Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Початкова освіта [98]
Дошкільна освіта [29]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 18.04.2024, 21:49

Головна » Статті » Початкова та дошкільна » Початкова освіта

Науково-методичний проект «Особливості використання проектної технології в навчально-виховній роботі з молодшими школярами»
Науково-методичний проект «Особливості використання проектної технології в навчально-виховній роботі з молодшими школярами»

Лягуша Галина Петрівна,
вчитель початкових класів, вища категорія

Запорізька гімназія № 6 Запорізької міської ради Запорізької області
Адреса:  м. Запоріжжя, вул. Олімпійська, 2
Телефон: 769-80-33
E-mail: sc_6.zp@mail.ru
Сайт:
gymnasium6.zp.ua


Директор  Бєлік Людмила Володимирівна


Провідна педагогічна ідея досвіду полягає в необхідності організації навчально-виховної роботи  таким чином, щоб виконувана дитиною робота  будувалася за принципом «Все із життя, все для життя»,необхідність опори на особистий  досвід  дитини і  корисність діяльності  для  реального життя.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: Актуальність даного науково-методичного  проекту зумовлена стрімкими   змінами та розвитку соціально-економічної ситуації у світі. В цілому якісно змінюються вимоги, що пред'являються суспільством до особистості. Від сучасного випускника школи потрібен високий рівень самостійності, розвинене продуктивне мислення і  сформованість  ключових компетентностей. А зі зміною соціальних вимог до людини змінюється зміст, методи і форми освітнього процесу, який готує майбутніх випускників шкіл до дорослого життя і трудової діяльності.
В  учнів молодшого шкільного віку недостатньо сформовані комунікативні уміння, навички дослідницької роботи. Вони не вміють системно мислити, ставити перед собою цілі та проектувати способи їх досягнення. Недостатній рівень розвитку пізнавальної активності, усвідомлення необхідності виховання творчої особистості молодшого школяра спонукає вчителів до використання методу проектів у навчально- виховній роботі.
Метод проектів є однією з інноваційних  навчально - виховних  технологій, що відповідає вимогам  Національної  програми  виховання учнів та новим Держстандартам. За своєю сутністю робота над проектом має інноваційний характер: виробляє вміння шукати, компонувати і застосовувати нову інформацію з різноманітних джерел, використовуючи сучасні технології для виконання конкретних завдань; розвиває критичне мислення і прагнення до творчості та саморозвитку; вчить діяти і приймати рішення, самостійно чи в складі команди, та розв’язувати конфлікти; формує бажання і здатність самостійно вчитися.
Отже, можна зазначити, що системне запровадження проектної технології в школі (починаючи з початкової   ланки) призводить до того, що учні поступово опановують її не тільки як навчальну технологію,  але також як метод  організації та планування своєї подальшої життєдіяльності. Актуальність проектного методу очевидна: необхідність формування  у школярів основ  проектної  діяльності, елементів  проектної  культури об'єктивно  зумовлена потребами  сучасного  етапу розвитку  суспільства. Впровадження  цього методу  допомагає учням з різними здібностями і задатками досягти своєї мети, довести свою унікальність,  бути   конкурентноздатною на європейському і світовому освітніх просторах та на ринку праці.

Науково-теоретична база досвіду: Проектна методика в освітньому процесі використовується вже близько ста років. Науковим описом методу проектів займалися американські педагоги і філософи Д. Дьюї, У. Кілпатрик, Е. Коллингс та інші.
У 20-х рр.. ХХ ст. методом проектів зацікавилися радянські педагоги (Б. В. Ігнатьєв, Є. Г. Кагаров, М. В. Крупенина, В. М. Шульгін, С. Т. Шацький). Його широко використовували в «трудовій школі», так як придбання знань здійснювалося на основі та у зв'язку з працею учнів у рамках суспільно-корисних справ.
Теоретичне обґрунтування проектної технології здійснили відомі науковці В. Зверєва, А. Моісеєв, М. Поташник,  В. Лазарєв, Г. Селевко, І. Сисоєва та ін. Зокрема, проблема організації навчально-виховної проектної діяльності в початковій школі висвітлюється в роботах Т. Башинської, Л. Коваль, О. Онопрієнко, В. Тименко та ін.

Стисла анотація досвіду:
В роботі викладено матеріал щодо формування в учнів системи творчо-інтелектуальних знань та умінь на основі впровадження проектної технології з позиції сучасних наукових підходів. Розкрито питання використання проектної форми педагогічної діяльності та її ефективність. Автор переконана, що вона сприяє відходу від авторитарних методів навчання і передбачає продумане і обґрунтоване сполучення з різноманітними методами, формами, засобами і є одним з компонентів системи освіти. Таким чином, робота за проектною технологією вирішує багато педагогічних задач: створення позитивної мотивації в процесі навчання, формування навичок розумової праці, вироблення прийомів колективної праці.
Запропонований матеріал допоможе учителям поєднувати навчально-пошукову, дослідницьку, ігрову (моделюючу), комунікативну діяльність при використанні проектної технології , сприятиме організації дослідницької творчої самостійної діяльності в навчально-виховній  роботі.
Підсумками  навчально-виховної  роботи стали  створені   разом  з  батьками  відеоролики-презентації  кожного класу (додаток  в  електронному  вигляді), понад 30 презентацій (учнівських, власних та батьківських),  9  відеороликів, створення папки  класного керівника «Особливості використання проектної технології в навчально-виховній  роботі з молодшими школярами» у якій  містяться розробки виховних годин, батьківських зборів, круглих столів, бесід з використанням учнівських та вчительських проектів.

Результативність впровадження досвіду:
Серед проектів, у яких вдалось не тільки  залучити  дітей до нового виду діяльності, а й використати можливості методу проектів для розвитку творчих здібностей і лідерських якостей є проекти: 
  • «Доброта  поряд  з нами» (1клас);
  • «Бережи здоров’я змолоду» (2клас),-переможець в номінації «Проект року»;
  • літературно-творчий проект «Вітя Малєєв в школі і вдома» (3 клас)-переможець в номінації « Урок інформаційних технологій», «Урок математики»;
  • «Сім’я – ключ до щастя» ( 3 клас);
  • «Планета мого класу»  (4 клас) -переможець в номінації «Портфоліо класу»;
  • ігровий навчальний проект « Школа « Золотий  ключик» в рамках адаптаційного  періоду першокласників;
  • проект  з  української  мови «Українська хата. Обереги.»(1 клас).
Проекти підбираються  такі, які були б цікаві і корисні дітям. Ці проекти  як довгострокові, так і  короткочасні. І робота над ними велася на протязі всього навчального року .  Всі проекти отримують схвальні відгуки колег,адміністрації гімназії,батьків.

Репрезентація досвіду:

  • презентація досвіду роботи  в рамках ШМО вчителів початкових класів гімназії №6.
  • виступ на педагогічній раді Запорізької гімназії № 6 «Сучасний урок. Використання  проектної технології  на сучасному уроці» ;
  • презентація досвіду роботи  в рамках ШМО району;
  • переможець шкільного та районного турів «Класний керівник початкової школи»;
  • призер обласного конкурсу «Моя школа-краща» в номінації «Відеофільм про школу».
Категорія: Початкова освіта | Додав: kommun2 (29.01.2014)
Переглядів: 1998 | Коментарі: 1 | Теги: інноваційні педагогічні технології, пошукова діяльність, філософи Дж. Дьюї, В. Кілпатрік., проектна технологія, Комунарський | Рейтинг: 3.4/76
Всього коментарів: 1
1 Juravel  
Интересно, деткам все нравится!

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024