Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Початкова освіта [98]
Дошкільна освіта [29]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 19.04.2024, 20:28

Головна » Статті » Початкова та дошкільна » Початкова освіта

Механізми модернізації формування креативних здібностей молодших школярів в умовах Державного стандарту початкової загальної освіти
Механізми модернізації формування креативних здібностей молодших школярів в умовах Державного стандарту початкової загальної освіти

Корольова Л.М., вчитель початкових класів, вища категорія, вчитель - методист

Запорізький класичний ліцей Запорізької міської ради Запорізької області,
 
Баньковська Олена Григорівна, директор класичного ліцею,
 
69035, Запорізька область, місто Запоріжжя, вулиця Правди, 23,

телефони: (0612)34-06-82,
факс 233-11-44
E-mail: lyceumsekret@ukr.net,
сайт http://classlyceum.zp.ua


Провідна педагогічна ідея досвіду: У Державному стандарті початкової загальної освіти зазначено, що проблема формування креативних здібностей молодшого школяра є основою для сприймання та розуміння довкілля, перетворювальної діяльності дитини. Значущість зазначеної проблеми, як важливої і фундаментальної, покладено у провідну ідею педагогічного досвіду щодо створення механізмів формування креативної особистості та в теоретичних спробах побудови ефективних моделей розвитку творчої особистості молодших школярів. На думку автора, загальними вимогами до розвитку творчості  людини є: 1) зміна структури зовнішньої інформації та внутрішніх уявлень за допомогою формування аналогій і поєднання концептуальних прогалин; 2) постійне переформулювання проблеми; 3) застосування знань, спогадів й образів для створення нового та використання старих знань і навичок у новому сенсі; 4) використання невербальної моделі мислення. Саме ці вимоги можна задовольнити в процесі креативної діяльності особистості, а саме в процесі навчання в початковій школі. Щоб зберегти позитивну тенденцію до креативності та підсилити її в учнів початкових класів новими інтелектуальними, інструментальними можливостями, автор укладає механізми формування та шляхи модернізації (методичні та дидактичні) креативних здібностей молодших школярів у процесі навчання.
 
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду:
Науково-теоретичною базою досвіду є загальні наукові принципи педагогічної науки (детермінізму, активності, розвитку, системно-структурного підходу тощо).
В основу педагогічного досвіду покладено положення щодо формування творчої особистості в діяльності (Дж. Гілфорд та ін.);концептуальні принципи вивчення проблеми творчості й особливостей навчання обдарованих дітей (В.В. Моляко та ін.); принципи управління розвитком творчих здібностей у дітей (О.О. Рогозіна та ін.); положення загальної психометрики, психодіагностики та консультування (Р. Стернберг та ін.).

Автор спирається  на думку І. Воронюка, В. Моляка, Л. Вержиковської, О. Кульчицької, Н. Литвинової, О. Матюшкіна, В. Меде, Г. Піорковського та ін., які вважають, що сензитивним періодом для формування креативних здібностей учнів школи І ступеня, є молодший шкільний вік, який поєднує в собі спонтанну творчість дошкільника з інтенсивним розвитком інтелекту й абстрактного мислення, що є характерним для учнів початкової школи. Саме тому автор розробляє систему креативних вправ з різних предметних галузей (української мови, математики), методичні посібники та серії уроків з української мови, літературного читання, що є інноваційним у досвіді.

Автор поширює досвід в межах навчального закладу,області (виступи на курсах підвищення професійної майстерності ЗОІППО), України (бере участь у міжнародній  науково-практичній конференції «Формування та розвиток фахової компетентності вчителя початкових класів в умовах упровадження державного стандарту початкової загальної освіти» (м. Харків) з доповіддю на тему: «Креативність та шляхи її формування у молодших школярів», у Всеукраїнській  практичній конференції «Педагогіка та психологія: традиції та інновації» (м. Львів) з доповіддю на тему: «До проблеми формування креативності особистості»), даний педагогічний досвід публікує у фахових виданнях (Корольова Л.М. «Проблема розвитку креативності молодших школярів» / Збірник наукових праць Бердянського державного університету (Педагогічні науки). – Бердянськ: БДПУ, 2013 − № 1− 316 с., с. 143-148); L. Korolyova  «The problem of creative development of junior students». – Режим доступу до журналу: −
http://bdpu.org/sites/bdpu.org/files/konferencii/pedagogika/s_1_2013p.pdf  


Категорія: Початкова освіта | Додав: OrdgonRMO (19.01.2014)
Переглядів: 880 | Теги: креативна особистість, творчість, креативність, Орджонікідзевський, творчі здібності | Рейтинг: 2.9/57
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024