Науково-теоретична база досвіду: Базовий компонент дошкільної освіти в Україні наголошує, що результатом оволодіння дитиною різними видами предметної та художньої діяльності є сформоване емоційно-ціннісне ставлення до процесу та продуктів творчої діяльності, здатність виявляти інтерес до об’єктів, явищ та форм художньо-продуктивної діяльності. Вплив мистецтва на становлення особистості людини, його розвиток дуже великий.
Особливу роль у вихованні та навчанні відіграє розвиток у дошкільників художнього сприймання при ознайомленні з творами живопису. Важливо звернути увагу дітей на емоційний зміст картини, засоби, з допомогою яких художник передає настрої героїв, стан природи.
У вітчизняній та зарубіжній психології по-різному пояснюються особливості сприймання та розуміння дітьми змісту картин. Водночас спільною для всіх підходів є певна періодизація в розвитку готовності дитини до сприймання картини, в якій можна визначити три стадії: називання, або перелік, опис та інтерпретація. Учені визначають низку чинників, що впливають на глибину та адекватність сприймання дітьми картин, а саме: рівень розвитку художньо-естетичного сприймання дитини, її життєвий та художній досвід, доступність для розуміння змісту і тематики картини, а також правильна організація роботи.
Н. В. Гавриш у своїх працях твори живопису виокремлює як один із головних атрибутів освітнього процесу в дошкільному навчальному закладі і зазначає, що картини необхідно застосовувати як засіб розумового, естетичного та мовленнєвого виховання.
Стисла анотація досвіду: Досвід розкриває зміст, систему роботи, спрямовану на збагачення художнього досвіду дітей старшого дошкільного віку шляхом використання занять в віртуальному музеї живопису. Доступно обґрунтовано доцільність організації роботи віртуального музею, який являє собою зовсім нову реальність, що виходить за рамки традиційного представлення про музей з його постійною і тимчасовою виставками, тому що експозиція віртуального музею постійна лише у своєму розвитку, а час «роботи» виставок регламентовано не кількісними категоріями, а розуміннями концептуальними, зв'язаними з появою нової ідеї, цікавого проекту або бажанням показати художника з нової, невідомої раніше глядачеві сторони. Однією з інноваційних технологій, яку використовує автор є розробка і використання презентацій картин художників, добірки відеофільмів, портретів, біографічних міні-фільмів. Визначено основні напрямки роботи щодо збагачення художнього досвіду у дошкільників. Укладено парціальну програму «Музей і діти», навчально-тематичний план, який послідовно реалізується впродовж освітнього процесу з дітьми старшого дошкільного віку. Головне, на чому вихователь акцентує увагу, це система роботи, яка спрямована на збагачення художнього досвіду дітей старшого дошкільного віку і включає: попередню роботу щодо підготовки до сприйняття експозиції, безпосереднє знайомство з колекціями - відвідування дітьми експозиції віртуального художнього музею живопису, організацію та проведення занять з образотворчої діяльності, з метою відобразити відчуття та враження від зустрічі з художніми творами мистецтва.
Результативність впровадження досвіду: Робота над досвідом забезпечила вихователю глибоке занурення до проблеми художньо-естетичного виховання дошкільників. Перевірка ідеї довела, що системна робота педагога дозволила сформувати у дошкільників художньо-естетичне сприйняття навколишнього світу, збагатити художній досвід, навчила розуміти мову експонатів, залучити дітей до культури свого народу та інших народів світу. Саме використання художніх картин обумовило підвищення рівня естетичної культури дітей, вироблення ціннісного ставлення до культурного надбання, прищеплення бажання до спілкування з мистецтвом живопису.
Репрезентація досвіду:
районний рівень: районна інформаційно-методична нарада «Психолого-педагогічні механізми реалізації творчого потенціалу педагогічних працівників» (січень 2013 року);
обласний рівень: ХV обласний конкурс «Методист року – 2012» ( І місце); обласний етап Всеукраїнського конкурсу «Вихователь року – 2013» (лауреат), обласний семінар «Формування основ медіа та інформаційної грамотності педагогів ДНЗ» (січень 2014).