Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Початкова освіта [98]
Дошкільна освіта [29]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 25.04.2024, 17:57

Головна » Статті » Початкова та дошкільна » Початкова освіта

Формування у молодших школярів обчислювальних умінь та навичок

Формування у молодших школярів обчислювальних умінь та навичок

Атанова Лідія Миколаївна

Вчитель початкових класів,

спеціаліст вищої категорії 

Учитель - методист

Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 33 Запорізької міської ради Запорізької області 

Директор Булат Лариса Леонідівна

Адреса: 69067 м. Запоріжжя, вул. Ніжинська, 40

тел./факс: (061) 236-62-18, 236-56-08

 E-mail: 33school@ukr.net

 Провідна педагогічна ідея досвіду

  Відповідно до Державного стандарту початкової загальної освіти освітньої галузі «Математика» метою цієї галузі є формування предметної математичної і ключових компетентностей, необхідних для самореалізації учнів у швидкозмінному світі. Програма з математики для 1 – 4 класів спрямована на реалізацію мети і завдань освітньої галузі, визначених у Державному стандарті.

Основним завданням навчання математики є опанування учнями предметних математичних компетенцій – обчислювальних, інформаційно-графічних, логічних, геометричних, алгебраїчних. У Програмі з математики для 1 – 4 класів зазначено: «Найважливішим завданням навчання математики в початковій школі є формування в учнів усвідомлених і міцних обчислювальних навичок – основи обчислювальної компетентності. Змістова лінія «Числа. Дії з числами» є наскрізною для всього курсу».  

Однак треба не лише навчити учнів додавати, віднімати, множити і ділити, а й виконувати ці дії раціонально, осмислено. Для цього важливо розвивати математичну зіркість, кмітливість. Міцність й автоматизм потрібних навичок досягається в процесі тривалих виправлень. Та, оскільки однотипні завдання втомлюють дітей, їх треба урізноманітнювати, виконувати різні види робіт: віршовані задачі, математичні диктанти, логічні задачі і завдання, цікаві (магічні) квадрати, вправи на визначення закономірностей, вправи на відновлення математичних знаків.

 Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду

  Проблема формування міцних обчислювальних умінь і навичок в початковій школі є досить поширеним і складним для оволодіння явищем, оскільки більшості учнів дуже складно оволодіти міцними обчислювальними навичками та уміннями на такому рівні, щоб стати надбанням на все життя. Якісне засвоєння цього матеріалу кардинально змінює відношення дитини до математики та її складових. Актуальність даного досвіду пов′язана із впровадженням у навчально-виховний процес нетрадиційних форм опанування арифметичними діями, якими людина постійно користується у своєму життєвому середовищі. Адже відсутність обчислювальних умінь та навичок часто змушує відмовлятися від оціночних розрахунків, від розгляду низки варіантів, таких необхідних для прийняття грамотного і правильного рішення.

 Науково-теоретична база досвіду

  Великий внесок у розвиток проблеми формування обчислювальних умінь та навичок зробили вчені М. М. Скаткін, С. М. Шабанов, В. Н. Федорова, Я. А. Король, Г. Г. Маснова та ін. На необхідність формування обчислювальних умінь та навичок, які повинні знайти безпосереднє застосування в різних видах практичної діяльності учнів, вказується в роботах Н. О. Менчинської, О. Я. Савченко, А. М. Пишкало, С. І. Шварцбурд, М. В. Козак, М. В. Богдановича, 

 О. П. Корчевської, М. О. Бантової та ін.

 Стисла анотація досвіду

  Як відомо, одне з головних завдань початкового курсу математики є формування обчислювальних умінь та навичок. Оволодіння обчислювальними навичками та уміннями – складний та довготривалий процес, який вимагає від мене як учителя значних зусиль, вимагає звертати увагу на рівень засвоєння того чи іншого матеріалу, на кожному кроці закріплювати навички та удосконалювати їх, постійно удосконалюючи та урізноманітнюючи завдання для школярів. Виконуючи ці завдання учні не тільки вдосконалюють обчислювальні навички, вони закріплюють теоретичний матеріал, тренують увагу, пам’ять, підвищують мовну культуру. Діти з цікавістю ставляться до таких завдань. Сам процес виконання обчислень позитивно впливає на розумовий розвиток молодших школярів, оскільки він потребує виконання розумових операцій: аналізу і синтезу, конкретизації і абстрагування, порівняння, узагальнення.

 Результативність впровадження досвіду

  Підвищення інтересу учнів до формування обчислювальних прийомів, надання учням можливості через виконання різних цікавих завдань доводити обчислювальні уміння та навички до автоматизму.

 Репрезентація досвіду

  Застосування серед вчителів початкових класів школи, району, друк в фахових журналах.

http://teacherjournal.com.ua/shkola/pochatkove-navchannya-ta-vixovannya/20006-formuvannya-u-molodshix-shkolyarv-obchislyuvalnix-umn-ta-navichok.html


 

 

 

 

Категорія: Початкова освіта | Додав: zavod (24.01.2014)
Переглядів: 3554 | Коментарі: 2 | Теги: цікаві (магічні) квадрати вправи на, Заводський, віршовані задачі математичні диктан | Рейтинг: 3.4/167
Всього коментарів: 2
2 viktorija_mihe  
Формування обчислювальних умінь та навичок дисциплінує, зосереджує, стимулює розумові здібності учня. Це своєрідний тренінг для вибудовування у майбутньому логічних суджень та аргументованих міркувань і не тільки з математики. Дуже корисний і цікавий досвід. Дякую автору.

1 Наталия  
Досить вагомий і поетапний матеріал опанування та формування в учнів усвідомлених і міцних обчислювальних навичок. Дякую.

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024