Провідна ідея досвіду спрямована на:
- пробудження і розвиток зацікавленості учня роботою на уроці;
- стимулювання творчої активності;
- активізацію пізнавальної діяльності;
- формування різнобічної освітньої особистості.
Технологія досвіду полягає
- у розробці системи домашніх і класних завдань, розрахованих на короткочасне і більш тривале виконання;
- у використанні індивідуальних особливостей дітей під час навчання;
- у заохоченні творчої індивідуальності;
- у створенні умов для всебічного розвитку особистості і формування інтересів.
Обґрунтування актуальності досвіду
Важливим напрямом у розвитку пізнавальних здібностей дітей є цілеспрямоване формування в учнів учбових компетентностей. Використовуючи різні прийоми, форми і методи роботи треба пам’ятати, що все повинно бути в міру і підлягати головній і найвищій ідеї – пробудженню і розвитку у кожного учня бажання до навчання, користуватися знаннями, наукою і уміннями мислити, вихованню твердого характеру і почуття відповідальності за своє навчання і щоденну поведінку. Пробуджуючи інтерес до знань пам’ятаємо і про триєдині завдання навчання – навчати, розвивати, надихати на щоденну працю, систему особистої самоосвіти, творче проведення дозвілля.
Теоретична база досвіду
В.В.Давидов. Психологічні можливості молодших школярів.
В.В.Заньковський. Психологія дитинства.
М.Д.Касьяненко. Підвищення ефективності навчання математики.
Журнали «Початкова школа», «Навчальна школа»
Анатація досвіду: Вид досвіду за характером новизни – раціоналізаторський. Слід зазначити індивідуальний стиль педагогічної діяльності вчителя в проектуванні педагогічного процесу, а також педагогічні знахідки автора досвіду. Авторські методичні розробки, навчально-методичне забезпечення особистісно-орієнтованого процесу. Новизна досвіду полягає в оригінальному використанні педагогічних інновацій. Теоретичною основою досвіду є технологія особистісно-орієнтованого навчання (І.Якіманская, І.Волков), система, спрямована на творчий розвиток особистості (І.Іванов). Сутність досвіду полягає в результативності використання інтерактивних методів навчання, сюжетно-рольові ігри, інтерактивні читання.
Реалізація особистісно-орієнтованого підходу в розвитку інтелектуально-пізнавальних здібностей дозволяє підвищити якість педагогічного процесу, рівень навчальних досягнень, забезпечує емоційну задоволеність і соціальну адаптованість учнів, а також рівноправне повноцінне навчання середовища в системі «учитель-учень» для формування, розкриття й реалізації особистісних якостей учнів.
Прогнозовані результати
В процесі навчання, проведення різних форм роботи, стимулюючих розвиток інтересів учнів, розвивається:
- самостійна діяльність;
- розкриваються їх творчі потенціальні можливості;
- набуття умінь учнями практично засвоювати свої знання.
Репрезентація досвіду:
- впровадження на уроках;
- проведення нестандартних уроків.