Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Початкова освіта [98]
Дошкільна освіта [29]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 20.04.2024, 09:48

Головна » Статті » Початкова та дошкільна » Початкова освіта

Формування основ екологічної культури молодших школярів

Формування основ екологічної культури молодших школярів


Сапунова Світлана Іванівна

вчитель початкових класів
спеціаліст вищої категорії
вчитель – методист

Запорізька загальноосвітня школа І- ІІІ ступенів №1 імені Т.Г.Шевченка Запорізької міської ради Запорізької області. 
Директор – Ситенко Неля Юріївна. 
Адреса: м. Запоріжжя, вул. Героїв Сталінграду, 11 
Телефон 624062.

Провідна педагогічна ідея досвіду: Алгоритмізація еколого-виховної (освітньої) роботи з молодшими школярами на синтезі інтелектуальних, моральних, естетичних цінностей як регуляторів ставлення до природи.
І етап -  Досліджую (знаннєвий компонент)
ІІ етап - . Дивуюся (емоційно-чуттєвий компонент)
ІІІ етап -  Допомагаю (практично-діяльнісий компонент).

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: Сьогодні освіта потребує системи цінностей, яка здатна відобразити смисложиттєві устремління особистості й протиоставити утилітаризму та прагматизму духовні опори, що виключають негуманне ставлення до природи.
Ми вважаємо, що корекція культури людства може здійсюватися за рахунок зміни світоглядної позиції молодих поколінь. Механізмом же прилучення дітей до нової екологічної культури слугує засвоєння цінностей глибокого пізнання, доречного самообмеження і невтомного творчого пошуку шляхів гармонійного співіснування з природою.
Самообмеження передбачає розвиток вольової сфери особистості, прагнення протистояти негативним впливам,приведення в дію механізмів самовиховання. Творчість відображає бажання людини змінити що – небудь на краще. Ніщо так не облагороджує особистість дитини, як справи,що приносять добро людям і довкіллю. Головними аспектами екологічної освіти мають бути: певна наукова основа, нове екологічне мислення, екологічний світогляд, екологічна етика та культура. 

Науково – теоретична база досвіду: Спілкування з природою завжди було засобом виховання. Про її вплив на розумовий розвиток, формування моральних та естетичних якостей особистості писали видатні  педагоги Ж.Ж. Руссо, Й.Г. Песталоцці, Ф.А. Дістервег, К.Д. Ушинський,   В.О. Сухомлинський. Важливою ця тема залишається і сьогодні.

Стисла анотація досвіду: Матеріали досвіду висвітлюють основні напрями педагогічної діяльності вчителя. Працюючи над проблемною темою  головне своє завдання педагог вбачає в тому, щоб представити знайомий світ природи із нового, можливо несподіваного для школяра, погляду.
Досвід спрямований на виховання доброго ставлення до природи та її збереження, має вплив на формування екологічної культури молодших школярів. Вчителька наполегливо шукає можливості для того, щоб перші наукові істини дитина пізнавала в навколишньому світі, щоб джерелом думки були краса і невичерпна складність природних явищ. 
Світлана Іванівна систематизувала українські прислів¢я, приказки, загадки про природу, цікаві задачі з природничим змістом, екологічні диктанти, каліграфічні хвилинки на екологічному матеріалі, дидактичні ігри, екологічні вікторини, орієнтовний план проведення екологічного тижня в початковій школі,  матеріали проектної діяльності.
Вид досвіду за інноваційним потенціалом:  комбінаторний. Новизна досвіду полягає в доцільному поєднані традиційної методики з елементами сучасної педагогічної технології методу проектів, ІКТ технології та дослідницької діяльності.

Результативність впровадження досвіду: апробована практична система роботи з формування  екологічної культури має позитивні  наслідки та результати, саме:
  • розвиває навички ведення дослідницької роботи: спостереження, порівняння, співставлення, спілкування, ведення записів, збір та інтерпретація даних, вміння робити висновки, передбачення;
  • сприяє застосуванню концепцій та навичок у справжніх життєвих ситуаціях;
  • створюється база знань для розуміння деяких фундаментальних наукових ідей;
  • надає дітям можливість висловлювати своє індивідуальне ставлення до речей та подій, навчає творчо підходити до розв’язання проблем. 
Отже, алгоритмізація еколого-виховної (освітньої) роботи з молодшими школярами на синтезі інтелектуальних, моральних, естетичних цінностей як регуляторів ставлення до природи забезпечує тісний зв'язок навчально – виховного процесу з життям, дає можливість краще зрозуміти явища природи, залучає дітей до активної природоохоронної діяльності та активно формує екологічну культуру молодших школярів.

Репрезентація досвіду: Поширення досвіду відбувається через проведення відкритих уроків, проведення семінарів – практикумів, тижнів екології  на рівні школи та виступи на районних методичних об’єднаннях вчителів початкової ланки, участь в обласних вебінарах з питань екологічного виховання.




Категорія: Початкова освіта | Додав: Zhovt1 (27.01.2014)
Переглядів: 1069 | Коментарі: 6 | Теги: екологічна стежина, початкова освіта, метод проектів, екскурсії, екологічна культура, Жовтневий, ІКТ, дослідницька діяльність, екологічне виховання | Рейтинг: 3.4/76
Всього коментарів: 6
6 OksanaShcheklovets  
Я вважаю,що наявність здоров'язбережувального  навчального середовища є одним із пріорітетних напрямків роботи сучасних дошкільних закладів і шкіл.Результати медичних і соціологічних досліджень останніх років засвідчують щорічне погіршення самопочуття дошкільнят і школярів,знижуються показники фізичного,психологічного,морального стану здоров'я дітей.Тому я дуже вдячна  за вашу ідею, яка допоможе нашим дітям зростати здоровими і щасливими. Бажаю успіху і перемоги.

5 Oksana  
Дуже цікаво!!!

4 Вікторія Вікторівна  
Світлана Іванівна -гордість не тільки школи, а й міста!!!

3 Ирина  
Интересная работа.Новая методика работы с детьми.

2 Світлана Леонідовна  
Цікава та корисна робота для використання в школі !

1 Verunchikzp  
Гарна робота!!! МОЛОДЕЦЬ!!!

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024