Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Початкова освіта [98]
Дошкільна освіта [29]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 24.06.2024, 11:50

Головна » Статті » Початкова та дошкільна » Початкова освіта

Комунікативно-діяльнісний підхід до вивчення української мови в початкових класах
Комунікативно-діяльнісний підхід до вивчення української мови в початкових класах

Жадан Алла Василівна,
вчитель початкових класів, спеціаліст І категорії

Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 90 Запорізької міської ради Запорізької області
Адреса: м. Запоріжжя,вул. Чумаченка, 13-б
Телефон:769-80-39
E-mail: school90zp@mail.ru
Сайт: school90.at.ua

Директор Волик Людмила Олексіївна


Провідна педагогічна ідея досвіду:
Комунікативно-діяльнісний підхід полягає у зміщенні акценту з накопичування нормативно визначених знань, умінь та навичок на формування й розвиток в учнів здатності практично діяти, застосовувати індивідуальні техніки і досвід успішних дій у ситуаціях професійної діяльності та соціальної практики.


Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду:  Основна засада компетентно спрямованої освіти полягає в реалізації принципу «навчатись діючи». З впровадженням нового Державного стандарту у загальноосвітній школі з предмета «Мова» додалася ще одна роль – забезпечувати реалізацію компетентностей ( учень має здобути не просто знання, вміння й навички, а ґрунтовані на них та на досвіді, цінностях, нахилах компетентності). Одним із шляхів реалізації вищезазначених принципів є комунікативно-діяльнісний підхід до опрацювання мови. Саме він покладений в основу чинних програм з державної мови.


Науково-теоретична база досвіду: Аналіз мовознавчої літератури та лінгвістичних розвідок науковців дозволив визначити семантичні і граматичні функції та семантико-стилістичні властивості частин мови, їх роль як засобу розвитку комунікативно-мовленнєвих умінь. Це є важливим теоретичним підґрунтям для ознайомлення молодших школярів з іменниками, прикметниками, дієсловами, прислівниками, сполучниками, частками на теоретично-практичному рівні, на що націлює комунікативно-діяльнісний підхід до вивчення державної мови. Питання комунікативно-діяльнісного підходу до змісту й процесу вивчення мови, можливість засвоєння молодшими школярами різних аспектів мови як засобу спілкування, усвідомлення суспільної ролі мови та її функцій, що реалізуються в мовленні кожної людини, порушуються останнім часом на всіх рівнях – лінгвістичному, психологічному, педагогічному.


Стисла анотація досвіду: Комунікативна компетентність і раніше була характеристикою, типовою для педагогічної діяльності. Але сьогодні володіти нею особливо важливо з огляду на те, що, як ніколи, збільшилася кількість, частотність і різноманітність контактів. Як повітря, необхідна культура спілкування, формування якої найчастіше розпочинає вчитель молодших класів. Комунікативна компетентність передбачає: добре володіння усним та писемним мовленням, вміння формувати власну точку зору, вміння доводити власну позицію, вміння адаптуватися в мовному середовищі,  адекватне ставлення до критики, вміння презентувати свій продукт, культура мовлення, вміння користуватися довідковою літературою, здатність до відтворення інформації з елементами логічного опрацювання матеріалу. Функції комунікативних вправ, які я використовую на уроках: навчальна (розвиток уміння сприймати інформацію різної модальності);  релаксаційна (усунення емоційного напруження, створення сприятливої атмосфери на уроках); розвивальна (гармонійний розвиток особистісних якостей); виховна (психотренінг і психокорекція поведінки через рольові ігри).


Результати впровадження досвіду: підвищення зацікавленості предметом учнями, вміння висловити власні думку.


Репрезентація досвіду: досвід презентувався на рівні навчального закладу.
Категорія: Початкова освіта | Додав: kommun2 (03.02.2014)
Переглядів: 3627 | Теги: компетентність, комунікативні вправи, початкова освіта, мова, рольові ігри, комунікативно-діяльнісний підхід, Комунарський, мовлення | Рейтинг: 2.2/56
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024