Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Початкова освіта [98]
Дошкільна освіта [29]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 24.04.2024, 23:59

Головна » Статті » Початкова та дошкільна » Початкова освіта

Формування природознавчої компетентності учнів в умовах впровадження Нового Державного стандарту початкової загальної освіти
Формування природознавчої компетентності  учнів в умовах впровадження Нового Державного стандарту початкової загальної освіти
Міщенко Людмила Валеріївна - вчитель початкових класів, 
педагогічна категорія "спеціаліст" 








Кондуфорова Вікторія Олександрівна - вчитель початкових класів, 
вища педагогічна категорія









Запорізька загальноосвітня школа I-IIIступенів №84 Запорізької міської ради Запорізької області

Директор: Діденко Зоя Василівна

Вул. Північнокільцева, 16-А, м. Запоріжжя, 69104
Тел./факс: (0612) 769-80-34, 


Провідна педагогічна ідея досвіду: Природознавство – це наука, що,  сприяє розвитку особистості й підвищенню культури людини. Необхідно дати учням систему знань з природознавства, стимулювати учнів до постійного поповнення знань, створення умов для розвитку творчого мислення, досліджувальних умінь, навичок. Основний акцент робиться на творчий розвиток особистості. Тому провідною ідеєю досвіду є самовдосконалення, самореалізація творчої особистості.
     
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: Використання компетентнісного підходу надає учням  можливості міркувати, зіставляти різні точки зору, формулювати та аргументувати власну точку зору, спираючись на знання фактів, законів, закономірностей, вироблених наукою, власне спостереженнях, досвіді, умінні проектувати і реалізувати власні навчальні проекти, творчо і нестандартно розв’язувати навчальні проблеми, бути толерантним до іншої точки зору. За таких умов формування компетенції різних рівнів – ключових, загальнопредметних – засобами змісту освіти є основними завданнями кожного педагога. Діяльність вчителів зосереджується на формуванні у свідомості учнів образу компетентної особистості, основними життєвими пріоритетами якої є:
     - бажання розвиватися й навчатися, формувати ключові компетенції, системи цінностей, а також здатність аналізувати свій і чужий досвід;
     - системне мовлення, творчість і критичність, відкритість для самовдосконалення;
     - формування вміння сприймати етичні цінності, розуміти прекрасне, учитися;
     - адаптованість до життя в іншомовному полі й культурному середовищі. 
     
Науково-теоретична база досвіду: Проблема формування Ключових, загально предметних та предметних компетентностей учнів завжди була у центрі уваги українських науковців – Т.Байбари, Н.Бібік, О.Біди, С.Бондар, М.Вашуленка, І.Гудзик, Л.Коваль, О.Локшиної, О.Онопріенко, О.Овчарук, О.Пометун, К.Пономарьової, О.Савченко, С.Трубачевої та ін. Вченими визначено зміст основних дефініцій "компетентність" та "компетенція", здійснено порівняльну характеристику ключових компетентностей в європейських освітніх системах та розглянуто методичні аспекти формування в молодших школярів компетентностей та компетенцій.
 Мета дослідження полягає в тому, щоб розкрити поняття природознавча компетентність, розкрити основні методологічні вимоги, яким має відповідати формування природознавчої компетентності  учнів в умовах впровадження Нового Державного стандарту початкової загальної освіти .
 Теоретичною основою нашого досвіду є наукові та методичні розробки вітчизняних учених та педагогів, таких як:
1. Байбара Т.М. "Формування у молодших школярів дослідницьких умінь" //Навчання та виховання учнів 2 класу. - К., Початкова школа, 2011
2. Бухвалова Н. "Навчаємо вчитися. Діагностика і формування природознавчої компетентності учнів" - К. : Бібліотека "Шкільного світу", 2006
3. Кудрина С.В. "Учебная деятельность младших школьников" -  СПб: Каро, 2012
4. Петерсон Л., Кубышева М. "Что значит уметь учиться" - М.: Академия АПКиППРО, 2009
5. Пометун О. "Компетентність і компетентності " // Відкритий урок. - 2012
6. Родигіна І.В. "Компетентнісно орієнтований підхід до навчання" . -  Х.: Основа, 2008
7. Савенков А. "Маленький исследователь. Как научить младшего школьника приобретать знания". - Ярославль: Академия развития,2012
8. Забродська Л.М. "Інформаційно-методичне забезпечення проектно - технологічної діяльності вчителя". - Х.: Основа, 2007

Стисла анотація досвіду:
 В роботі наведені результати дослідження ефективності впровадження компетентнісного підходу при вивченні природознавства в умовах впровадження Нового Державного стандарту початкової загальної освіти.
 В системі представлених технологій піднімається одна з актуальних проблем сучасної методики викладання – проблема розвиваючого навчання, а саме – самовизначення, самореалізація, формування і розвиток навичок критично й творчо мислити. 
 В ході роботи проаналізовані теоретичні дослідження провідних вчених-педагогів та психологів з питань організації  продуктивної діяльності учнів з проблеми організації навчального процесу за інноваційними технологіями. 
 В основу нашої роботи й методики викладання покладені такі ідеї та сучасні технології:
* особистісно – орієнтоване навчання;
* дослідницький метод;
* групові технології;
* інтерактивні технології;
* метод проектів;
* інформаційно – комунікативні технології

Результативність впровадження досвіду: Розвиток інтересу до вивчення природознавства. до дослідження природи рідного краю.
     
Репрезентація досвіду: Виступи на педраді, на районних педчитаннях, на засіданнях ШМО; публікації власного досвіду у педагогічних інтернет - виданнях (Методичний портал «Учительський журнал on-line» 2011-2013 ) :урок з природознавства: "Повітря. Властивості повітря. Вітер. Значення вітру", інтегрований урок (математика, основи споживчих знань)"Дії з багатозначними числами. Обмеженість ресурсів. Вибір." 
Категорія: Початкова освіта | Додав: kommun (28.01.2014)
Переглядів: 1042 | Коментарі: 1 | Теги: природознавча компетенція, дослідницький метод, дослідницька компетенція, Комунарський, дослідницька діяльність, групові технології | Рейтинг: 2.3/30
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024