Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Початкова освіта [98]
Дошкільна освіта [29]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 11.08.2020, 08:11

Головна » Статті » Початкова та дошкільна » Дошкільна освіта

Фізична реабілітація та профілактика порушень опорна - рухового апарату дітей дошкільного віку.
Фізична реабілітація та профілактика порушень  опорна -  рухового апарату  дітей дошкільного віку 

Подлубная Анна Анатоліївна, інструктор з фізичної культури та фізичного виховання
Кваліфікаційна категорія: «Спеціаліст вищої категорії»

ДОШКІЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД ( ЯСЛА-САДОК) № 101 «СОФІЯ»
ЗАПОРІЗЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ
Завідувач Мамунчак Тетяна Володимирівна
69121, м. Запоріжжя, вул.. М.Чуйкова,31

тел..:(061)224-82-11,224-82-02
Sоfia.zlata@mail.ru 
Код ЄДРПОУ 26249843

Провідна педагогічна ідея досвіду: Введення найбільш надійних і ефективних коррекційно - профілактичних комплексів оздоровчих та лікувальних фізичних вправ у руховий режим дошкільника для профілактики і корекції плоскостопості і вадів у поставі. Всебічний фізичний і психологічний розвиток дитини підчас перебування у дитячому садку. Свідоме ставлення батьків, педагогічних працівників і  дітей,  до власного здорового засобу життя. Виховання самостійної свідомої потреби  у заняттях лікувальними та профілактичними і оздоровчими вправами для запобігання хвороб у  батьків, педагогічних працівників і  дітей. 

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: Актуальність: після медичного огляду дітей який відвулся у травні 2010 році ( ДНЗ №101) було виявлено понад 50 – 60% дітей які мають вади у поставі. По над 50% дітей мають порушеня  функції стопи (плоскостопість І – ІІ ст). Тому проект введення лікувально – профілактичних засобів у руховий режем дошкільника є  дуже актуальним.
Перспектива досвіду залежить : від матеріально – технічної бази; від заохочення батьків до співпраці з дошкільним навчальним закладом; від методичної можливості підбору методики до індивідуальних, під групових та групових занять з дітьми які мають індивідуальні вади у фізичному та психічному здоров’ї.

Науково – теоретична база досвіду: Досвід базується на ви данях, публікацій, методичних роз робак (Вільчковського Е,С., Денисенко Н.Ф., Аксьонова О.П.,Лупінович К.С.,Михайліченко А.Ф. тощо) та сучасних інноваційних технологій адаптованих під дітей дошкільного віку (завдяки Інтернет ресурсам).

Стисла анотація досвіду: досвід складається з  спільних частин:
 - Науково – методична робота з вихователями.
-  Фізкультурно – оздоровча робота з дітьми.
-  Співпраця дитячого садка з батьками,  щодо зміцнення і покращення здоров’я дітей. 
Науково – методична робота з вихователями виконується завдяки залучанню вихователя до інших частин досвіду. З вихователями систематично проводиться робота з покращення їх педагогічної компетентності відносно теми досвіду. (використовується у роботі: семінари, практикуми, індивідуальна робота з кожним педагогом окремо, спільне проведення фізкольтурно- оздоровчих заходів на протязі дня, контрольні заняття за засвоєнням окремих інноваційних технологій, бесіди з батьками, тощо).
Фізкультурно – оздоровча робота з дітьми проводиться по перше згідно з базовою програмою « Впевнений старт» І « Дитина в дошкільні роки», по- друге окреме введення інноваційних оздоровчих заходів на протязі всього часу перебування дитини у дитячому садку (нетрадиційні ранкові гімнастики, індивідуальні та під групові заняття з профілактики порушень постави у дітей дошкільного віку з використанням інноваційних методик. Проведення оздоровчих заходів після денного сну, використання психо- гімнастики та релаксації, самомасажу та пальчикової гімнастики підчас фізкульт пауз тощо.
Співпраця дитячого садка з батьками,  щодо зміцнення і покращення здоров’я дітей. Батьки залучаються до: семінарів, практикумів, створенню колективних фото вистав, малюнків, стенгазет і підробок за темою досвіду, відвідують відкриті свята, заняття, розваги, змагання та презентацій відкритих занять з інноваційними елементами (приклад: використання нетрадиційного обладнання підчас проведення занять з профілактики порушень плоскостопості у дітей не тільки у стінах дошкільного закладу а й у домашніх умовах, або  бінарне заняття з участю спеціалістів (Практичного психолога, інструктора з фізичної культури, керівника гуртка хореографії, керівника гуртка образотворчої майстерності) метою якого є всебічний розвиток дитини) .

Результати впровадження досвіду: Після проведених семінарів та індивідуальних бесід з батьками, демонстрації занять з їх нащадками після контрольного анкетування батьків було виявлено, що більшість батьків  ( приблизно 65% ) стала більш свідомо ставитися до власного здоров’я і до здоров’я нащадків, батьки стали більш актині на заняттях і семінарах, багато змінили свій звичний спосіб життя на більш корисний не тільки для дитини а й для себе. Кожен рік на протязі трьох років після другого огляду ортопеда на при кінці навчального року приблизно 35% дітей покращили свій стан здоров’я відносно вадів опорно-  рухового апарату.
 
Репрезентація досвіду: Публікації: Збірник наукових праць, Запорізького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, «Педагогічні науки та освіта» 
Випуск VІ     2010 рік стр. 141- 146 Тема: « Внедрение средств физической реабилитации по профилактике плоскостопия в дошкольном учебном заведении».
Категорія: Дошкільна освіта | Додав: LeninRMO (27.01.2014)
Переглядів: 1548 | Теги: вальгусне порушення стоп, постава, Ленінський, ЛФК | Рейтинг: 3.6/452
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2020