Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Початкова освіта [98]
Дошкільна освіта [29]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 26.04.2024, 12:41

Головна » Статті » Початкова та дошкільна » Дошкільна освіта

Збагачення художнього досвіду дітей

Збагачення художнього досвіду дітей старшого дошкільного віку засобами  віртуального музею живопису


Клименко Людмила Олександрівна

вихователь
спеціаліст першої категорії
вихователь–методист

Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 55 «Калиновий цвіт» Запорізької міської ради Запорізької області 

Завідувач Мурашова Іраїда Григорівна

Адреса:  69002, м. Запоріжжя, вул. Грязнова 3-А 
Тел. (0612) 63-93-66 
E-mail: dnz-55@mail.ru 

Провідна педагогічна ідея досвіду: Полягає в розробці й апробуванні на практиці в умовах дошкільного навчального закладу змісту освітньо-виховної роботи, спрямованої на збагачення  художнього досвіду дітей старшого дошкільного віку шляхом проведення занять у віртуальному музеї живопису.    

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: Актуальність і необхідність у розробці даного досвіду обумовлена необхідністю реалізації завдань  пріоритетного художньо-естетичного напряму роботи дошкільного закладу, а саме: формування особистості засобами зображувальної, художньо-мовленнєвої, музичної та музично-ритмічної діяльності; ціннісного ставлення до змісту предметного світу та світу мистецтва, музейного середовища. Музейна педагогіка стрімко розвивається і затверджується в сучасній культурі. Музей сьогодні – це історично сформований інститут, насичений високою силою інформаційної і емоційної взаємодії простір. Нажаль, ми не можемо в достатньому обсязі познайомити дошкільників із чудовим світом мистецтва «в живу» розглянути й поспілкуватися з шедеврами світової культури, тому стало актуальним використання віртуального музею живопису в дошкільному навчальному закладі. Віртуальний музей оптимізований  для експозиції музейних матеріалів. Віртуальні екскурсії допомагають дошкільникам легше і комфортніше ввійти в екскурсійну діяльність. Сьогодні існують різні можливості для використання віртуальної музейної педагогіки в освітній практиці. Актуальність і необхідність її очевидна. Тому залишається тільки освоїти цю нову і достатньо ефективну форму організації освітнього процесу й оцінити її потенціал у реальній практичній діяльності.

Науково-теоретична база досвіду: Базовий компонент дошкільної освіти в Україні наголошує, що результатом оволодіння дитиною різними видами предметної та художньої діяльності є сформоване емоційно-ціннісне ставлення до процесу та продуктів творчої діяльності, здатність виявляти інтерес до об’єктів, явищ та форм художньо-продуктивної діяльності. Вплив мистецтва на становлення особистості людини, його розвиток дуже великий. 
Особливу роль у вихованні та навчанні відіграє розвиток у дошкільників художнього сприймання при ознайомленні з творами живопису. Важливо звернути увагу дітей на емоційний зміст картини, засоби, з допомогою яких художник передає настрої героїв, стан природи.
У вітчизняній та зарубіжній психології по-різному пояснюються особливості сприймання та розуміння дітьми змісту картин. Водночас спільною для всіх підходів є певна періодизація в розвитку готовності дитини до сприймання картини, в якій можна визначити три стадії: називання, або перелік, опис та інтерпретація. Учені визначають низку чинників, що впливають на глибину та адекватність сприймання дітьми картин, а саме: рівень розвитку художньо-естетичного сприймання дитини, її життєвий та художній досвід, доступність для розуміння змісту і тематики картини, а також правильна організація роботи.
Н. В. Гавриш у своїх працях твори живопису виокремлює як один із головних атрибутів освітнього процесу в дошкільному навчальному закладі і зазначає, що картини необхідно застосовувати як засіб розумового, естетичного та мовленнєвого виховання.

Стисла анотація досвіду: Досвід розкриває зміст, систему роботи, спрямовану на збагачення художнього досвіду дітей старшого дошкільного віку шляхом використання занять в віртуальному музеї живопису. Доступно обґрунтовано доцільність організації роботи віртуального музею, який являє собою зовсім нову реальність, що виходить за рамки традиційного представлення про музей з його постійною і тимчасовою виставками, тому що експозиція віртуального музею постійна лише у своєму розвитку, а час «роботи» виставок регламентовано не кількісними категоріями, а розуміннями концептуальними, зв'язаними з появою нової ідеї, цікавого проекту або бажанням показати художника з нової, невідомої раніше глядачеві сторони. Однією з інноваційних технологій, яку використовує автор є розробка і використання презентацій картин художників, добірки відеофільмів, портретів, біографічних міні-фільмів. Визначено основні напрямки роботи щодо збагачення художнього досвіду у дошкільників. Укладено парціальну програму «Музей і діти», навчально-тематичний план, який послідовно реалізується впродовж освітнього процесу з дітьми старшого дошкільного віку. Головне, на чому вихователь акцентує увагу, це система роботи, яка спрямована на збагачення художнього досвіду дітей старшого дошкільного віку і включає: попередню роботу щодо підготовки до сприйняття експозиції, безпосереднє знайомство з колекціями - відвідування дітьми експозиції віртуального художнього музею живопису, організацію та проведення занять з образотворчої діяльності, з метою відобразити відчуття та враження від зустрічі з художніми творами мистецтва. 

Результативність впровадження досвіду: Робота над досвідом забезпечила вихователю глибоке занурення до проблеми художньо-естетичного виховання дошкільників. Перевірка ідеї довела, що системна робота педагога дозволила сформувати у дошкільників художньо-естетичне сприйняття навколишнього світу, збагатити художній досвід, навчила розуміти мову експонатів, залучити дітей до культури свого народу та інших народів світу. Саме використання художніх картин обумовило підвищення рівня естетичної культури дітей, вироблення ціннісного ставлення до культурного надбання, прищеплення бажання до спілкування з мистецтвом живопису.

Репрезентація досвіду:
районний рівень: районна інформаційно-методична нарада «Психолого-педагогічні механізми реалізації творчого потенціалу педагогічних працівників» (січень 2013 року);
обласний рівень: ХV обласний конкурс «Методист року – 2012» ( І місце); обласний етап Всеукраїнського конкурсу «Вихователь року – 2013» (лауреат), обласний семінар «Формування основ медіа та інформаційної грамотності педагогів ДНЗ» (січень 2014).



Категорія: Дошкільна освіта | Додав: Zhovt1 (29.01.2014)
Переглядів: 1504 | Теги: Жовтневий, естетичний смак, художній досвід, художньо-естетичний розвиток, естетичне виховання, живопис, експозиція, картина, музейна педагогіка | Рейтинг: 3.4/156
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024