Індивідуально – диференційований підхід в роботі з дітьми в компенсуючих групах з вадами опорно – рухового апарату
Діордіяшенко Антоніна Василівна, вихователь, спеціаліст вищої категорії
Дошкільний навчальний заклад (ясла - садок) комбінованого типу№226 «Парус» Запорізької міської ради Запорізької області Завідувач: Шпільчина Олеся Василівна Адреса: м. Запоріжжя, вул. Пархоменко 20б Телефон: 67-47-12
Провідна педагогічна ідея досвіду: проведення індивідуальної корекційно-відновлювальної роботи з урахуванням індивідуальних особливостей особистості та її індивідуальності, зміцнення фізичного та психічного здоров’я дитини.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: визначається необхідністю вирішення завдань, окреслених Законом України «Про дошкільну освіту», Положенням про дошкільний навчальний заклад, якими визначаються пріоритетні завдання фізичного і психічного здоров'я дітей дошкільного віку. Пропоновані автором досвіду ігрові профілактичні та корекційні комплекси вправ використовуються для дітей з порушеннями опорно-рухового апарату на заняттях та в повсякденному житті.
Науково-теоретична база досвіду: досвід базується на дослідженнях вчених Е.Н. Вавілова, Е.С. Вільчковського, Н.Н. Ефименка, З.П.Бобровникової, які довели, що активна рухова діяльність сприяє активізації всіх головних функцій: дихальної, серцево-судинної, нервової. До кожної дитини слід підходити індивідуально, враховуючи вікові та індивідуальні особливості дитини. Вчені розглядвють проблему збереження та зміцнення здоров’я дітей та формування правильної постави як основну в фізичному вихованні.
Стисла анотація досвіду: за інноваційним потенціалом досвід має комбінаторний характер. Автор досвіду доводить, що певних результатів в питаннях охорони та зміцнення здоров’я дітей, їх повноцінного фізичного розвитку можна досягнути тільки враховуючи в своїй роботі психологічні, фізіологічні та індивідуальні особливості кожної дитини. В досвіді представлені конспекти-сценарії фізкультуро-оздоровчих комплексів, занять, ранкової гімнастики з використанням здоров’язбережувальних технологій в індивідуальні роботі з дітьми. Представлено нетрадиційне обладнання з розробленою методикою використання в корекційній та профілактичній роботі з дітьми як в компенсуючих групах ДНЗ так і в загально розвиваючих ( «сольові торбинки», поролоновий валик, «кільця-крильця», триєнгл – «дах», «лоток», клін-підставка тощо. Автором досвіду підібрано індивідуальні вправи та комплекси для окремих підгруп дітей за різними ортопедичними порушеннями. Надається складений автором орієнтований тижневий план використання ігрових комплексів в корекційній роботі, орієнтовний план індивідуально-диференційованої роботи з дітьми протягом дня, корисна інформація для батьків і педагогів з питань порушень опорно-рухового апарату.
Результативність впровадження досвіду: знаходиться на етапі – оформлення моделі досвіду.
Репрезентація досвіду: дошкільний навчальний заклад
|