Провідна педагогічна ідея досвіду:
Включення учнів до свідомої діяльності з формування культури здорового способу життя. Впровадження Комплексної програми формування навичок здорового способу життя серед дітей та молоді (за проектом «Рівний рівному») та «Я - моє здоров’я - моє життя».
1. Пропагувати здоровий спосіб життя.
2. Забезпечити засвоєння знань про залежність нашого здоров’я, від дотримання правил особистої гігієни, режиму дня, харчування, рухомої активності.
3. Формувати національну свідомість учнів та їхню екологічну культуру, активну громадянську позицію щодо здорового способу життя.
4. Переконати у необхідності берегти здоров’я та природне довкілля, в якому відбувається зростання здорової людини.
5. Розвивати вміння й навички здорового способу життя.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду:
Сьогодні проблема загрози здоров’ю розглядається світовою спільнотою, як одна із загроз планетарного масштабу. Виховання здорової дитини, охорона її здоров’я – основні проблеми всіх часів. Розуміння та вільне оперування учнями поняття «Здоровий спосіб життя» дає змогу формувати здоров’язберігаючу компетентність, яка виділена як ключова в сучасній українській педагогіці.
Науково – теоретична база досвіду:
Пометун О., Пироженко Л.,Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання;
Дригайло С. М. Формування здоров’язберігаючих компетентностей у школярів.
Інтернет – ресурси:
• http://wiki.ciit.zp.ua - Интернет-pecурсы Классным руководителям и воспитателям
• http://www.aidsalliance.kiev.ua/
• Міжнародний альянс з ВІЛ/СНІД
Здоровье - стиль жизни : здоровьесберегающие образовательные технологии в школе и библиотеке : методическое пособие / сост. Е. В. Кузина. - М. : Литера, 2011
Торыбаева, Ж. З. О педагогических технологиях формирования здорового образа жизни школьников // Педагогика. - 2012. - № 5.
Стисла анотація досвіду:
На сьогодні існує нагальна потреба в проведенні профілактичних заходів, щодо здорового способу життя. У формуванні здорового способу життя дітей та учнівсь¬кої молоді значна роль належить організації виховної ро¬боти, а саме – превентивного навчання і виховання.
Для цього я використовую різноманітні форми та методи.
Це: рольові ігри, виступи агітбригад, психологічні тренінги, театр здоров’я, тощо.
Мною розроблені сценарії таких виховних занять .
Такі профілактично - навчальні заходи допомагають на практиці вплинути на усвідомлений вибір молоді про користь здорового способу життя.
В агітбригаді, театралізованих постановках я вбачаю дуже цікаву, та активну форму роботи з учнями. Безпосередньою перевагою таких форм роботи є те, що завдяки такій креативній творчості, учні мають можливість закликати до чогось, агітувати за щось. А щоб пропагувати іншим – необхідно самому бути впевненим в правильності того вибору, який пропонується агітаторами слухачам.
Як правило, виступи агітбригади, театралізовані вистави є безпрограшним варіантом для тих вчителів, хто хотів би отримати, так необхідну з дітьми, ситуацію успіху.
Результативність впровадження досвіду:
Висвітлення даної теми через форми позаурочних заходів дозволяє пропагувати здоровий спосіб життя, та засуджувати шкідливі звички школярів. Діти стали краще усвідомлювати небезпеку шкідливих звичок. Дана профілактична робота приводить до зменшення курців в школі, а дітей, що вживають наркотики в ЗОШ № 73 немає. Велика кількість дітей займається в спортивних гуртках та секціях.
РЕПРЕЗЕНТАЦІЯ ДОСВІДУ:
Систематичні виступи в навчальному закладі. Участь в районних конкурсах агітбригад «Молодь обирає здоров’я» Переможець конкурсу екологічних бригад, учасник обласного форуму «Живи Земле» З театром здоров’я ( на базі ЗОШ № 73) провели для вчителів – біологів району майстер- клас.