Вечерка Наталія Іванівна
Вчитель вищої категорії, «Старший
учитель»
Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 75 Запорізької
міської ради Запорізької області
Директор Гончаренко Роман Вікторович
Адреса: Запорізька область, м. Запоріжжя, Історична, 92,
Телефони: (061)2365610, (061)2365632
E-mail: shkola75@i.ua,сайт: http://zzosh75.ucoz.ru.
Провідна педагогічна ідея
досвіду
Наочне навчання один із
найважливіших методичних прийомів, який є потужним активізатором навчальної
діяльності, впровадження якого допоможе
вчителю досягти певних результатів: зробити процес навчання вмотивованим і цілеспрямованим;
включати додаткові внутрішні резерви і застосовувати додаткові методичні прийоми підвищення
результатів навчальної діяльності; активізувати наукову діяльність.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду
Опорна схема несе головну
(базову) інформацію, спираючись на яку можна відтворити деякі пов'язані з нею речі, які реально не
присутні в опорному носії. Ця властивість опорного сигналу як стимул до
розкриття суті всього обсягу інформації, використовується для організації
навчальної діяльності. При роботі з опорними схемами утворюється значний резерв
навчального часу для виконання завдань, спрямованих на відпрацювання прийомів
учбової діяльності.
Науково-теоретична база досвіду
Наочність як основу навчання уперше сформулював Я.А. Каменський,
надалі розвинений І.Г. Песталоцці, К.Д.Ушинским та іншими педагогами. Учитель
може використовувати різні способи наочності: реальні об'єкти, їх зображення,
моделі досліджуваних об'єктів і явищ. Знання форм поєднання слова та наочності,
їх варіантів та порівняльної ефективності надає можливість вчителю творчо
застосовувати наочність відповідно до
поставленої дидактичної задачі, особливостей навчального матеріалу і конкретних
умов навчання. Завдяки наочності в школярів, формуються уявлення, які правильно
відображатимуть об'єктивну дійсність.
Стисла анотація досвіду
Логічні схеми допомагають
виявляти причинно-наслідкові зв'язки. Схеми і таблиці є засобами виділення
головного, вони «замикають» інформацію у замкнутий простір. Під час
упорядкування схем і таблиць учень робить логічні операції: аналіз, синтез,
порівняння, узагальнення історичного матеріалу. Під час вивчення історичних політичних
подій і явищ використані схеми
розміщення воєнних та політичних сил.
Результативність впровадження досвіду
Покращення рівня навченості учнів
Репрезентація досвіду
Роботу можна
використовувати як дидактичний матеріал на уроках історії України в середній
освітній школі.
https://docs.google.com/file/d/0B3Xo_lgooRQ1dkxjUHNOWnpTdjg/edit
Таблиця Українські землі в XVI – XVII ст
https://docs.google.com/file/d/0B3Xo_lgooRQ1cDN5WVNrRWphanc/edit
Боротьба за владу в період
Руїн
https://docs.google.com/file/d/0B3Xo_lgooRQ1eFJZS1NDcGEyUlU/edit
Теорія