Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Початкова освіта [98]
Дошкільна освіта [29]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 23.04.2024, 22:13

Головна » Статті » Початкова та дошкільна » Початкова освіта

Формування у молодших школярів уміння вчитися в умовах психолого-педагогічного комфорту
Формування у молодших школярів уміння вчитися в умовах психолого-педагогічного комфорту

Кузовлєва Наталія Володимирівна,
вчитель початкових класів, ІІ категорія


Запорізький навчально-виховний комплекс №88 Запорізької міської ради запорізької області
Адреса:  м. Запоріжжя, вул. Музикальна 2а
Телефон: 769-80-53
E-mail: nvk88-zap@yandex.ru


Директор Златова Людмила Іванівна


Провідна педагогічна ідея досвіду: Створення психологічного комфорту є одним із головних засобів розв’язання завдання – навчити дитину успішно вчитися. Успіх у навчанні є єдиним джерелом внутрішніх сил дитини, що створює енергію для навчання та подолання труднощів. Ситуація успіху (Я можу!) формує в дитини віру в себе, навчає долати труднощі, допомагає усвідомити своє просування вперед.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду. Практика шкільного життя, професійний та батьківський досвід запевняють нас, що навчання повинно давати дітям радість і проходити на фоні позитивних емоцій, виключаючи психотравмуючі ситуації. Тому організація навчального процесу повинна бути підпорядкована створенню психолого-педагогічного комфорту. Психолого-педагогічний мікроклімат уроків дієво підвищує якість знань учнів з предметів, підвищує інтерес до навчання, розвиває емоційно-почуттєву сферу.

Науково-теоретична базу досвіду складають публікації, дослідження, рекомендації відомих науковців, дидактів, методистів. Особливості створення умов комфортного середовища розглядаються у роботах С.Соловейчика, Н.Анікеєвої, присвячені праці В.Крижка, Є.Павлютенкова, Ю.Васильєва, В.Пикельної, В.Симонова, А.Большакова, Н.Коломінського, В.Шаркунова та інших.

Стисла анотація досвіду. Впровадження прийомів, засобів, методів, які сприяють створенню атмосфери психологічного комфорту на уроці, активізують діяльність учнів, а саме: методи психологічної підтримки, прийоми налаштування на урок, прийоми, що передбачають ситуацію успіху, прийоми налаштування на позитивну атмосферу, прийоми передбачення уроку, використання ігор та ігрових ситуацій, використання інтерактивних форм навчання, проектна діяльність на уроках, використання проблемних та дослідницьких методів навчання на уроках, складання схем-опор, ведення портфоліо. Вчителем було розроблено ряд уроків з математики: 1 клас «В гостях у Осені. Число і цифра 8», 2 клас «Веселі зустрічі з героями мультфільмів. Закріплення обчислень 40-8»; з української мови: 3 клас «Знайомство з близнюками Е та И» з використанням презентації, 4 клас «Подорож по королівству Дієслово. І і ІІ дієвідміна». Під керівництвом вчителя було здійснено дослідницький проект «Вода повинна бути чистою».

Результативність впровадження досвіду. Психологічний комфорт сприяє успіху у навчанні, який є єдиним джерелом внутрішніх сил дитини, що створює енергію для навчання і виховання. Вчитель забезпечує глибоке засвоєння теоретичного і практичного матеріалу, підвищує якість знань, розвиває пізнавальну активність, створює ситуацію успіху. Високий рівень засвоєння навчального матеріалу та підвищення якості знань учнів – складові успішної діяльності вчителя. Цілеспрямована діяльність на уроках дозволяє створити комфортні умови для гармонійного розвитку особистості. Матеріали досвіду можуть бути використані вчителями початкових класів в школах різних типів, а також у позакласній роботі.

Репрезентація досвіду: рівень репрезентації - районний; форма репрезентації  - семінар.
Категорія: Початкова освіта | Додав: kommun2 (28.01.2014)
Переглядів: 1598 | Теги: Інтерактивні методи, мікроклімат, психологічний комфорт, проекти, сценарії до свят, Комунарський, розробки уроків, портфоліо, схеми., ігри | Рейтинг: 3.3/92
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024