Провідна педагогічна ідея досвіду : Важливим завданням вчителя є: формування і розвиток уявлень дітей про здоров’я, мотивування позитивного ставлення до збереження і зміцнення здоров’я, формування основних життєвих навичок щодо ведення здорового способу життя та безпечної поведінки, потреби у збереженні здоров’я, як важливої життєвої цінності, використання здоров’язберігаючих технологій навчання, дотримання режиму рухової активності, організація збалансованого харчування, заміна авторитарного стилю спілкування вчителя з учнями на стиль співробітництва, створення позитивної емоційної атмосфери навчання, сприяння усвідомленню учнями та їх батьками цінності здоров’я.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: Від ставлення дитини до здоров’я багато в чому залежить збереження і зміцнення його організму. Тому навчити дітей берегти і зміцнювати своє здоров’я, є сьогодні одним із провідних напрямів державної політики в галузі освіти.
Науково-теоретична база досвіду: Реалізація здійснюється за допомогою навчально-методичного комплекту для 1-4 класів «Абетка харчування» авторів Ващенко О.М., Свіриденко С.О., Чорновіл О.В, схваленого комісією з педагогіки та методики початкового навчання Науково-методичної Ради Міністерства освіти і науки України. (методичні матеріали для вчителя, зошити для учнів). Зміст навчально-методичного комплекту укладено відповідно до вікових фізіологічних та психологічних особливостей дітей, які навчаються у початкових класах загальноосвітніх навчальних закладів; базується на відповідних наукових дослідженнях у галузі харчування.
Стисла анотація досвіду: Форми і методи реалізації уроків «Абетки Харчування» мають ігровий характер, що забезпечує активну участь дітей у процесі навчання. Вчитель пропонує такі види роботи, як: інсценування, вікторини, конкурси, ребуси, кросворди, роботу з таблицями. Завдання, які пропонуються дітям, орієнтовані на творчу роботу учнів. Це і самостійна, і колективна діяльність, робота в групах, з батьками. Використання цих форм, в свою чергу, має позитивний вплив на підвищення пізнавального процесу. Робота сприяє формуванню корисних умінь і навичок у сфері раціонального споживання їжі, готовності дотримуватись правил здорового харчування, утвердженню певних смакових переваг дітей, впливає на організацію та структуру харчування в сім’ях. Враховуючи сучасні тенденції освіти, а саме Державний стандарт початкової загальної освіти, діти здобудуть особистий досвід культури спілкування і співпраці в різних видах діяльності,зможуть самовиразитись у творчій діяльності.
Результативність впровадження досвіду: раціональне споживання їжі, дотримування правил здорового харчування, утвердження певних смакових переваг дітей, вплив на організацію та структуру харчування в сім’ях.
Репрезентація досвіду:
Проведення циклу відкритих уроків :
з 2009-2010н.р.- апробація програми «Абетка Харчування»- навчальний заклад, районний, міський рівні, ЗОІППО.
Публікації у фахових виданнях:
Початкова освіта №2(530),січень 2010р.;
Здоров’я та фізична культура №6(174), лютий 2010р.;
Початкова освіта №3(579),січень 2011р.