Провідна педагогічна ідея досвіду:
В ігровій діяльності освітня, розвиваюча й виховна функції діють у тісному взаємозв’язку.Гра сприятливо діє на розвиток психічних процесів, нових видів розумової діяльності, засвоєння нових знань та умінь молодших школярів, тому що в грі поетапне відпрацювання розумових дій відбувається постійно і ненав’язливо .
Важлива роль гри в розвитку психічних процесів дитини пояснюється тим, що вона озброює дитину доступними для неї засобами активного відтворення, моделювання за допомогою зовнішніх, предметних дій такого змісту, яке за інших умов було б неможливим та не могло бути по-справжньому засвоєно.
В ігровій діяльності створюються сприятливі умови для розвитку інтелекту дитини, для переходу від наочно-дієвого мислення до образного і до елементів словесно-логічного мислення. Саме в грі розвивається здатність дитини створювати узагальнені типові образи, подумки перетворювати їх.
Актуальність та перспективність досвіду:
досвід, запропонований вчителем, дає можливість для активного включення всіх дітей у навчальний процес, особистісного підходу до кожного школяра,
активного співробітництва вчителя і учнів, широких можливостей для творчості, для допомоги учневі адаптуватися у шкільному середовищі.
Науково-теоретична база досвіду:
наукові праці М.Моетессорі, Ж.-О.Декролі, Ф.Фребеля, Д.Ельконіна, Л.Виготського, К.Ушинського, В.Сухомлинського.
Стисла анотація досвіду:
Дидактичні ігри, ігрові заняття і прийоми підвищують ефективність сприймання дітьми навчального матеріалу, урізноманітнюють їхню навчальну діяльність, вносять у неї елемент цікавості.
Систему дидактичних ігор будую таким чином, що на етапі актуалізації знань учням пропонуються дидактичні ігри репродуктивного характеру. На етапі засвоєння нового матеріалу учні залучаються до складніших ігор частково-пошукового характеру. На етапі закріплення і повторення навчального матеріалу використовую дидактичні ігри пошукового характеру. На етапі контролю знань застосовую дидактичні ігри творчого характеру. При організації системи ігор від репродуктивних через пошукові до творчих здійснюється поступовий перехід від індивідуальних дій в грі до складніших спільних дій, необхідних для вирішення ігрових завдань.
Результативність впровадження досвіду: стабільність в показниках навчання, перехід учнів низького та середнього рівня на середній та достатній рівень, подальший розвиток обдарованих дітей в умовах класно-урочної системи, урізноманітнюють їхню навчальну діяльність, вносять у неї елемент цікавості.
Репрезентація досвіду: на засіданнях МО вчителів початкових класів; на педрадах; тижні початкових класів та предметні тижні.