Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Початкова освіта [98]
Дошкільна освіта [29]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 25.04.2024, 02:08

Головна » Статті » Початкова та дошкільна » Початкова освіта

Формування екологічного мислення учнів
Формування екологічного мислення учнів

Зінченко Віра Петрівна,
вчитель початкових класів, «спеціаліст», «старший учитель»

Запорізький навчально-виховний комплекс технічного профілю № 70 Запорізької міської ради Запорізької області
Адреса:  69027, м. Запоріжжя, вул. Снайперська, 1
Телефон: 7698050
E-mail: school70@ukr.net
Сайт: zp-school70.at.ua

Директор Гігаурі Надія Вікторівна


Провідна педагогічна ідея досвіду: В даний  час,  коли  розвиток  людства тісно  пов’язаний не  тільки  з  використанням  природних  ресурсів,  але  із  їх  збереженням  і  відновленням,  важливо  навчати  майбутніх  громадян  з  раннього  віку  дбати  про  навколишнє  середовище. Як діти вчаться читати і писати, так змалечку молодші школярі повинні  опановувати складну науку збереження і економного використання  природних ресурсів, примноження краси і багатства довкілля. Бо тільки нищити легко бездумно і безвідповідально. А щоб захищати, зберігати і примножувати, діти повинні отримати знання про навколишній світ, встановити зв’язки між діяльністю людини і економним природокористуванням, випестувати в серці любов до природи, рідного краю, відчути себе його особливою і невід’ємною частинкою.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: Однією з найбільш актуальних проблем сучасності є взаємодія людей з      природою. Серед усіх сьогоднішніх переживань все виразніше відчувається екологічна тривога. Якщо з перших років свого життя діти будуть пізнавати закони природи, яка не  може самовідновлюватися, розуміти міру і своєї відповідальності за неї, лише тоді, в майбутньому, ставши керівниками підприємств, установ, мерами міст і сіл, міністрами - лише тоді вони будуть свідомо берегти природнє середовище. Під час занять, виховних заходів з екологічного виховання  школярам прищеплюється думка, що припинити наростання екологічної кризи можливо за умов перебудови моральних основ свого життя, поширення етичних норм на природокористування. Займаючись природоохоронною діяльністю, дитина отримує від педагога знання, під його керівництвом розвиває вміння і навички,  свої творчі здібності, реалізує власні ідеї, намагається розкрити свій внутрішній світ.

Науково-теоретична база досвіду: Питанням екологічного виховання школярів на сучасному етапі розвитку системи освіти присвячено багато досліджень.  Формуючи екологічну культуру своїх учнів, я звернулась до надбань заслуженого вчителя України  В.О.Сухомлинського, до його досвіду у сфері  виховання учнів. Перспективність  екологічного виховання - це одна з передових ідей Сухомлинського, варта подальшого застосування у практиці побудови освіти ХХІ століття. Тому я сьогодні приходжу до висновку про необхідність використання  творчої спадщини педагога з метою вдосконалення екологічного мислення учнів. Це надихнуло мене розкривати дитячу душу через природу, щоб вивчення і збереження її залишало в пам’яті школярів глибокий слід, впливало на їх почуття і свідомість.
         
Стисла анотація досвіду: Досвід, спрямований на виховання доброго ставлення до природи та її    збереження, має вплив  на формування екологічної культури школярів.Починаючи з малого, крок за кроком, у дитини розвиваються світогляд, екологічна культура, творчі, художньо-конструкторські здібності, фантазія, нестандартне мислення, почуття гармонії, естетичний смак. Діти починають бачити красу в оточуючому світі, розуміти, що майбутнє оточуючого світу залежить від кожного з них і від усіх разом. У них розвивається небайдужість, прагнення створювати своє майбутнє чистим і здоровим спочатку з батьками і вчителями, а потім і своїми силами. Приймаючи активну участь в виховних заходах екологічного напрямку, учні розуміють, що вже сьогодні вони навчилися робити справу заради свого майбутнього. І те, яким воно буде, залежить від них.

Результативність впровадження досвіду:
  1. Формування  прагнення  учнів  до  пізнавання  сучасних  реалій  екології  на  уроках  природознавства.
  2. Розвиток  екологічного  мислення  у  дітей.
  3. Формування  в  учнів  інтересу  до  дослідницької  діяльності як   ефективного  методу  виховання  екологічної  культури.
  4. Прищеплення  в  учнів  інтересу  до  проблем  навколишнього  середовища.
  5. Виховання  почуття  поваги,  любові  і  гордості  за  природу  свого  міста  і  країни.
  6. Залучення  учнів  до  практичної  діяльності  з  охорони  навколишнього середовища.

Репрезентація досвіду: Проведення уроків в рамках районної школи передового  педагогічного досвіду, розробка авторської програми «Екологічне  виховання  учнів  на  основі  краєзнавчого  матеріалу», участь та проведення семінару-практикуму вчителів початкових класів, участь у міському екологічному проекті «Екологічний вектор».

Категорія: Початкова освіта | Додав: kommun2 (24.01.2014)
Переглядів: 1160 | Коментарі: 1 | Теги: екологічне мислення, Комунарський, довкілля, початкова школа, розвиток світогляду, активізація пізнавальної активності, навколишнє середовище. | Рейтинг: 2.2/59
Всього коментарів: 1
1 Вікторія Вікторівна  
Віра Петрівна, розум, честь та совість Комунарського району!

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024