Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Початкова освіта [98]
Дошкільна освіта [29]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 11.08.2020, 08:52

Головна » Статті » Початкова та дошкільна » Початкова освіта

Формування мовленнєвої компетентності молодших школярів на уроках навчання грамоти
Формування мовленнєвої компетентності молодших школярів на уроках навчання грамоти

Мащенко Алла Олександрівна, вчитель початкових класів, вища категорія, вчитель - методист

Запорізький колегіум «ЕЛІНТ»

директор Зайковська Олена Анатоліївна

адреса: вул. М.Чуйкова, 29

телефон - 283-60-40

адреса сайту: http://elint.com.ua/


Провідна педагогічна ідея досвіду.  Щоб повноцінно спілкуватись, людина повинна уміти швидко і правильно орієнтуватись в умовах спілкування; повинна знайти адекватні засоби для передачі змісту спілкування; правильно спланувати своє мовлення; правильно вибрати зміст спілкування; уміти забезпечити зворотній зв’язок. Якщо цей ланцюг порушити, то спілкування буде неефективним. Запропоновані завдання є першою сходинкою до оволодіння літературним усним та писемним мовленням.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду. Сформувати соціально активну, духовно багату особистість можна лише у тому разі, коли вона не тільки засвоїть основні мовні одиниці, граматичні категорії і значення, а й оволодіє мовою як засобом спілкування, мислення, пізнання, самовираження. Для організації сприятливого клімату, що орієнтує учнів на комунікацію, необхідно вибирати такі завдання, які будуть стимулювати діяльність учнів. Саме нетрадиційні завдання дають змогу працювати диференційовано. Учні вчаться працювати самостійно. Така робота 
зацікавлює їх й підвищує мотивацію навчання.

Науково-теоретична база досвіду. 
Уперше термін «мовленнєва компетентність» був введений Н. Хомським у середині XX ст. Він означав застосування мови в практиці спілкування і діяльності людини. А. Маркова та М. Лісіна розглядали мовлення як засіб спілкування, а процес оволодіння зв’язним мовленням як важливий засіб комунікації дитини.
Сучасні вчені М. Вашуленко, О. Савченко, Л. Скуратівський, Л. Федоренко виступили за перебудову шкільного курсу з мови з урахуванням особистісно-діяльнісного підходу до її вивчення. Тому нові Державні стандарти початкової загальної освіти уже розроблялися на компетентнісній основі.
Відповідно до Державного стандарту початкової загальної освіти виокремлюють такі види мовленнєвої діяльності та вимоги до навчальних досягнень учнів початкових класів: 

Види мовленнєвої діяльностіВимоги до навчальних досягнень учнів
1. Аудіювання (слухання і розуміння мовних одиниць)Уміти слухати і розуміти текст,  визначати основну думку
2. Говоріння (діалогічне і монологічне усне мовлення)Будувати діалог, переказувати тексти, створювати власні висловлювання
3. Читання (вголос і мовчки) Читати тексти правильно і усвідомлено
4. Письмо (письмові зв’язні висловлювання)Будувати письмові перекази і твори

Стисла анотація досвіду. Складені завдання відповідають вимогам чинної програми Міністерства освіти з навчання грамоти у 1 класі чотирирічної школи.
У системі навчання важливе значення мають роботи. Які дозволяють виявити рівень підготовки учнів. Систематична перевірка знань, умінь і навичок дає змогу вчителеві своєчасно з’ясувати хто з учнів і якою мірою оволодів програмовим матеріалом.
Завдання допомагають в організації самостійної роботи учнів на уроці, деякі з них можна використовувати для роботи на комп’ютері.
Завдання допоможуть вчителеві у доборі матеріалу до уроків та додаткових занять з учнями, будуть корисними  для самостійної роботи учнів і контролю їх з боку батьків.

Результативність впровадження досвіду. Використання даних методів підвищує мотивацію учнів та інтерес до навчання, завдяки цьому покращується рівень знань учнів. В той же час відбувається творчий розвиток дитини. 

Репрезентація досвіду. Вчителі колегіуму ознайомлені з досвідом роботи на засіданні кафедри початкових класів. Є друковані публікації: « Завдання для поточної і підсумкової перевірки.» Українська мова 4 клас. Електронні публікації: Урок з української мови 2 клас. «Зв’язок дієслів з іменником.»


Категорія: Початкова освіта | Додав: LeninRMO (19.01.2014)
Переглядів: 1497 | Коментарі: 1 | Теги: Ленінський мовлення, мовленнєва компетентність, нетрадиційні завдання, початкові класи, мотивація. | Рейтинг: 3.3/102
Всього коментарів: 1
1 Оленка   [Матеріал]
Цікава робота, дякую

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2020