Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Початкова освіта [98]
Дошкільна освіта [29]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 24.06.2024, 10:47

Головна » Статті » Початкова та дошкільна » Початкова освіта

Використання інтерактивної технології навчання як чинник формування ключових компетентностей учня в умовах реалізації нових освітніх стандар

Використання інтерактивної технології навчання як чинник формування ключових компетентностей учня в умовах реалізації нових освітніх стандартів





Іванець Наталія Євгеніївна,
вчитель початкових класів, спеціаліст

Запорізький загальноосвітній багатопрофільний навчально-виховний комплекс № 106; 
директор - Іванішина О.А.; 
вул.. Рубана 9, м. Запоріжжя, 69124; 
тел.: (061) 236 69 30; 

Провідна педагогічна ідея досвіду: полягає у формуванні в учнів основ наукового світогляду, пізнавальної активності і культури розумової праці, виробленні вміння самостійно здобувати знання, застосовувати їх у своїй практичній діяльності. 
   Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: зумовлюється динамічними змінами життя, в постійному оновленні інформації та колосальних темпах її накопичення, що зумовлює потребу в таких фахівцях та членах суспільства, які здатні гнучко та оперативно адаптуватися до нових вимог, адекватно реагувати на нові вимоги, навчатися протягом усього життя, розвиватися та творити. Перед початковою школою, відповідно до нового Державного стандарту початкової загальної освіти, стоїть завдання впровадження компетентнісного підходу в навчально-виховний процес початкової школи, розробка навчально-методичного забезпечення щодо формування ключових компетентностей молодших школярів, вдосконалення професійної майстерності вчителів початкових класів щодо розвитку компетентностей учнів молодших класів. Цього неможливо досягти без застосування на уроках інтерактивних технологій, які ґрунтуються на діалозі, моделюванні ситуацій вибору, вільному обміні думками тощо.

         Науково-теоретична база досвіду:  Наукові праці сучасних українських та зарубіжних педагогів: Ю. Бабанського, В. Біблера, І. Зязюна, В. Кларіна, Ст. Кови, К. Фопеля. Теоретичні та практичні розробки в цій галузі належать А. Гіну, В. Гузєєву, Л. Пироженко, О. Пометун, А.Фасолі.

         Стисла анотація досвіду:
           Мета досвіду: 
- обґрунтування та експериментальне виявлення ефективності використання інтерактивних методів навчання учнів у процесі урочної діяльності  щодо забезпечення формування їхньої компетентної особистості.
- здійснення дослідно-експериментальної перевірки ефективності запропонованих методів інтерактивного навчання учнів на уроках в початковій школі.
          Вид досвіду за характером новизни – комбінований. Інтерактивні методи навчання розглядаються з позиції формування самостійної, ініціативної, вдумливої особистості учнів початкової школи. 
          Технологія досвіду сприяє вирішенню проблем:
- створенню умов для формування життєвої компетентності учнів;
- створенню комфортних умов для розкриття і збагачення суб’єктивного досвіду учнів, максимально успішного навчального середовища для кожного учня;
- реалізації комплексного підходу до впровадження компетентісно орієнтованого, моніторингового, індивідуального підходів до навчання.
- особистісна спрямованість навчання і виховання; 
- створення на уроках умов  для отримання почуття радості і задоволення від навчання та бажання вчитися; 
- підвищення ефективності уроку, як основної одиниці навчально-виховної діяльності.
            Практична значущість досвіду полягає у використанні  різних способів організації інтерактивної діяльності на уроках і в дослідженні ефективності методів та прийомів навчання молодших школярів, у поєднанні теоретичних та практичних аспектів інтерактивного навчання  в урочній та позаурочній роботі, ефективність їх впливу на розвиток здібностей учнів з метою самореалізації та самопрезентації.
           Даний педагогічний досвід можна вважати перспективним для впровадження у  навчально-виховний процес початкової школи. Матеріали досвіду  можуть стати у нагоді не тільки для вчителів початкової школи, а і для педагогів, які працюють в основній та старшій школі.
            Сутність досвіду полягає в гармонійному поєднанні традиційного та інтерактивного навчання учнів початкової школи, вона співзвучна проблемі реформування сучасної освіти: формування самостійної, ініціативної, вдумливої особистості через впровадження активних форм і методів навчання, серед яких провідне місце займають інтерактивні технології.

          Результативність впровадження досвіду: 
- оновлено зміст навчання сучасним технологічним інструментарієм.
- створено  систему уроків (фрагментів) з використанням інтерактивних методів навчання. 
- систематизовано дидактичні матеріали з метою залучення учнів до творчої роботи  не  на запам’ятовування, а на вдумливий, творчий процес пізнання світу, на постановку проблемних завдань та пошук їх вирішення.

       Репрезентація досвіду: педагогічний досвід роботи презентувався на шкільному та районному рівнях, а саме:

- 02.2010р.  Виступ на секційному засіданні вчителів перших класів Хортицького району на тему «Використання інтерактивних методів навчання на уроках математики.»
- 14.03.2013р.  Виступ на ШМО вчителів початкових класів на тему «Розвиток творчих здібностей молодших школярів за допомогою використання інтерактивної технології навчання в урочній та позаурочній роботі.»
- 13.11.2013р.   Відкритий урок з природознавства в 1класі на тему «Вода в природі. Властивості води.»
- 20-25.11.2013р.  Участь у  районному (міському) турі Всеукраїнського конкурсу «Учитель року- 2014», ІІІ місце.

        Тегі: інтерактивна технологія, ключові компетентності школярів, пізнавальна активність, співпраця учнів, формування компетентної особистості школярів, реалізація нового державного стандарту початкової школи, науковий світогляд учнів, культура розумової праці школярів, інтерактивні методи навчання,  розвиток розумових та комунікативних навичок учнів.

Категорія: Початкова освіта | Додав: Stas (30.01.2014)
Переглядів: 1432 | Рейтинг: 3.1/59
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024