Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Дидактичне наповнення [37]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 18.04.2024, 18:27

Головна » Статті » Дидактичне наповнення » Дидактичне наповнення

Програмування в середовищі "Скретч"
Програмування в середовищі "Скретч"

Коротка Ольга Борисівна, вчитель інформатики, 
педагогічна категорія: вища, педагогічне звання: вчитель-методист

Запорізький колегіум «Елінт»
директор Зайковська Олена Анатоліївна
адреса: м.Запоріжжя вул. Маршала Чуйкова,29

тел. 283-60-40
сайт: elint.com.ua


Провідна педагогічна ідея досвіду: Вивчення основ алгоритмізації й програмування на основі середовища Scratch. Дидактичний матеріал розроблений та використовується на уроках 6-7 класів з теми «Алгоритмізація. Програмування в середовищі Scratch». Через гру у середовищі Scratch учні засвоюють графіку, роботу зі звуком, алгоритми розробки проектів, основи програмування. Через Scratch можна розкрити багато питань шкільної інформатики, особливо для молодших школярів. Захист учнями власних проектів перед класом розвиває їх навики високого рівня мислення (оцінювання). Дидактичний матеріал розміщений на сервісах Веб-2 в Інтернеті. Посилання на презентації до уроків розміщенні на блозі «Інформатик» http://elint-pr1.blogspot.com/p/blog-page_1.html .

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: Scratch - це ще один інструмент для навчання програмуванню, розвитку алгоритмічного мислення. Орієнтований на ігри та графіку, він створює в дітей відчуття "гри на своєму полі". Вони грають (створюють) за своїми правилами, а не за правилами, нав'язаними дорослими, що зустрічається при початковому вивченні "дорослої мови". Коли учні працюють над проектом у Scratch, вони вивчають важливі обчислювальні концепції, такі як повторення, умови, змінні, типи даних, події і процеси. Найголовніше в Скретчі - навіть не його простота освоєння й орієнтованість на графіку, а наявність співтовариства. Створені програми можна завантажити на сайт, скачати звідти будь-який інший проект, вивчати його та модифікувати. Знаходити красиві рішення і робити їх ще краще.

Науково-теоретична база досвіду:  Scratch - це нове безкоштовне середовище програмування, що дозволяє дітям створювати власні анімовані й інтерактивні історії, презентації, моделі, ігри й інші здобутки, якими можна обмінюватися усередині міжнародного середовища, що поступово формується в мережі Інтернет.
Scratch базується на традиціях мови Лого, використовуючи технологію добре відомого в нашій країні конструктора Лего. У середовищі Scratch використовуються цеглинки Лего, з яких навіть найменші діти можуть зібрати найпростіші конструкції. Але, почавши з малого, можна далі розвивати і розширювати своє уміння будувати і програмувати. Scratch створювався спеціально для того, щоб учні 8-16 років використовували його самостійно. Це нове технологічне середовище дозволяє проявити себе в комп'ютерній творчості. 
Діти можуть створювати свої програми-процедури з блоків так само, як вони збирали конструкції з різнобарвних цеглинок. З конструкцій і керуючих структур можуть бути зібрані різні агенти, що виконують прості інструкції. Ці агенти можуть взаємодіяти між собою і відтворювати співтовариство в середовищі Скретч. У результаті виконання простих команд будується складна модель, у якій будуть взаємодіяти різні об'єкти, наділені різними властивостями. Початковий рівень програмування настільки простий і доступний, що Скретч розглядається як  засіб навчання не тільки старших, але і молодших школярів.
Використаний досвід:
  • сайт http://scratch.mit.edu
  • Учимся готовить в среде Скретч. Придумай-Запрограммируй-Поделись. Версия 2.0 Евгений Патаракин
Стисла анотація досвіду: Дидактичний матеріал, розроблений в вигляді презентацій для уроків з теми «Алгоритмізація. Програмування в середовищі «Скретч»: 
Алгоритми. Властивості, представлення алгоритмів. 
Знайомимось зі світом Скретча. 
Малюємо друзів Скретча. 
Працюємо зі спрайтами. Створення програми скрипта. 
Анімація руху спрайтів. 
Команди циклу в країні Скретч. 
Використання змінних та арифметичних блоків в створенні скриптів. 
Малювання геометричних фігур в країні Скретч. 
Малювання геометричних фігур за координатами точок. 
Вправа "Малювання геометричних фігур за координатами точок" 
Умовний оператор(розгалуження). Складені умови.
Створення проекту казки "Лисиця та заяць".
Синхронізація дій об’єктів(спрайтів) при створенні проектів в країні Сретч. 
Повторення циклу та розгалуження в скрипті. Рибки в акваріумі.
Приклад скрипта реалізації сценарію "Кішка ловить мишку". Презентація.
Об'єднання об’єктів. Країна Скретч.
Використання списку для розв'язування задач. 
Введення даних в елементи масиву.
Задача на знаходження максимуму в масиві.
Учень отримує можливість користуватися у будь-який зручний для нього час розміщеними на блозі «Інформатик» дидактичними матеріалами для підготовки домашніх завдань, конкурсів, проектів.

Результативність впровадження досвіду: При анкетуванні учнів 7 класів 90% з них  вказали, що систематично використовують презентації для підготовки домашніх завдань. При вивченні мови Турбо Паскаль, учні, які вивчали програмування в середовищі Скретч, уже розуміють принципи роботи команд через аналогію. Мотивація вивчення теми «Алгоритмізація та програмування» зросла в порівнянні  з попередніми роками. 

Репрезентація досвіду: Досвід роботи «Дидактичний матеріал з теми: «Алгоритмізація. Програмування в середовищі Scratch» для учнів 6-7 класу» було репрезентовано в січні 2013 року на засіданні РМЦ вчителів інформатики. 
В колегіумі «Елінт» вчителі інформатики використовують даний дидактичний матеріал 2-й рік на уроках інформатики в 6-х класах. 
Матеріал опубліковано на блозі «БАНК НАРОБОК ВЧИТЕЛІВ ІНФОРМАТИКИ М.ЗАПОРІЖЖЯ»  http://zap-bank.blogspot.com/ для використання вчителями інформатики району, міста, області.

Категорія: Дидактичне наповнення | Додав: LeninRMO (16.01.2014)
Переглядів: 5694 | Коментарі: 5 | Теги: скрипти, анімація, спрайти, умова, Scratch, проект, сцена, цикл, алгоритмічне мислення, Ленінський вивчення інформатики | Рейтинг: 2.9/63
Всього коментарів: 5
5 Svetlana  
Тема Алгоритмизация сложная, но в среде Скретч интересно и доступно. Разработки учебных презентаций, формулировки заданий очень интересные. Материал систематизирован, логично представлен. Ольга Борисовна, так держать!

4 Olga  
Особисто я вважаю, що вміння складати алгоритми і програми має бути складовою сучасної освіти незалежно від профілів навчання і віку учнів. Чим раніше ним почнуть оволодівати діти, тим краще. Тому такий досвід треба тільки вітати і розповсюджувати.

3 Bondarenko.larisa  
Учням молодших класів дуже подобається самостійно створювати за допомогою цієї програми нові образи, дії та інше. За її допомоги, учні краще вивчають алгорітми та сприймають свою роботу, як гру.

2 iren  
Розроблена система презентаційсуттєво полегшує підготовку вчителя до уроку, виводить урок на творчий рівень.

1 now.polina  
Гадаю, це цікаво, особливо коли застосовується елемент гри-казки, що подобається дітям

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024