Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Початкова освіта [98]
Дошкільна освіта [29]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 11.08.2020, 08:48

Головна » Статті » Початкова та дошкільна » Початкова освіта

Формування ключових компетенцій у учнів початкових класів

Формування ключових компетенцій у учнів початкових класів: розробка та впровадження завдань, спрямованих на формування компетентностей


Маслюк Лада Володимирівна, учитель початкових класів, спеціаліст вищої категорії, старший учитель



Приватний комплекс безперервної освіти «Школа «ЭйдоС»
Директор: Грединарова Олена Михайлівна

Адреса:         вул. Нижньодніпровська, 4а, м. Запоріжжя, Україна, 69091,
Телефон:      (061) 220-02-13, 220-90-04
Факс:             220-06-37
Е-mail:           eidos-zp@ukr.net


Провідна педагогічна ідея досвіду:
Провідна ідея сучасної початкової освіти - формування компетентної особистості. Але протиріччя компетентнісної освіти в тому, що компетентність виявляється тільки за межами ситуації, в якій набувається учнем і контролюється вчителем. Формування предметних компетенцій та окремих ключових компетенцій може і повинно проходити на уроках, формування ж компетентності, як комплексного явища, відбувається, на наш погляд, поза традиційною класно-урочною системою. Тому провідною ідеєю представленого досвіду є розкриття технології створення компетентністних завдань та комплексних міжпредметних проектів, спрямованих на формування та перевірку сформованості компетентності.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду:
Компетентнісно орієнтовані завдання та проекти будуть забезпечувати учня не відокремленими предметними знаннями, а формувати цілісне уявлення про світ, де важливо вміти застосовувати ті чи інші знання, навчати дитину здобувати ці знання і, в першу чергу, мотивувати на отримання знань. Освітні компетенції учня будуть відігравати багатофункціональну метапредметну роль, коли дитина з початкової освітньої ланки усвідомлює їх необхідність не для школи, а для пізнання світу і для гармонічного життя у ньому.

Науково-теоретична база досвіду:
Науковим керівником системного і свідомого запровадження компетен
тнісної освіти у Школі «ЕйдоС» є директор школи, доцент, кандидат психологічних наук Грединарова О.М., яка, проаналізувавши результати участі російських школярів у міжнародних проектах PISA, розпочала створення теоретичної бази та методичного забезпечення для переходу на компетентнісний підхід у роботі з школярами, а саме розробку компетентнісних завдань та створення умов для запровадження їх у навчальному закладі.
Теоретичною базою для формування поняття компетентності в освіті стали наукові роботи провідних фахівців у цій сфері, а саме роботи доктора педагогічних наук, академіка Міжнародної слов'янської академії освіти ім. Я. А. Коменського, директора Інституту освіти людини, директора Центру дистанційної освіти «Ейдос» Андрія Вікторовича Хуторського; доктора педагогічних наук, профессора Санкт-Петербурзького університету педагогічної майстерності Лєбєдєва Є.О., доктора психологічних наук, професора, провідного наукового співробітника інституту психології РАО Поливанової К.М., а також передових вітчизняних наукових ідей і психолого-педагогічних технологій навчання.

Стисла анотація досвіду:
Представлений досвід є авторським. У роботі викладено технологію формування та перевірки сформованості предметних та ключових компетенцій учнів початкових класів. Досвід має практичне спрямування і включає в себе низку компетентнісних завдань і проектів, кожен з яких має короткий опис завдань, визначених для конкретної розробки у відповідності до вимог державної програми початкової школи та вікових особливостей молодших школярів.

Результативність впровадження досвіду:
Як показує досвід Школи «ЕйдоС», учні, які в системі виконують компетентнісні завдання, легко адаптуються при зміні навчальної та позанавчальної діяльності, стають стійкішими до стресових (невизначених раніше) ситуацій; підвищується їхня мотивація до пізнавальної діяльності та усвідомлення її значущості, забезпечується стійкий інтерес до процесу пізнання, формується ціннісне ставлення до навчання.


Репрезентація досвіду:
Досвід було представлено на ІХ Міжнародній науково-практичній конференції з TRIZ-педагогіки і ейдетики, на семінарах, які було проведено для вчителів України та близького зарубіжжя в її рамках (жовтень, 2013р.), на засіданнях міської школи професійної майстерності вчителів початкових класів «Впровадження компетентнісного підходу до навчання молодших школярів через дослідницьку діяльність», заняття якої у 2013–2014 н.р. проходять на базі досвіду Маслюк Л.В.

Категорія: Початкова освіта | Додав: ShPP (28.01.2014)
Переглядів: 1130 | Теги: інтерес до процесу пізнання, предметні та ключові компетенції, Школа «ЕйдоС», Компетентнісне завдання, Запоріжжя, технологія формування компетенцій | Рейтинг: 3.5/124
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2020