Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Початкова освіта [98]
Дошкільна освіта [29]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 13.04.2024, 00:38

Головна » Статті » Початкова та дошкільна » Дошкільна освіта

Технологія розвитку комбінаторних здібностей у дітей старшого дошкільного віку на матеріалі дидактичних ігор
Технологія розвитку комбінаторних   здібностей у дітей старшого дошкільного  віку на матеріалі дидактичних ігор

 Пуценя Ольга  Миколаївна, 
вихователь-методист, спеціаліст першої категорії


 Дошкільний навчальний заклад (ясла - садок) комбінованого типу № 43 «Росинка»
 Запорізької міської ради  Запорізької області
Завідувач:   Сердюк В.Д.
Адреса: м. Запоріжжя, вул. Мікояна, 18  
Телефон: 67-01-16

Провідна педагогічна ідея досвіду:  
-на практиці перевірити наявність у старших дошкільників сукупності і взаємодії наочно-дійового, наочно-образного та словесно-логічного мислення, тобто його  "поліморфності”, простежити етап переходу від "сенсомоторного " інтелекту до елементів логічного мислення;                                                               
-забезпечити створення умов для формування власного світосприймання, що є неодмінною умовою реформування освітньої галузі в особистісно-орієнтовану.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: 
дана технологія пропонує систему комплексного розвитку операцій мислення дітей старшого дошкільного віку, їх комбінаторних здібностей. Вони потрібні як для  успішного навчання в школі, так і в подальшому житті (в професійній, комунікативній діяльності, в різних життєвих ситуаціях), де треба прийняти важливе рішення,   використовуючи систему способів і прийомів пошуку, поєднуючи, групуючи, співставляючи факти.

Науково-теоретична база досвіду:
в досвіді використані теоретичні положення розвитку мислення дошкільників М.М.Подьякова про своєрідність дошкільного віку та необхідність створення доступних методик навчання О.Запорожця. А також практичні дослідження в області розвитку комбінаторних здібностей   О.М Подьякова та Лін Інгліш.

Стисла анотація досвіду: 
технологія досвіду полягає в створенні банку дидактичних ігор, спрямованих на один з напрямків спеціального, цілеспрямованого розвитку інтелектуальних функцій, навчання дітей техніці і технології мислительних дій, процесам пізнавального пошуку – комбінаторним здібностям. Досвід не має жорстких методичних настанов. Дидактичні ігри, які пропонуються педагогам, роглядаються як варіанти для самостійної розробки занять чи індивідуальних завдань.
Дані ігри можна доповнити своїми, створеними по аналогії. Це потрібно для того, щоб діти не втратили інтересу до ігор. Одне завдання, але побудоване на іншому матеріалі, не втратить своєї новизни для дітей. Підбирати різні ступені трудності дидактичних ігор вихователь може самостійно, орієнтуючись на рівень та темп розвитку мислительних здібностей дітей своєї  групи. Дана технологія пропонує систему комплексного розвитку операцій мислення дітей старшого дошкільного віку, їх комбінаторних здібностей. Вони потрібні як для успішного навчання в школі, так і в подальшому житті (в професійній, комунікативній діяльності, в різних життєвих  ситуаціях), де треба прийняти важливе рішення,  використовуючи систему способів і прийомів пошуку, поєднуючи, групуючи, співставляючи факти.

Результативність впровадження досвіду:
отримані позитивні результати динаміки росту розвитку логічного мислення, його прямопропорційної залежності від розвитку комбінаторних здібностей.

Репрезентація досвіду: 
- рівень репрезентації: навчальний заклад;
- форми репрезентації: семінари, педагогічні ради.

Категорія: Дошкільна освіта | Додав: shevchenko (30.01.2014)
Переглядів: 949 | Коментарі: 1 | Теги: наочно-дійове мислення, Шевченківський, аналіз, конвергентне мислення, комбінаторні здібності, словесно-логічне мислення | Рейтинг: 1.8/22
Всього коментарів: 1
1 Татьяна  
спасибо Богу за наших детей, а Вам за их воспитание!

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024