Запорізький навчально-виховний комплекс з відділенням для реабілітації дітей хворих на цукровий діабет Запорізької міської ради Запорізької області.
Директор: Любімова Алла Володимирівна.
Адреса: І корпус - 69000, м. Запоріжжя, вул. Якова Новицького, 9; ІІ корпус – 69035, м. Запоріжжя, вул..Сталеварів, 29. Телефони: (061)233-14-77, (061)233-25-24, (061)234-01-04 Факс: (061)233-14-77; E-mail: osnovazp@mail.ru Сайт: https://sites.google.com/site/znvkosnova/
Провідна педагогічна ідея досвіду: Використання в навчально-виховному процесі дошкільників засобів театральної діяльності дозволяє активно формувати в дітях правильну вимову, діалогічне та монологічне мовлення, збагачує активний словник: діти використовують у своєму лексиконі епітети, гіперболи, синоніми, антоніми, слова переносного значення, змінюють інтонаційну виразність – справжнє джерело формування мовленнєвої компетенції дошкільників.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: Від рівня мовленнєвого розвитку дитини великою мірою залежить формування інтелекту, комунікативних навичок, мислення дитини, становлення базових якостей особистості, здатності самостійно та відповідально визначати свою позицію в суспільстві. Означені види компетентності формуються в процесі навчально-мовленнєвої діяльності, проте для формування культури мовленнєвого спілкування замало лише навчально-мовленнєвої діяльності. Прекрасним стимулюючим засобом є театральна діяльність. Вона охоплює словесну творчість дорослих та дітей, і включає в себе твори народного фольклору, дитячого фольклору та авторські твори. Театралізовані твори
Науково-теоретична база досвіду: В основу педагогічного досвіду покладено вчення А. Богуш, Н. Гавриш, А. Гончаренко, І. Луценко, А. Пасічник, Л. Калмикова про мовленнєвий розвиток дитини дошкільного віку, який виявляється у загальній культурі мовленнєвого спілкування. На погляд науковців (А. Богуш) одним із провідних складників художньо-мовленнєвої діяльності є театралізована діяльність (інсценування, театральні вистави). У процесі цієї діяльності формуються різні види компетентності та мовленнєва компетенція.
Стисла анотація досвіду: Досвід роботи складається з педагогічної системи, за допомогою якої впроваджується технологія формування мовленнєвої компетенції у дошкільників в процесі театральної діяльності та використання художнього слова. Вихователь надає перевагу театральній та ігровій діяльності в формуванні у дошкільників поняття про мову, її правильність, використання лексичного запасу, а також намагається підвести дітей до того, що мова є найціннішим здобутком нації тому її треба шанувати. Вихователем розроблено конспекти занять за різними структурними компонентами театральної діяльності: слухання та вивчення казок, оповідей, використання бесід, екскурсії до театру, виставки. В системі роботи представлено використання дидактичних та розвиваючих ігор з формування мовленнєвої компетенції у дошкільників.
Результативність впровадження досвіду: Впровадження театральної діяльності в навчально-виховний процес дошкільників дозволило вирішити проблему з формуванням мовленнєвої компетенції. Суттєвим результатом стали комунікабельність, емоційність, збагачення словникового запасу дітей, що знайшло відображення в усіх сферах життєдіяльності дошкільників: на заняттях з розвитку мовлення та навчання грамоти (правильне мовлення, побудова речення, діалогу, монологу, активний словник); на музичних заняттях (тексти пісень, постановка танців, сюжетних та рольових дійств); під час використання художнього слова та обігрування будь-якого сюжету, на заняттях з ліплення, малювання, аплікації.
Репрезентація досвіду: Мала педагогічна рада ЗНВК «ОСНОВА» (травень, 2013)