Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Початкова освіта [98]
Дошкільна освіта [29]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 16.04.2024, 15:57

Головна » Статті » Початкова та дошкільна » Дошкільна освіта

Формування морально-етичних цінностей дошкільників

Формування морально-етичних цінностей дошкільників шляхом інтегрування літературних творів В.Сухомлинського в музичну діяльність



Зорська  Ірина  Анатоліївна

музичний керівник
спеціаліст вищої категорії
вихователь-методист                

Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) №164 «Золотий ключик» Запорізької міської ради Запорізької області 

Завідувач Панченко Світлана Анатоліївна

Адреса: вул. Гоголя, 175, м. Запоріжжя, 69095 
Тел. (061) 62-11-31

Провідна педагогічна ідея досвіду: Ключовою ідеєю в досвіді є  збагачення змісту навчально-виховної роботи з музичного виховання новими видами взаємодії з дітьми (заняттями-милуваннями, уроками мужності, морально-етичними бесідами, інтегрованими музичними заняттями з пріоритетом слухання класичної музики та імпровізацією) на матеріалі літературних творів В Сухомлинського.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: Сучасна актуалізація спадщини В.Сухомлинського пояснюється об’єктивним зростанням інтересу суспільства до етичних проблем та сприяє активізації педагогів до пошуку сучасних форм і методів навчання та виховання, які спрямовані на формування освіченої, творчої особистості. Базовий компонент дошкільної освіти орієнтує педагогів на цілісний підхід до особистості та її освіти, визнає за основні пріоритети життєву компетентність та морально-духовний розвиток дошкільника, відображає тенденції до гуманітаризації освіти. Вести дитину у світ людських стосунків, навчити відчувати красу природи допомагають добрі казки В.Сухомлинського і знайомство дошкільнят з класичними музичними творами. Музичне виховання дитини  є невід'ємною частиною процесу виховання в загальному. Музика, як вид мистецтва, відкриває людині можливість пізнавати світ і в процесі пізнання розвиватися. Невипадково особливу роль в музичному вихованні дитини відведено саме класичної музиці. Класичні мелодії відрізняються гармонією, благородством інтонації і багатством відтінків. Саме поєднання добрих казок В.Сухомлинського з класичною музикою відкривають великі можливості в досягненні виховної мети – формуванні морально-етичних цінностей сучасних дошкільнят.

Науково-теоретична база досвіду: Дія музики на етично-естетичне виховання дитини спирається на досягнення теорії і практики естетичного виховання (Ю.Б.Алієв, М.С.Каган, Е.В.Квятковській, В.І.Лейбсон, Б.Т.. Ліхачев), грунтується на глибокому переосмисленні ідей Л.С.Виготського, Д.С.Ліхачьова, В.В.Соловйова, П.А.Флоренського (збереження культурного середовища, формування широкого гуманітарного мислення, цінність мистецтва, його значущість для людства і індивідуума). 
Різні аспекти даної проблеми займають важливе місце в дисертаційних дослідженнях Л.В.Горіной, Дороніной О.М., Єлісєєвой А.В., Фадєєвой М.А. та інших. Таким чином, в науці є комплекс досліджень, на яких базується морально-естетичне виховання засобами музики. 
Хоча деякі сторони сприйняття музики були розглянуті ученими, проте для дошкільних установ таке розуміння поки не стало загальноприйнятим, і в цьому одна з причин недостатньої розробленості впливу музичних творів на виховання моральності дітей. 

Стисла анотація досвіду: В основу досвіду роботи музичного керівника покладено технологію використання літературних творів В.Сухомлинського на музичних заняттях, розроблено: перспективний план проведення тематичних занять, конспекти музичних занять, сценарії свят та розваг, музично-дидактичні ігри за творами В.Сухомлинського, добірка творів В.Сухомлинського для використання на музичних заняттях, стимульний матеріал з розвитку музичних здібностей дітей. 
Практична частина досвіду відповідає обраній темі, вимогам новітніх підходів до виховання дітей дошкільного віку. 

Результативність впровадження досвіду: Система роботи Зорської Ірини Анатоліївни характеризується стабільними позитивними результатами, що підтверджується результатами моніторингового дослідження рівня музичних здібностей та морально-етичних якостей дітей дошкільного віку.

Репрезентація досвіду: Сценарії свят та розробки занять музичного керівника за визначеною темою неодноразово номінувались у конкурсах обласного та міського рівнів: 
2011 рік - в І обласному конкурсі методичних розробок «Стежинки у Всесвіт»  відзначена  дипломом за розробку тематичного дня «День незалежності України»;
2013 рік - 1місце у третьому обласному конкурсі «Стежинки у Всесвіт» за розробку  сценарію  музичного свята «Квітковий бал» за літературною спадщиною Василя Сухомлинського та з використанням класичної  музики для дітей старшого дошкільного віку; 
Досвід роботи музичного керівника, авторські розробки, виступи з практики роботи  презентовано на засіданнях  методичного об’єднання музичних керівників дошкільних закладів Жовтневого району, 2013,  заслуховувались на курсах музичних керівників у  КЗ «ЗОІППО» ЗОР у 2011, 2012 роках. Рецензію на досвід роботи  затверджено на засіданні науково-методичної ради КЗ «ЗОІППО» ЗОР , протокол №5 від 05 листопада 2013р.
Рішенням педагогічної ради закладу визначено надати матеріали з досвіду роботи музичного керівника Зорської І.А. на Міську педагогічну виставку в номінацію «Компетентнісна освіта: початкова та дошкільна», секцію «Дошкільна освіта».



Категорія: Дошкільна освіта | Додав: Zhovt1 (28.01.2014)
Переглядів: 2165 | Коментарі: 1 | Теги: музичні заняття, Жовтневий, сценарії свят, морально-етичні якості, музичне виховання, музичні здібності дошкільників, морально-естетичне виховання | Рейтинг: 3.0/75
Всього коментарів: 1
1 tanja-slava74  
Бажаю успіхів та творчої наснаги!

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024