Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Дидактичне наповнення [37]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 06.08.2020, 17:18

Головна » Статті » Дидактичне наповнення » Дидактичне наповнення

Забезпечення свідомого опанування учнями системи математичних знань, умінь і навичок шляхом впровадження рівневого контролю знань учнів
Забезпечення свідомого опанування учнями системи математичних знань, умінь і навичок  шляхом впровадження рівневого контролю знань учнів при вивченні курсу математики в 6 класі
Баль Іван Іванович, 
вчитель математики, перша категорія               

Запорізька загальноосвітня школа I-IIIступенів №84 Запорізької міської ради Запорізької області

Директор: Діденко Зоя Василівна

Вул. Північнокільцева, 16-А, м. Запоріжжя, 69104
Тел./факс: (0612) 769-80-34, 

Провідна педагогічна ідея досвіду: Математика– це наука, що не лише є основою науково-технічного прогресу, але й сприяє розвитку особистості й підвищенню культури людини. Необхідно дати учням систему знань з математики, стимулювати учнів до постійного поповнення знань, створення умов для розвитку творчого мислення, досліджувальних умінь, навичок. Основний акцент робиться на творчий розвиток особистості. Тому провідною ідеєю досвіду є розробка ефективної технології рівневого контролю знань з навчальних тем курсу математики 6-го класу на основі систем критеріальних завдань..
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: Як засвідчує практика, численні дослідження та відгуки провідних спеціалістів, продовжують відбуватися процеси зниження загального рівня підготовки з математики, зменшення числа учнів, що досягають базового рівня підготовки (за результатами зовнішнього незалежного оцінювання 2010 року 80% випускників, які мали бали 8-12, отримали оцінку початкового або середнього рівнів).
 У навчанні повинна бути забезпечена послідовність у просуванні учня по рівнях. Це означає, що в ході навчання не слід пред'являти більш високих вимог тим учням, що не досягли рівня обов'язкової підготовки. Треба, щоб труднощі в навчальній роботі були для  таких школярів посильні, відповідали індивідуальному темпу оволодіння матеріалом на кожному уроці та етапі навчання. У той же час, якщо для одних учнів необхідно продовжити етап вироблення основних, опорних знань і умінь, то інших не слід необґрунтовано затримувати на цьому етапі.
 Проблема  контролю результатів навчання багатогранна й вивчалася дослідниками у різних аспектах. Велику увагу контролю результатів навчання учнів математики, його ефективній організації, виявленню і обґрунтуванню шляхів його удосконалення приділяли і приділяють методисти математики Г.П.Бевз, В.Г.Бевз, О.С.Дубінчук, Г.М.Скобєлєв, З.І.Слєпкань та ін. Проблеми виявлення, аналізу, попередження математичних помилок, дидактичні основи підвищення ефективності корекційного контролю досліджувалися у роботах Л.С. Іванової, І.М. Кирилецького, Т.Ф.Кириченко та ін.  Планування результатів вивчення математики, шляхи їх удосконалення, виявлення і вимірювання розкриваються у дослідженнях Л.О.Деніщевої, І.Б.Моргунова, О.І.Мостового, М.М.Постушенка та ін. 
 Однак, низка питань щодо контролю результатів навчання розроблена недостатньо і потребує подальших досліджень:   
* різні підходи авторів підручників і посібників до оцінювання рівневих досягнень учнів;
* відсутність загальноприйнятих систем рівневих критеріальних завдань та рівневого критеріального оцінювання досягнень.
 З урахуванням вище зазначеного я обрав тему свого дослідження «Забезпечення свідомого опанування учнями системи математичних знань, умінь і навичок  шляхом впровадження рівневого контролю знань учнів при вивченні курсу математики в 6 класі»
     
Науково-теоретична база досвіду: 
 Теоретичною основою мого досвіду є наукові та методичні розробки вітчизняних учених та педагогів, таких як:
 1. Аванесов В.А. Теоретические основы разработки заданий в тестовой форме — М.,1995 — 327с.
 2. Волобуєва Л. М. Контроль знань із використанням відкритої інформації на уроках математики// Математика в школах України. – 2004. - №26. – с. 2 – 5.
 3. Гронланд Н. Складання тестів контролю успішності // Мандрівець. – 1994. – № 2. – c.53-63.
 4. Капіносов А.М. Тематичне поетапне рівневі вивчення математики в основній школі. – Кривий Ріг: Видавничий дім, 2005. – 112 с.

Стисла анотація досвіду:  розробка  та використання ефективних дидактичних матеріалів за технологію рівневого контролю знань з навчальних тем курсу математики 6-го класу на основі систем критеріальних завдань. 
 Основні завдання :
* розробити структуру матеріального забезпечення рівневого контролю та технологію його конструювання і використання;
* експериментально перевірити ефективність розробленої технології рівневого контролю на темах курсу математики 6 класу .
 Гіпотеза дослідження  полягає в тому, що організація контролю знань учнів на основі системи рівневих критеріальних завдань дозволить підвищити ефективність контролю в реалізації його основних функцій.
 Об’єкт дослідження – процес навчання математики у 6-му класі в умовах впровадження рівневого підходу до оцінювання навчальних досягнень учнів.
 Предмет дослідження - організація рівневого контролю навчальних досягнень учнів на основі систем рівневих критеріальних завдань.
 Для розв’язання поставлених завдань використані такі методи дослідження :
теоретичні: вивчення та аналіз педагогічної, математичної та методичної літератури з питань дослідження;
емпіричні: спостереження; бесіди з вчителями та учнями; аналіз уроків вчителів;
експериментальні: педагогічний експеримент (констатуючий, формуючий і контрольний).
    
Результативність впровадження досвіду: 
Результати участі в районних олімпіадах:
2012-2013 н. р.: Яремченко Євгеній, 8-А, IV місце
2013-2014 н. р.: Яремченко Євгеній, 9-А,IІІ місце
Результати участі у Всеукраїнській грі «Кенгуру-2013»:
20 учнів показали відмінний результат
75 учнів мають добрий результат

Репрезентація досвіду: навчальний заклад – виступ на засіданні ШМО
Категорія: Дидактичне наповнення | Додав: kommun (28.01.2014)
Переглядів: 666 | Теги: тести контролю успішності, дослідницький метод, завдання в тестовій, рівневі критеріальні завдання, рівневий контроль, Комунарський, групові технології | Рейтинг: 2.8/33
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2020