Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Початкова освіта [98]
Дошкільна освіта [29]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 11.08.2020, 08:10

Головна » Статті » Початкова та дошкільна » Дошкільна освіта

Екологічний проект «Наше дерево"
Використання методу  проектної діяльності в екологічному вихованні  дошкільників в процесі ознайомлення з рослинами. Екологічний проект «Наше дерево»


Клипка Вікторія Юріївна
Посада: вихователь
Кваліфікаційна категорія: «Спеціаліст вищої категорії»

ДОШКІЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД ( ЯСЛА-САДОК) № 101 «СОФІЯ»
ЗАПОРІЗЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ
Завідувач Мамунчак Тетяна Володимирівна
69121, м. Запоріжжя, вул.. М.Чуйкова,31,
тел..:(061)224-82-11,224-82-02

Sоfia.zlata@mail.ru 
Код ЄДРПОУ 26249843


Провідна педагогічна ідея досвіду: педагогічна ідея досвіду впроваджується через  результати освітньої роботи згідно Базового компоненту дошкільної освіти(нова редакція) -  освітня лінія «ДИТИНА У ПРИРОДНОМУ ДОВКІЛЛІ»: розширення уявлень про рослини -  найпоширеніші у своїй місцевості: дерева, кущі, трави; дикорослі й культурні рослини;формування уявленнь про лікарські властивості рослин найближчого природного оточення. Формування позитивного досвіду взаємодії  дитини з навколишнім світом, умінь і навичок практичної екологічно - орієнтованої діяльності.. Усвідомлення того, що рослини потребують достатньо світла, води, поживного ґрунту, змінюються під час росту. Розширення елементарних уявлень про вплив погодних умов на стан рослин. Спільно з дорослим вирощування рослин та доглядання за ними. Виховання доброзичливого ставлення до рослин, прагнення піклуватися про все живе в природі.  Підвищення пізнавальної та практичної активності дошкільників.

Обґрунтування  актуальності та перспективності досвіду:
Метою  досвіду роботи є виховання усвідомлено правильного ставлення дітей до природи, формування у них основ екологічної свідомості. Спільно з дітьми здійснювали  прогулянки-спостереження за деревами, квітами (тобто різними рослинами) . Віталися  з ними , дізнавалися, як у них справи, слухали  їх настрій. За допомогою красивою інструментальної музики в поєднанні зі звуками природи, вчилися  відчувати красу, доброту. Заняття, розваги, екологічні свята, будувала за принципом  відображення конкретної  теми і образу. 
Мій досвід роботи базується  на методі проектів, який заснован на взаємодії педагогів, дітей та батьків  під час спілкуання з природнім навколишнім середовищем (рослинами), та практичною діяльністю, заради досягнення поставленої мети, що відпоідає інтересам усіх учасників проекту. Я впроваджувала у свою роботу екололгічний проект «Наше дерево», збирала методичний і практичний матеріал для роботи вихователів з дітьми по темі «Рослини», розробила алгоритми дій дорослих та дітей на різних єтапах освоєння проектування.
У проекті беруть участь діти середньої групи «Калинка» ДНЗ № 101 (2011 - 2012 навч.рік).  Форми та методи роботи я вибирала в залежності від їх вікових особливостей. Діти середнього дошкільного віку виконують менший обсяг роботи, використовують найпростіші методи спостережень, узагальнюють результати своїх досліджень, в основному, у вигляді малюнків і коротеньких оповідань. Вихователь - головна дійова особа в здійсненні проекту . Він є носієм екологічної культури і є зразком такої поведінки в повсякденному педагогічному процесі . Саме вихователь відповідає за рівень екологічної вихованості своїх вихованців.
На початку роботи проводилась діагностика екологічної вихованості дітей,  що дозволило виявити найбільш важливі напрямки в роботі конкретно з кожною дитиною і допомогло  диференційовано будувати її. Використовувала  метод індивідуальної бесіди , метод спостереження за дітьми. Залежно від рівня екологічної вихованості дітей і планувалася  робота протягом року.

Науково – теоретична база досвіду:
 Науковцями окреслено визначення змісту, організації та форм дошкільної екологічної освіти. У 90-ті роки в нашій країні  було розроблено низку освітніх програм з екологічної освіти дошкільників різного віку, а саме: С.М.Нікаолаєвої  «Юний еколог», Н.О.Рижової  «Наш дім -природа». Основною метою програми Н.О.Рижової є виховання з перших років життя гуманної, соціальнол-активної, творчої особистості,здатної розуміти, любити навколишній світ, природу і дбайливо ставитися до них. Особливу увагу в ній приділяється формуванню цілісного погляду на природу і місце людини в ній. Серед технологй, що пропонується програмою, є метод екологічних проектів, який визнається автором вдалою освітньою технологією в екологічній освіті дошкільників.
В основу науково-теоретичної бази мого  досвіду роботи і була покладена програма Н.О.Рижової  «Наш дім - природа», а також різні  новітні технологї, методики вищеназваних авторів. Отже, метод проектів за Н.О.Рижовою в сучасних умовах є ефективним у використанні в дошкільній освіті, тому можна схилятися до думки, що саме метод екологічних  проектів забезпечить системність та результативність реалізації завдань виховання екологічної культури у дошкільників. Метод проектів дозволяє вирішувати завдання розвиту  наукового мислення: в процесі обговорення плану, послідовності дій діти набувають здатність розмірковувати, вони усвідомлюють свої інтереси, вчаться ставити мету, добирати засоби для її досягнення, оцінювати наслідки.

Стисла анотація досвіду:
За інноваційним потенціалом досвід включає різні новітні технології, з виховною метою застосовувала такі інноваційні технології, як:
інтерактивні технології; технології групової роботи; інформаційні технології; технологію проектів; педагогіку життєтворчості.
Досвід оформлений у вигляді проекту, який складається:
З вступу(актуальність на сучасному етапі); 
з теоретичної частини(використання методу проектної діяльності в освіті, в ДНЗ); 
з практичної частини:(екологічний проект з дітьми дошкільного віку «Наше дерево», щоденник спостережень); 
методичні розробки (конспекти занять, свят, розваг для дітей різних вікових груп; консультації та рекомендації для вихователів та батьків; ігрові педагогічні технологї; перспективний план роботи з дітьми молодшого та старшого дошкільного віку на тему: «Біла береза під моїм вікном…» (цикл спостережень); приблизна тематика екологічних проектів для дітей дошкільного віку; орієнтовні завдання для дітей та коментарі для вихователів під час ознайомлення дошкільників з деревом; перспективний план роботи за темою «Ліс» для дітей молодшого та старшого дошкільного віку та інш.); 
додатки (енциклопедичні матеріали про рослини; художнє слово; дитячий вернісаж; відео і фотоматеріали; презентації для дітей та дорослих).

Результативність впровадження досвіду: проблема екологічного виховання дошкільників належить до числа корінних проблем теорії виховання і має першорядне значення для виховної роботи. Вже декілька років поспіль одним з пріоритетних напрямів моєї роботи по самоосвіті є екологічне виховання. За результатами своїх спостережень за дітьми під час впровадження досвіду, щодо сформованості екологічної культури, було виявлено:
у багатьох дітей  з’являється  чітке розуміння причинно-наслідкових зв’язків  між природними явищами, трудовою діяльністю дітей та станом рослин;
починаючи з старшої групи діти можуть пояснити мотив свого ставлення до об’єктів живої природи;
у більшості дітей вже не  проявляється жорстокого ставлення до природи.
Всі ці результати говорять  про те, що у роботі з дітьми повинна бути  системність,педагоги повинні не порушувати принципів послідовності, доступності та науковості, вихователі та батьки повинні володіти енциклопедичною інформацією про рослини близького оточення. Отримані показники спонукали мене до створення алгоритму освітньої роботи щодо ознайомлення дітей з рослинами через організацію проектної діяльності, залучення до співпраці родин вихованців. Я дуже сподіваюсь, що створена система роботи сприятиме педагогам у плануванні освітнього процесу, допоможе у визначенні цілей, методів та форм роботи з дітьми дошкільного віку щодо рослин у навколишньому середовищі.

Репрезентація досвіду: перша частина досвіду приймала участь у районному конкурсі «Екологічний вектор»  м.Запоріжжя  Ленінського району  у листопаді 2013 року та зайняла 1 місто; участь  у 2 турі міського  конкурсу «Екологічний вектор» у грудні 2013р., заняття для районного методобєднання на тему «Дидактичні ігри по єкології» у січні 2013р.

Категорія: Дошкільна освіта | Додав: LeninRMO (27.01.2014)
Переглядів: 5792 | Коментарі: 4 | Теги: наше дерево, щоденник спостережень, екологічний проект, проектна діяльність, Ленінський | Рейтинг: 3.8/831
Всього коментарів: 4
4 Marina   [Матеріал]
дуже грунтовна, важлива та надзвичайно цікава робота! Бажаю успіху та перемоги!

3 olena.mukovoz   [Матеріал]
Дякую за цікавий досвід роботи. Бажаю успіхів та перемоги!!!!!!

2 zhenya   [Матеріал]
Все дуже класно описано

1 olga   [Матеріал]
дуже цікавий досвід буду користуватися у роботі

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2020