Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Початкова освіта [98]
Дошкільна освіта [29]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 19.04.2024, 23:57

Головна » Статті » Початкова та дошкільна » Початкова освіта

Групові форми роботи як засіб розвитку пізнавальної активності та формування комунікативної компетентності молодших школярів
Групові форми роботи як засіб розвитку пізнавальної активності та формування комунікативної компетентності молодших школярів

Коршун Ніна Дмитрівна,
вчитель початкових класів, спеціаліст вищої  категорії

Запорізька гімназія № 8 Запорізької міської ради Запорізької області
Адреса:  69104, м. Запоріжжя, вул. Малиновського 14а
Телефон: 7698026
E-mail: gymnasium8zp@rambler.ru або metodkabinet8@rambler.ru
Сайт: http://school8.zp.ua/

Директор Гвозденко Олексій Андрійович

Провідна педагогічна ідея досвіду: провідною педагогічною ідеєю досвіду є впровадження групових форм навчання, що є одним із шляхів для вирішення проблеми розвитку пізнавальної активності та формуванню комунікативних вмінь школярів, підвищення інтересу до уроків, покращення їх навчальних досягнень, формування навичок самоосвіти та взаємоосвіти, уміння приймати альтернативні рішення.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвід: актуальність даної теми обумовлюється тим, що групове навчання дає можливість активізувати пізнавальну діяльність учнів на уроках, організовує роботу на творчому рівні, виховує інтерес до змісту навчального матеріалу, формує світогляд. У новому Державному стандарті початкової освіти особлива роль відводиться розвитку комунікативної компетентності – здатності особистості застосовувати у конкретному спілкуванні знання мови, способи взаємодії з навколишніми людьми та подіями, навички роботи у групі, володіння соціальними ролями.
Досвід вчителя перспективний, бо впровадження інтерактивних технологій забезпечує засвоєння знань самостійно, усвідомлено і тим самим підвищує рівень знань та сприяє позитивному мікроклімату у колективі.

Науково–теоретична база досвіду: питання про групові форми навчальної діяльності посідає важливе місце тому, що вони відкривають для дітей можливості співпраці, стосунків, пізнання довкілля.
Групова форма навчальної діяльності виникла як альтернатива існуючим традиційним формам навчання. В їх основу покладено ідеї Ж. Ж. Руссо. И. Г. Песталоцці.
Найбільший інтерес до групової форми навчання спостерігається за останні два десятиріччя. Значний внесок у розробку загальних принципів організації групової навчальної діяльності дали дослідження В. К. Дяченко, В. В. Котова, Г. О. Цукерман, О. Г. Ярошенко.

Стисла анотація досвіду: вчителька у своїй роботі використовує групові форми навчання на яких формує основні пізнавальні та комунікативні вміння, пробуджує в дітей інтерес та мотивацію, створює проблемну ситуацію, навчає самостійно мислити. Найбільш ефективними альтернативними формами навчання вчитель вважає:
  • роботу в парах;
  • роботу в групах за інтересами;
  • роботу в рольових групах.
Спільний принцип роботи в групі - домовились, розповіли, обмінялись думками і, як наслідок, - результат.
Групова робота - це одна із форм організації уроку в молодших класах, що оптимізує взаємодію між учнем та вчителем.

Результативність впровадження досвіду: результативність роботи вчителя прослідковується в тому, що учні уміють спостерігати, критично мислити, використовувати одержану інформацію в різних ситуаціях, з великим бажанням виконують творчі роботи, вміють співпрацювати в групах і парах, самостійно організовувати свою роботу, успішно опановують Державним стандартом початкової освіти.

Репрезентація досвіду: вчителька свій досвід репрезентувала на шкільному методичному об’єднанні вчителів початкових класів, на засіданні педагогічної ради, провела відкритий урок для слухачів курсів підвищення кваліфікації вчителів при ЗОІПДПО, виступала на районному семінарі. Матеріал  «Опис досвіду» вчителя Коршун Ніни Дмитрівни надіслано до Видавничої групи «Основа»  на портал « Учительський журнал он-лайн».
Категорія: Початкова освіта | Додав: kommun2 (20.01.2014)
Переглядів: 1450 | Коментарі: 2 | Теги: групова робота, інтерактивні технології., групова навчальна діяльність, розвиток пізнавальної активності, Комунарський | Рейтинг: 3.4/109
Всього коментарів: 2
2 oxana  
Найкращий вчитель!

1 Вiкторiя  
Найкращий вчитель!

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024