Провідна педагогічна ідея досвіду: в роботі висвітлена сутність діяльнісного підходу, яка полягає у всебічному розвитку творчих сил кожного учня, розширенні його інтересів, світогляду, у наданні окремим школярам можливості глибше й повніше вивчати матеріал, розвивати пізнавальний інтерес до різних галузей знань.
Досвід відображається продуктивну педагогічну ідею, яка дає можливість визначити вимоги до формування математичної компетентності особистості учнів шляхом впровадження діяльнісного підходу на уроках математики в початкових класах.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: у процесі модернізації початкової освіти впровадження нового Державного стандарту початкової загальної освіти запровадження компетентністного підходу відбувається методологічна перебудова навчального процесу на принципах гуманізаціїї і демократизації, спрямування його на особистісний розвиток молодших школярів, формування в них основних компетентностей.
Тема досвіду є актуальною в процесі змін та модернізації початкової освіти, а також в умовах впровадження компетентнісної світи. Практичні матеріали дозволять вчителям вдало впроваджувати діяльнісний метод та досягати високих результатів своєї діяльності.
Науково-теоретична база досвіду: Теоретичними засадами досвіду виступає аналіз психологічних та методологічних досліджень таких вчених: Л.С. Виготського, П.Я. Гальперіна, В.В. Давидова, А. Дістервега, М.В. Занкова, О.М., К.Д. Ушинського, Я.А. Коменського, а також сучасних дослідників Л.Г. Петерсон, О.Я. Митника, С.О. Скворцової, які висвітлювали основні ідеї педагогіки співпраці, входження учня в активну пізнавальну діяльність як інструмента для формування нових здібностей та акцентують увагу на зміну функцій учасників навчального процесу.
Стисла анотація досвіду: Представлені в досвіді практичні розробки системи уроків математики, практичні вправи та завдання, еталони та шаблони, електронні презентації до уроків, виховні заходи та наочний матеріал висвітлює оптимальні шляхи навчання учнів з позиції норм навчальної програми та Державного стандарту початкової загальної освіти..
За інноваційним потенціалом досвід носить комбінаторний характер, так як передбачає конструктивні поєднання, інтеграцію сучасних педагогічних технологій та методик, спрямованих на формування компетентної особистості школярів в процесі викладання математики в початковій школі. Це дозволяє вчителю самому творчо інтерпретувати різні підходи до організації навчально-виховного процесу, а не заглиблюватися в суть тільки однієї технології.
Результативність впровадження досвіду: Прогнозованим результатом досвіду являється підвищення рівня особистих навчальних досягнень учнів початкових класів, формування математичної компетенції, поглиблення знань та умінь з математики, спонукання використовувати знання на практиці.
Досвід роботи дозволяє розвивати і удосконалювати особисту практику вчителів початкових класів. Розробки уроків, виховні заходи, творчі завдання, вправи на розвиток логічного мислення, еталони, можуть бути використані за бажанням вчителів початкових класів повністю або частково на уроках математики, також висвітлюватись під час проведення семінарів та практичних занять методичних об’єднань вчителів початкових класів.
Репрезентація досвіду: Запорізький навчально – виховний комплекс № 101 Запорізької міської ради Запорізької області виступ на методичному об’єднані вчителів початкових класів та під час засідання педагогічної та методичної ради закладу, презентація досвіду під час районного етапу конкурсу «Вчитель року» 3 місце.