Провідна педагогічна ідея досвіду: провідною педагогічною ідеєю досвіду є впровадження групових форм навчання, що є одним із шляхів для вирішення проблеми розвитку пізнавальної активності та формуванню комунікативних вмінь школярів, підвищення інтересу до уроків, покращення їх навчальних досягнень, формування навичок самоосвіти та взаємоосвіти, уміння приймати альтернативні рішення.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвід: актуальність даної теми обумовлюється тим, що групове навчання дає можливість активізувати пізнавальну діяльність учнів на уроках, організовує роботу на творчому рівні, виховує інтерес до змісту навчального матеріалу, формує світогляд. У новому Державному стандарті початкової освіти особлива роль відводиться розвитку комунікативної компетентності – здатності особистості застосовувати у конкретному спілкуванні знання мови, способи взаємодії з навколишніми людьми та подіями, навички роботи у групі, володіння соціальними ролями. Досвід вчителя перспективний, бо впровадження інтерактивних технологій забезпечує засвоєння знань самостійно, усвідомлено і тим самим підвищує рівень знань та сприяє позитивному мікроклімату у колективі.
Науково–теоретична база досвіду: питання про групові форми навчальної діяльності посідає важливе місце тому, що вони відкривають для дітей можливості співпраці, стосунків, пізнання довкілля. Групова форма навчальної діяльності виникла як альтернатива існуючим традиційним формам навчання. В їх основу покладено ідеї Ж. Ж. Руссо. И. Г. Песталоцці. Найбільший інтерес до групової форми навчання спостерігається за останні два десятиріччя. Значний внесок у розробку загальних принципів організації групової навчальної діяльності дали дослідження В. К. Дяченко, В. В. Котова, Г. О. Цукерман, О. Г. Ярошенко.
Стисла анотація досвіду: вчителька у своїй роботі використовує групові форми навчання на яких формує основні пізнавальні та комунікативні вміння, пробуджує в дітей інтерес та мотивацію, створює проблемну ситуацію, навчає самостійно мислити. Найбільш ефективними альтернативними формами навчання вчитель вважає:
роботу в парах;
роботу в групах за інтересами;
роботу в рольових групах.
Спільний принцип роботи в групі - домовились, розповіли, обмінялись думками і, як наслідок, - результат. Групова робота - це одна із форм організації уроку в молодших класах, що оптимізує взаємодію між учнем та вчителем.
Результативність впровадження досвіду: результативність роботи вчителя прослідковується в тому, що учні уміють спостерігати, критично мислити, використовувати одержану інформацію в різних ситуаціях, з великим бажанням виконують творчі роботи, вміють співпрацювати в групах і парах, самостійно організовувати свою роботу, успішно опановують Державним стандартом початкової освіти. Репрезентація досвіду: вчителька свій досвід репрезентувала на шкільному методичному об’єднанні вчителів початкових класів, на засіданні педагогічної ради, провела відкритий урок для слухачів курсів підвищення кваліфікації вчителів при ЗОІПДПО, виступала на районному семінарі. Матеріал «Опис досвіду» вчителя Коршун Ніни Дмитрівни надіслано до Видавничої групи «Основа» на портал « Учительський журнал он-лайн».