Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Початкова освіта [98]
Дошкільна освіта [29]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 11.08.2020, 07:42

Головна » Статті » Початкова та дошкільна » Дошкільна освіта

Формування музично-ритмічного чуття у дошкільників в процесі музичної діяльності
Формування музично-ритмічного чуття у дошкільників в процесі музичної діяльності

Фулітка Ірина Борисівна, 
музичний керівник, спеціаліст вищої категорії


Санаторний дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) №199 «Вогник» Запорізької міської Ради Запорізької області
Адреса:  69050, м. Запоріжжя, вул. Оранжерейна, буд. 23 «А»
Телефон: 769-80-45
E-mail: sdnz199@rambler.ru


Завідувач Єгорова Світлана Романівна

Провідна педагогічна ідея досвіду: Розвиток, формування та стимулювання музично-ритмічного чуття у виконавській діяльності дошкільників через спів, у музично-ритмічних рухах, грі на дитячих музичних інструментах.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: Формування музично-ритмічного чуття в музичному вихованні дитини сприяє розвитку всього комплексу музичних здібностей, збагачує емоційний світ дітей, розвиває пізнавальні інтереси; виховує активність, дисциплінованість, почуття колективізму. 
Розвиток музично-ритмічного чуття є невід'ємною частиною розвитку музичності дітей. Воно допомагає викликати бажання активно і з радістю брати участь у різних видах музичної діяльності: сприйнятті музики, співах, музично-ритмічних рухах, грі на музичних інструментах, музично-дидактичних іграх тощо.

Науково-теоретична база досвіду: До питання розвитку музично-ритмічного чуття у дітей дошкільного віку зверталися багато педагогів-музикантів. Достатньо згадати таких дослідників природи ритму, як К. Сішору, Г. Ревеш, Б.М. Теплову, В.І. Петрушину, Н.А. Ветлугіну, О.П. Радинову, Б. Асаф’єва, В. Медушевського, К. Орфа. Вони відзначали, що формування музично-ритмічного чуття необхідно починати в дошкільному дитинстві. У процесі танців, ігор, вправ діти мають можливість виражати свій внутрішній мир, почуття, емоції, переживання, настрої за допомогою руху.

Стисла анотація досвіду: Дошкільний заклад має соціальне замовлення району та міста щодо реабілітації дітей з латентною формою туберкульозу та вилікуваних з приводу туберкульозу.
Перед музичним керівником стало першочергове завдання: створити музично-естетичне середовище, знайти оптимальні методи і прийоми з навчання дітей  музично-ритмічному чуттю, розвитку естетичного смаку індивідуальності.
Використовувались методики Н. Ветлугіної, С. Шоломович, Р. Зинич, Т. Науменко, «Гармонію» К.В. Тарасової, Т.В. Нестеренко, Т.Р. Рубан, «Музичні шедеври» О. П. Радинової, методичний посібник Д. Огороднова «Музично-співоче виховання дітей», добиралися і свої прийоми в роботі з дітьми. 
У СДНЗ №199 створено матеріально-технічну базу, яка використовується для розвитку музично-ритмічного чуття дітей: DVD програвач, телевізор, музичний центр, аудіотека (банк СD та DVD дисків), до якої увійшли кращі зразки класичної, дитячої та народної музики, великий вибір відеороликів. Діти із задоволенням розглядають репродукції картин, гравюр, ілюстрації до творів під звуки музики, а свої враження мають можливість творчо відобразити в русі танку на музичних заняттях і в повсякденному житті.
Поповнено обладнання педагогічного процесу: зроблено наочність, виготовлено нестандартні атрибути, костюми, придбано дитячі музичні інструменти, персонажі лялькового театру, підібрано та  розроблено музично-дидактичні ігри. 
Для відстеження динаміки розвитку музично-ритмічного чуття проведено діагностичне обстеження дошкільників з наступних параметрів: почуття ритму у грі на ДМІ, музично-ритмічне чуття у співах, виконання танцювальних рухів, творчість у рухах і пластиці. 
В технології досвіду представлені цікаві, сучасні, ефективні форми, методи і прийоми роботи з  формування музично-ритмічного чуття  дошкільників у процесі музичної діяльності, творче використання традиційних та нетрадиційних методик.

Результативність: Впровадження досвіду забезпечує якісне засвоєння дітьми музичного матеріалу, позитивно впливає на емоційний стан та оздоровлення тубвіражних дітей, сприяє розвитку естетичних почуттів, розкриттю індивідуальності дошкільників.
Формування музично-ритмічного чуття  у процесі музичної діяльності, дає можливість для перспектив подальшої роботи, а саме:
  • якісне відпрацювання програмного матеріалу з музичного виховання;
  • трансформація нетрадиційних музичних педтехнологій (арт-терапії, музикотерапії, мелотерапії, ритмотерапії, динамотерапії) в практику роботи з дітьми для корекційних цілей. 
Досвід роботи може бути використаний в роботі музичних керівників, вихователів, інструкторів з фізкультури, в ДНЗ різного типу, під час різноманітної музичної діяльності.

Репрезентація досвіду: СДНЗ №199, семінар, на засіданні атестаційної комісії ІІ рівня ТВО Комунарського району у 2011-2012 навчальному році, на засіданні методичного об’єднання для музичних керівників ДНЗ.
Категорія: Дошкільна освіта | Додав: kommun2 (01.02.2014)
Переглядів: 1568 | Коментарі: 3 | Теги: музичні здібності., музичне середовище, музичне заняття, арт-терапія, музично-ритмічне чуття, Комунарський, сприяння, музикотерапія, музичне свято | Рейтинг: 3.5/225
Всього коментарів: 3
3 Виктория   [Матеріал]
Спасибо за ваш труд, самоотдачу и стремление развивать наших деток! Ваш опыт достоен первого места! Низкий поклон таким специалистам как вы, Ирина Борисовна!

2 Daria Mordecki   [Матеріал]
Спасибо за ваш опыт. Интересный и познавательный материал. Тема очень актуальна и за рубежом. Я, как ваша коллега в США, была бы заинтересована в сотрудничестве и обмене опытом.

1 vera   [Матеріал]
Запам'ятовується те, що подобається,а ефективні форми, методи і прийоми роботи з формування музично-ритмічного чуття у процесі музичної діяльності, творче використання традиційних та нетрадиційних методик сприяє цьому!

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2020