Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Початкова освіта [98]
Дошкільна освіта [29]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 25.04.2024, 00:14

Головна » Статті » Початкова та дошкільна » Початкова освіта

Геометрія в початковій школі

Геометрія в початковій школі


Храпаль Лариса Василівна
вчитель початкових класів
спеціаліст вищої категорії
старший вчитель

Запорізький Академічний ліцей Запорізької міської ради Запорізької області

Директор: Коміссаров Вадим Олексійович

Адреса: 69095 м. Запоріжжя, вул. Гоголя 155 
Тел. 62-30-51

Провідна педагогічна ідея досвіду:
Розширення кола знань геометричних понять, формування просторових уявлень молодших школярів та їх підготовка до активного і осмисленого сприйняття системного курсу геометрії в середній і старшій ланці навчання школи. 

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: 
Початковий курс математики – органічна складова загальноосвітнього шкільного курсу. Від того, як і чого учитель навчить дітей у 1-4 класах на уроках математики, значною мірою залежить успіх в опануванні цього предмету в цілому. Даний досвід сприяє подоланню труднощів, які постають перед педагогами початкової ланки навчання в процесі їхньої діяльності на уроках математики.  

Науково-теоретична база досвіду: 
Щоб вирішити задачі геометричної підготовки учнів початкових класів Храпаль Л. В. звернулась до найбільш цікавих досліджень, присвячених вивченню геометричного матеріалу в початкових класах. У основу роботи над проблемою покладено теоретичні доробки методистів-математиків С. А. Альперовича, М. В. Богдановича, Н. К. Петрушина, А. М. Пишкало, С. І. Волкова, Н. Н. Столярової,  М. В. Підручної. Визначаючи зміст, структуру та особливості навчальної діяльності, відбираючи організаційні форми, методи, прийоми та засоби навчання учнів початкових класів Лариса Василівна спиралась на дослідження дидактів: В. І. Бондаря, Л. В. Занкова, М. І. Махмутова, В. А. Онищука, О. Я. Савченко.

Стисла анотація досвіду: 
Шкільна геометрична освіта передбачає пропедевтику систематичного курсу геометрії при навчанні математики у 1-4 класах. У цей період учні ознайомлюються із поняттями про основні геометричні фігури та простішими їх властивостями, елементами дедуктивних доведень, виробляють вміння виконувати найпростіші вимірювання і побудови, розв'язувати задачі на обчислення значень геометричних величин (довжин, площ, об'ємів). Формування геометричних понять, графічних умінь та навичок, розвиток просторової уяви і уявлень у дітей цього віку сприяє розвитку образного мислення, розумових дій, ґрунтовному засвоєнню математичних знань і виробленню вмінь їх застосовувати. З пізнавальної точки зору важливу роль на цьому етапі вивчення геометрії має оволодіння навичками виконання таких розумових операцій, як узагальнення, систематизація і конкретизація найпростіших практичних ситуацій, аналіз і синтез, порівняння і протиставлення, логічне конс-труювання і моделювання. Найважливішим завданням вивчення геометричного матеріалу в 1-4 класах є підготовка учнів до успішного засвоєння систематичного курсу геометрії. 
В початковій школі геометричний матеріал не складає окремих розділів курсу математики; він пов'язується з арифметичним матеріалом та з вивченням величин і, рівномірно розподілений по всьому курсу, зустрічається майже на кожному уроці. Геометрична пропедевтика поділяється на такі складові: 
  • розвиток просторових уявлень молодших школярів, 
  • формування уявлень про лінії і відрізок, 
  • креслення і вимірювання довжин відрізків, 
  • ознайомлення з многокутниками і кругом, 
  • вимірювання периметра і площі многокутників, 
  • спостереження за властивостями геометричних тіл і введення їх назв. 
Головне спрямування геометричного матеріалу, визначеного програмою і реалізованого в системі ретельно дібраних задач, – сформувати достатньо повну систему геометричних уявлень (образи геометричних фігур, їх елементів, відношень між фігурами та їх елементами). На цій основі формуються просторові уявлення й уява, розвивається мова й мислення учнів, а також організовується робота, спрямована на вироблення важливих практичних навичок.
Перед учителем постає важливе завдання дібрати методику розкриття змісту геометричного матеріалу на тому рівні, якого досягнуть учні на час їх переходу до п’ятого класу, а також визначити головні напрямки вивчення цього матеріалу.

Результативність впровадження досвіду: підвищення рівня геометричної підготовки учнів 1-4 класів, результати контролю відображені у додатку 13 матеріалів досвіду.

Репрезентація досвіду: участь у конкурсі «Учитель року- 2010» (І місце в районному етапі), проведення майстер-класів для вчителів початкових класів Жовтневого району у 2011, 2013 роках, публікація матеріалів на сайті http://osvita.ua/pablishing/urok/, у журналі «Відкритий урок: розробки, технології, досвід» № 02/2011. 



Категорія: Початкова освіта | Додав: Zhovt1 (28.01.2014)
Переглядів: 1849 | Коментарі: 2 | Теги: одиниці вимірювання, орієнтовне планування уроків, опорні схеми, добірка вправ, Жовтневий, геометрична підготовка, просторові уявлення | Рейтинг: 3.3/103
Всього коментарів: 2
2 vita000969  
Спасибо за современный подход к преподаванию.Даже у древних основным предметом была геометрия. Компетентностный подход был всегда в почёте.

1 Альбина Архипова  
Лорчка, ты как всегда на высоте!

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024