Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Початкова освіта [98]
Дошкільна освіта [29]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 08.09.2024, 03:14

Головна » Статті » Початкова та дошкільна » Початкова освіта

Формування в молодших школярів позитивної мотивації до навчання та активізації пізнавальної діяльності
Формування в молодших школярів позитивної мотивації до навчання та активізації пізнавальної діяльності шляхом проведення нетрадиційних уроків. Формування позитивної мотивації до навчання та активізації пізнавальної діяльності через нетрадиційні уроки

Косташ Сніжана Петрівна

Учитель англійської мови

Категорія: вища

Запорізький навчально-виховний комплекс «Барвінок»

Запорізької міської ради Запорізької області

Директор Лисенко Альбіна Борисівна 

Адреса: вул. Історична 67а

Телефон: (061)236-56-20  (061)212-02-56

e-mail: barvinok94@gmail.com  сайт школи: http://goo.gl/EAVhhz

 

Провідна педагогічна ідея досвіду

 

Завдання моєї педагогічної праці націлені на «практичне оволодіння іноземною мовою», а також створення умов для досягнення високого рівня комунікативної компетенції при навчанні англійській мові, соціокультурного розвитку учнів, розвитку інтелектуальних здібностей, активізації пізнавальної діяльності, та підвищення мотивації учнів у навчанні іноземної мови.

Формування мотивації учнів повинно розглядатися вчителем як спеціальна задача. Перша й природна потрібність учнів, які вивчають іноземну мову, – це комунікативність. Для організації сприятливого клімату, орієнтуючого учнів на комунікацію, необхідно добирати такі форми уроку, які будуть стимулювати діяльність учнів.

Тож я обрала нетрадиційні форми проведення занять. Вважаю, що саме ці форми заохочують учнів до активних мовленнєвих дій у зв'язку з певною ситуацією.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду 

Актуальність даної теми полягає в тому, що навчання має бути творчим, повинно мати незвичні форми для того, щоб розвивати фантазію і мислення, а отже формувати особистості з високим рівнем інтелекту, здатних до створення нових проектів. 

Урок обов’язково повинен включати в себе щось нове, незнайоме, цікаве для дітей, інакше вже з початкових класів вони почують нудьгу, а це ще більше буде сприяти розчаруванню та розвивати негативне ставлення до школи. Завдання нетрадиційних уроків полягає в тому, щоб викликати в учнів інтерес до навчання, активізувати пізнавальну діяльність і підштовхнути їх до самовизначення, а не просто дати їм набір знань.

 

Науково-теоретична база досвіду 


На думку сучасних методистів настав час, коли навчання треба перевести на інноваційну основу шляхом перебудови психології вчителя і навчальної технології учня, змінивши сам підхід до здобуття знань.

Більшість педагогів згодні, що інноваційне навчання є на сьогодні найефективнішим, бо забезпечує позитивну мотивацію здобуття знань з усіх предметів, активне функціонування інтелектуальних і вольових сфер, формує стійкий інтерес до предмету, сприяє розвитку творчої особистості.

Процес навчання англійської мови з використанням нетрадиційних форм навчання сприяє формуванню інтересу до мови; позитивному відношенню до її вивчення; стимулює самостійну мовленнєву діяльність дітей; дає можливість більш цілеспрямовано здійснювати індивідуальний підхід у навчанні.

Визначення свободи вчителя в доборі методів уроку (звичайно, з огляду на його мету, зміст, вікові особливості учнів) стимулює широке використання відомих форм та пошук нових. Ще один поштовх у цьому напрямі – шестирічні першокласники, навчання яких вимагає гнучкості у використанні цих форм.

     Сутність нестандартних уроків досліджували багато педагогів, методистів. Зокрема на думку О. Антипової, В. Паламарчук, Д. Румянцевої, суть нестандартного уроку полягає в такому структуруванні змісту і форми, яке б викликало насамперед інтерес учнів і сприяло їхньому оптимальному розвитку й вихованню.

     Л. Лухтай називає нестандартним такий урок, який не вкладається (повністю або частково) в межі виробленого дидактикою, на якому вчитель не дотримується чітких етапів навчального процесу, методів, традиційних видів роботи.

     Е. Печерська бачить головну особливість нестандартного уроку у викладанні певного матеріалу у формі, пов’язаній з численними асоціаціями, різними емоціями, що допомагає створити позитивну мотивацію навчальної діяльності.

      О. Митник і В. Шпак наголошують, що нестандартний урок народжується завдяки нестандартній педагогічній теорії, вдумливому самоаналізу діяльності вчителя, передбаченню перебігу тих процесів, які відбуваються на уроці, а найголовніше – завдяки відсутності штампів у педагогічній технології.

     Нестандартний урок – це імпровізоване навчальне заняття, що не має традиційної структури. Такі уроки не викладаються у рамки виробленого і сформованого процесу, традиційних методів, видів роботи дидактикою. Учитель не дотримується чітких етапів навчального процесу, традиційних методів, видів роботи. Істотно важливе значення для нестандартного уроку має організаційна форма навчання.

     Нестандартні уроки спрямовані на активізацію навчально-пізнавальної діяльності учнів, бо вони глибоко зачіпають емоційно-мотиваційну сферу, формують дух змагання, збуджують творчі сили, розвивають творче мислення, формують мотивацію навчально-пізнавальної діяльності. У них незвичайний задум, організація, методика проведення. Тому багато педагогів бачать в них прогрес педагогічної думки, правильний крок у напрямку демократизації школи.

 Стисла анотація досвіду

Проблема підтримки інтересу до навчання іноземним мовам на всіх етапах навчання турбує багатьох вчителів. Інтерес до навчання має велике значення для успішної реалізації задач освіти, виховання та розвитку учнів. Практична діяльність переконує, що різновиди нестандартних форм уроку визивають інтерес у дітей, сприяють формуванню їх мовленнєвих здібностей, пізнавальної активності, уміння працювати самостійно. Постійна практика проведення нестандартних уроків в школі змушує казати про жанрове різноманіття, та про структурні компоненти, а саме  актуальності проведення таких уроків у цілому.

Я розділяю думку тих педагогів, які вважають, що звична класно-урочна система повинна містити в собі не лише ті форми навчання, які орієнтовані на «середнього» учня, а й такі, що передбачають безпосередній розвиток дітей обдарованих чи, навпаки, невстигаючих. Тобто, кожен урок повинен навчити всіх дітей, а не ділити їх на категорії. І уникненню такої кваліфікації сприяє використання нетрадиційних уроків або їх елементів на звичайних, традиційних уроках. Нетрадиційні методи я використовую на всіх етапах навчання. 

Результативність впровадження досвіду 

Кінцева мета уроку – набуття нових знань та їх відпрацювання до рівня навичок. Використання нестандартних уроків допомогло мені зробити процес навчання цікавим, захоплюючим та підвищити рівень знань моїх учнів.

 У ході спостережень за учнями НВК «Барвінок» я помітила, що під час проведення цих уроків, учні захоплено працюють з різними видами завдань, використовують усі, засвоєні ними раніше, мовні зразки, лексичні одиниці та граматичні структури.

Зникла зніяковілість деяких учнів, страх зробити помилки чи вимовити невірно слово. Навіть учні з низьким рівнем знань  підвищують свої результати.

Репрезентація досвіду 

Виступи на шкільних, методоб’єднаннях, педрадах, проведення відкритих уроків, гурткова робота, позакласна робота.

https://drive.google.com/file/d/0B8Ol8Mb-5fCpQ2o0TTdsQk5wQU0/edit?usp=sharing

 

 

 

 


Категорія: Початкова освіта | Додав: zavod (24.01.2014)
Переглядів: 1580 | Коментарі: 1 | Теги: соціокультурний розвиток, асоціації, мовні зразки, лексичні одиниці та граматичні стру, самостійна мовленнєва діяльність, Заводський | Рейтинг: 3.1/86
Всього коментарів: 1
1 Третяк Наталя Євгенівна  
Снежана Петровна! Ты супер! Наша семья ставит тебе 5. Так держать!!!!

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024