язного мовлення у групах старшого дошкільного віку та у першому класі початкової школи»;
  •      План проведення засідання МЦ вчителів початкової ланки Орджонікідзевського району на тему: «Наступність  дошкільної та початкової освіти».
  •      Додатки:
  •      спільні  заходи щодо реалізації  змісту міської Програми  наступності та перспективності між дошкільною та початковою ланками освіти на 2013-2016р.р.   педагогічними колективами Запорізької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 37 та дошкільного навчального  закладу № 177 «Дзвіночок»
  •      План спільних заходів школи і  дошкільного освітнього закладу на виконання Програми наступності і перспективності  на 2013-2014 н.р.

Результативність впровадження досвіду
           Вчитель є керівником шкільного методичного об'єднання вчителів початкових класів, планує, узгоджує та здійснює роботу разом з молодими  і досвідченими  колегами і адміністрацією школи. Злагоджена співпраця приносить свої результати: у непростих демографічних умовах протягом останніх навчальних років зберігається стабільний контингент учнів початкової школи завдяки спланованим на перспективу діям з працівниками дошкільної установи та  з батьками в мікрорайоні, закріпленому за школою.
Показник ДВ рівнів у початковій ланці перебуває в межах від 75 до 68 % (в різні навальні роки). В початкових класах немає учнів з низьким рівнем навчальних результатів. Щороку відбуваються дні відкритих дверей для батьків і вихованців дошкільного освітнього закладу, для батьків майбутніх першокласників. Проводиться психолого-педагогічна підготовка дітей старшого дошкільного віку на спеціальних пропедевтичних зустрічах, консультування – для батьків майбутніх першокласників.

Репрезентація досвіду

      Напрацювання вчителя можуть бути використані  широким колом вчителів: школи, району, міста (області): можливе відтворення (повторення) і творче використання досвіду, розширення до масового. Матеріали створювалися протягом 4-х років, перевірені в роботі з учнями. Можуть бути надруковані у фахових періодичних виданнях.




Категорія: Початкова освіта | Додав: OrdgonRMO (25.01.2014)
Переглядів: 991 | Теги: «спільні заходи з наступності», «дошкільна та початкова освіта», Наступність», Орджонікідзевський | Рейтинг: 3.2/53
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024