Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Початкова освіта [98]
Дошкільна освіта [29]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 24.06.2024, 11:04

Головна » Статті » Початкова та дошкільна » Початкова освіта

Активізація пізнавальної діяльності наймолодших учнів шляхом впровадження інформаційно-комунікативних технологій
Активізація пізнавальної діяльності наймолодших учнів шляхом впровадження інформаційно-комунікативних технологій

Марченко Олена Олександрівна,
вчитель початкових класів, вища категорія

Запорізький навчально-виховний комплекс технічного профілю № 70 Запорізької міської ради Запорізької області
Адреса:  69027, м. Запоріжжя, вул. Снайперська, 1
Телефон: 7698050
E-mail: school70@ukr.net
Сайт: zp-school70.at.ua

Директор Гігаурі Надія Вікторівна


Провідна педагогічна ідея досвіду: На сучасному етапі розвитку освіти на перший план виступає необхідність впровадження нових засобів навчання для підвищення мотивації, інтересу до навчання, організація навчального процесу у світлі нових вимог життя. У класах з'являються мультимедійні проектори, що дозволяють використовувати освітні і розвиваючі комп'ютерні програми, що змушує по-новому поглянути на організацію навчального процесу в початковій школі.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: У значної частини учнів спостерігається недостатній розвиток пізнавального інтересу, який при переході з класу в клас початкової школи у більшості з них знижується. Кількість учнів, що виявляють інтерес до навчальної діяльності, зменшується в міру їх дорослішання з першого по четвертий клас з 81% до 62%. 
Це визначило актуальність обраної теми і дозволило сформулювати проблему дослідження. Які найбільш ефективні умови, методи, форми і засоби формування пізнавального інтересу у молодших школярів, що відповідають сучасним і перспективним завданням педагогічної практики?  Використання комп'ютера з його величезними універсальними можливостями і буде одним з таких засобів.

Науково-теоретична база досвіду: Питанням застосування інформаційних технологій в шкільній практиці на сучасному етапі розвитку системи освіти присвячено багато досліджень (Д.Солпостер, Д.И. Беленел,  Б.Сутирин, Б.С. Гершунський,  А.П. Єршов,  B.C. Лєднєв, И.В. Роберт, Е.К.Хеннер тощо). При цьому особливе значення надається проблемі впровадження комп'ютерів у навчально-виховний процес сучасної школи у зв'язку з можливістю оптимізації процесу організації різних форм і методів самостійної діяльності учнів при оволодінні ними змістом навчального матеріалу.
Більшість авторів визнають комп'ютер як ефективний засіб активізації навчання. Разом з тим у дослідженнях не знаходять належного відображення дидактичні та методичні аспекти використання засобів інформаційних технологій для підвищення рівня пізнавального інтересу молодших школярів.

Стисла анотація досвіду: Активізація пізнавальної діяльності - важлива проблема для кожного вчителя, особливо початкової школи. Не заперечуючи значущості класичних принципів дидактики, слід визнати, що сьогодні з'явилася можливість представити ці принципи в новому світлі за допомогою такого інструменту як комп'ютер. У даному досвіді узагальнено матеріал, який на практичному рівні дозволяє використовувати інформаційні технології на уроках природознавства в початковій школі.

Результативність впровадження досвіду:
  1. Зростає інтерес до предмета;
  2. Формується творче мислення;
  3. Учні застосовують отримані знання в житті;
  4. Працюють з додатковою літературою;
  5. Розвиваються навички дослідницької роботи;
  6. Успішна участь у районних конкурсах;
  7. Розвивається компетентність у сфері самостійної пізнавальної діяльності.

Репрезентація досвіду: Проведення уроків в рамках районної школи передового педагогічного досвіду, участь у конкурсі «Вчитель року 2014».

Категорія: Початкова освіта | Додав: kommun2 (24.01.2014)
Переглядів: 1334 | Теги: інформаційно-комунікативні технолог, Комунарський, інформаційні технології, презентації з природознавства., початкова школа | Рейтинг: 2.2/51
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024