Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Початкова освіта [98]
Дошкільна освіта [29]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 24.04.2024, 01:37

Головна » Статті » Початкова та дошкільна » Початкова освіта

Формування інтелектуально розвиненої особистості в умовах компетентнісно орієнтованого підходу у навчально – виховному процесі поч
Формування  інтелектуально  розвиненої  особистості в  умовах  компетентнісно  орієнтованого  підходу у  навчально – виховному  процесі  початкової  ланки

Дерябкіна Вікторія Ігорівна, вчитель початкових класів,
 спеціаліст вищої категорії

Запорізька загальноосвітня школа  І–ІІІ ступенів №30 
Запорізької міської ради Запорізької області, 
директор Чумаченко О.В.,
адреса:    вул. Леонова 4,  м. Зaпopiжжя 69006,

тел.: (061)236-87-71,E-mail: nvk_30@mail.ru
адреса сайту: http://nvk30.ucoz.ru/


Провідна педагогічна ідея досвіду: Навчання та виховання  на  основі  потреб  та  інтересів  дитини. Кінцева  мета  навчально -виховної  діяльності: дитина  повинна  усвідомити, що  вона – неповторна  особистість, що  лідером  може  стати  кожний, принаймні  для  самого  себе,  а  для  досягнення  цієї  мети -  прагнути  вивчати  своє "Я”, свої  здібності, можливості, вміти  поглянути на  себе  збоку, критично  оцінити  себе;  виробляти  потребу  в  постійній  освітній  діяльності, здатність  застосовувати  здобуті  знання  у  житті,  самостійно  діяти  у  нестандартних  життєвих  ситуаціях; емоційно – позитивно  сприймати  систему  своїх  стосунків  з  однолітками, з  педагогами, усередині  родини.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: Мета вчителя - вихователя: створити  умови  для  саморозвитку  дитини, вміння  бачити  в  кожній  дитині неповторну  та  унікальну  особистість. Виховувати – означає  всіма  силами  прагнути  зберегти  в  дитині  дитяче  бажання  бути  хорошою, любити  і  подобатися оточуючим.  Виховання  та  навчання у  сучасній  школі  має  забезпечувати  оптимальні  передумови  для  самореалізації  особистості  школяра, розкриття  усіх закладених  у  ній  природних  задатків, її  здатності  до  свободи, відповідальності  й  творчості (гуманістичний  підхід  до  виховання  і  навчання). Сучасна освіта націлена на розвиток  ключових  компетентностей  учнів. Метою  є  сформувати  людину, яка  хоче  і  вміє  самостійно  вчитися, яка  вміє  сприймати  інформацію, працювати  з  нею, осмислювати, аналізувати, творити, здатна  до  співпраці  й  взаємодії  з  іншими  людьми.  
Найважливішим  у  розвитку  особистості  є  здатність  учнів  самостійно  діяти  в  нестандартній  ситуації, під  час  розв’язання проблемних  завдань  у  різних  сферах  суспільного  життя. На  це  може  бути  здатна  тільки  інтелектуально  розвинена   особистість.     
Досвід  роботи  співзвучний  з  методичною  темою, над  якою  працюють  вчителі  нашої  школи: "Забезпечення сучасної якості освіти на основі збереження її фундаментальності і відповідності актуальним і перспективним потребам особистості, суспільства і держави на засадах гуманної педагогіки”. 

Науково-теоретична база досвіду: 
1. Гуманістичний  підхід  до  виховання  і  навчання  (В. Сухомлинський, Ш. Амонашвілі, М. Монтесорі): віра  у  безмежні  можливості  розвитку  дитини, опора  на самостійність  та  індивідуальність.
2. Виховання  в  процесі  колективної  життєдіяльності  П. Петерсен.
3. Створення  сприятливого  для  розвитку  дітей  середовища,   
забезпечення  "природного, живого  і  всебічного  виховного     
процесу” - "Школа  успіху  і  радості”  С. Френе.
4.Врахування  індивідуальних  потреб, можливостей, мотивів  та  
інтересів  у  розвитку  дитини  Ж. – О.  Декролі.
5. Розвиток  здібностей  дітей – розвиваюче  навчання  (Л. Занков, Л. Виготський). 

Стисла анотація досвіду: Діяльність вчителя  спрямована на розв’язання актуальних завдань сучасної початкової освіти: формування інтелектуального потенціалу особистості, розкриття та підтримку здібностей учнів, стимулювання пізнавального інтересу, забезпечення ситуації успіху кожної дитини та її самореалізації. 
Впровадження і розвиток новітніх технологій (особистісно орієнтованого навчання, інтерактивного, розвивального, проектувального), прийомів і методів, що сприяють розвитку учнів: орієнтування їх на самостійне здобуття знань, розвиток творчості, набуття навичок самостійної навчальної праці; посилення орієнтації учнів на практичне застосування отриманих знань і вмінь; широке використання ігрових ситуацій, пізнавальних та творчих завдань, елементів змагання, проблемно-пошукового методу, постійне застосування міжпредметних зв’язків – все це забезпечує створення комфортних умов, при яких учень відчуває свою успішність, свою інтелектуальну досконалість, що робить продуктивним сам освітній процес.   
Використання наступної моделі становлення навчальної успішності школярів: психічні процеси – потреба в пізнанні – зацікавленість – пізнавальний інтерес – навчальна успішність – діяльність – активність.
В основі  роботи  закладено ідею про те, що система навчання і виховання має бути спрямована на індивідуальність особистості, опору на її сили, внутрішній потенціал.

Результативність впровадження досвіду: Розкриття  інтелектуального  потенціалу  дитини  спеціально  сформованим  середовищем. 
  
Репрезентація досвіду: 
ІІІ  місце  у  виставці   ”Науково – методичне   забезпечення  впровадження   компетентнісно  зорієнтованого  підходу  у  навчально – виховний  процес”;
Відкритий  урок  для  курсантів  ЗОІППО (2008 р.);
Участь у  районному  етапі  конкурса "Класний  керівник  року”.
Виступ  на  засіданні    ШМО початкової  ланки,  участь  у  "круглому  столі”  з  метою  обміну  досвідом  з  колегами  школи,  підсумкове заняття для  вихованців школи "Барвінок”, виступ на педраді у МПДЮТ.
Розробка  низки  виховних  заходів  і  відкритих  уроків  з  проблемної  теми.
Категорія: Початкова освіта | Додав: LeninRMO (27.01.2014)
Переглядів: 1201 | Коментарі: 2 | Теги: відповідальності й творчості, гуманна педагогіка, саморозвиток дитини, індивідуа, розкриття природних задатків, Ленінський, здатність до свободи | Рейтинг: 3.3/62
Всього коментарів: 1
1 Елена  
Спасибо!

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024