Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Дидактичне наповнення [37]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 25.04.2024, 06:36

Головна » Статті » Дидактичне наповнення » Дидактичне наповнення

Впровадження здоров'яформуючих технологій в освітній простір початкової школи
Впровадження здоров'яформуючих технологій в освітній простір початкової школи

Романенко Олена Володимирівна, 
вчитель початкових класів  Запорізького колегіуму 
«Мала гуманітарна академія». 
Спеціаліст вищої категорії, старший вчитель.


Запорізький колегіум «Мала гуманітарна академія» Запорізької міської ради Запорізької області. 
Директор - Овдієнко Людмила Кронідівна.
Адреса: вул. Гудименка, 13, м.Запоріжжя
Тел./факс: (061) 224-93-02


Провідною ідеєю досвіду є організація навчально-виховного процесу, що забезпечує збереження, зміцнення здоров'я та формування культури здоров'я шляхом активного використання технології здоров'яформуючої діяльності на основі розвитку життєвих навичок і включення учнів до свідомої діяльності з формування культури здорового способу життя.
 
Актуальність: Тема формування культури здорового способу життя є дуже важливою і актуальною для всього суспільства. Особливо важливо формувати культуру здорового способу життя для дітей та батьків, приділяти більше уваги впровадженню здоров'яформуючих технологій в освітній простір. Ця проблема пов'язана з осмисленням змін в освітній сфері, орієнтованих на відродження, збереження і розвиток духовної культури, самосвідомості та самореалізації особистості  перш за все за рахунок підтримки самою людиною її власних внутрішніх сил. У збереженні, зміцненні та відновленні здоров'я всіх учасників освітнього процесу провідну роль відіграє освіта, яка виконує функцію формування здоров'я тільки в тому випадку, якщо здоров'ю будуть не тільки систематично  навчати, але й зможуть зробити його основною життєвою  потребою і способом життя.                                                                                                                                                          
        Тема формування культури здорового способу життя є дуже важливою і актуальною для всього суспільства. Особливо важливо формувати культуру здорового способу життя для дітей та батьків, приділяти більше уваги впровадженню здоров'яформуючих технологій в освітній простір. Ця проблема пов'язана з осмисленням змін в освітній сфері, орієнтованих на відродження, збереження і розвиток духовної культури, самосвідомості та самореалізації особистості  перш за все за рахунок підтримки самою людиною її власних внутрішніх сил. У збереженні, зміцненні та відновленні здоров'я всіх учасників освітнього процесу провідну роль відіграє освіта, яка виконує функцію формування здоров'я тільки в тому випадку, якщо здоров'ю будуть не тільки систематично  навчати, але й зможуть зробити його основною життєвою  потребою і способом життя.   

   Науково-теоретична база досвіду: Нема жодного сумніву, що здоров'я - найбільша цінність. Гарне здоров'я - основна умова для виконання людиною її біологічних і соціальних функцій, основа для успішної самореалізації особистості. Основне завдання  школи полягає в тому, щоб підготувати дитину до самостійного життя, сформувати успішну особистість, готову повноцінно жити, працювати, ростити своє майбутнє покоління. За останній час у пресі з'явилося чимало цікавих методик та авторських розробок з оздоровлення дітей (методика В. Ф. Базарного, дихальна гімнастика К. П. Бутейка, методика тренування м'язів ока Е. С. Аветісова). І це яскраве свідчення того, що одна з найважливіших проблем нашого століття почута.

Стисла анотація досвіду: За інноваційним потенціалом досвід є комбінаторним, що передбачає нові  конструктивні поєднання відомих ідей та методик навчання. Сьогодні урок вже не вважається сучасним, якщо під час уроку не звертається увага на формування і збереження здоров'я учня. Розуміючи важливість цієї роботи вчителем були створені авторські розробки: збірник вправ «Вчимося здоров'ю на кожному уроці», каталог уроків, на яких  доцільно використовувати здоров'яформуючі  технології, ігрова технологія «Квітка здоров'я», програма «Сходинки до вершин здоров'я», впроваджує в роботі технологію здоров'яформуючої діяльності. 
Мета досвіду:  формування здорової особистості та розвиток життєвих компетенцій учнів на основі впровадження здоров'яформуючих  технологій,  набуття досвіду й життєвих установок на здоровий спосіб життя і безпечну поведінку.
Робота проводиться в три етапи: 
І етап: учень - слухач і суб’єкт навчання;
ІІ етап: учень - співбесідник і співучасник навчального процесу;
ІІІ етап: учень –  знавець, однодумець  і активний учасник, готовий ділитися набутим досвідом

Результативність впровадження досвіду:     
 Практична значущість досвіду полягає в тому, що запропонований мною методичний підхід викликає реальні зміни в поведінці дітей щодо власного здоров'я. Впровадження в навчання і виховання здоров'язформуючої технології веде до зниження показників захворюваності дітей, поліпшення психологічного клімату в дитячому колективі, активно долучає батьків школярів до роботи з укріплення їх здоров'я. Вчителю стає легше і цікавіше працювати, оскільки відкривається простір для його педагогічної творчості. 

Репрезентація досвіду: навчальний заклад, районний етап конкурсу «Учитель року», публікації у фахових виданнях. 
          Названі авторські роботи розглянуті на засіданні кафедри початкової освіти ЗК «МГА» (пр. № 1, від 23.08.2013), схвалені науково-методичною радою колегіуму (пр. № 1, від 29.08. 2013) та рекомендовані до використання в навчально-виховному процесі початкової школи.  Матеріали вчителя  «Корекційно-розвиваючі завдання і вправи завдання для розвитку дрібної моторики руки»взяті для представлення досвіду ЗК «МГА» з теми «Упровадження здоров'язбережувальних інноваційних технологій в умовах розбудови Школи майбутнього» на V Національній виставці-презентації «Інноватика в сучасній освіті (16-18 жовтня 2012)». 
Категорія: Дидактичне наповнення | Додав: Stas (28.01.2014)
Переглядів: 804 | Коментарі: 1 | Теги: збереження, мотивація, компетенції, зміцнення, здоров'яформуючі технології, самовдосконалення., культура здоров'я, здоровий спосіб життя, Формування | Рейтинг: 2.6/47
Всього коментарів: 1
1 нина  
дуже сподобалось

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024