Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Дидактичне наповнення [37]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 06.08.2020, 18:01

Головна » Статті » Дидактичне наповнення » Дидактичне наповнення

Використання опорних схем під час викладання історії
Використання опорних схем під час викладання історії

Вечерка Наталія Іванівна

Вчитель вищої категорії, «Старший учитель»

Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 75 Запорізької міської ради Запорізької області

Директор Гончаренко Роман Вікторович

Адреса: Запорізька область, м. Запоріжжя, Історична, 92,

Телефони: (061)2365610, (061)2365632

E-mail: shkola75@i.ua,сайт: http://zzosh75.ucoz.ru.



Провідна педагогічна ідея досвіду 

Наочне навчання один із найважливіших методичних прийомів, який є потужним активізатором навчальної діяльності, впровадження  якого допоможе вчителю досягти певних результатів: зробити процес навчання вмотивованим і цілеспрямованим; включати додаткові внутрішні резерви і застосовувати  додаткові методичні прийоми підвищення результатів навчальної діяльності; активізувати наукову діяльність.


Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду

Опорна схема несе  головну (базову) інформацію, спираючись на яку можна відтворити  деякі пов'язані з нею речі, які реально не присутні в опорному носії. Ця властивість опорного сигналу як стимул до розкриття суті всього обсягу інформації, використовується для організації навчальної діяльності. При роботі з опорними схемами утворюється значний резерв навчального часу для виконання завдань, спрямованих на відпрацювання прийомів учбової діяльності.

Науково-теоретична база досвіду 

Наочність як основу навчання уперше сформулював Я.А. Каменський, надалі розвинений І.Г. Песталоцці, К.Д.Ушинским та іншими педагогами. Учитель може використовувати різні способи наочності: реальні об'єкти, їх зображення, моделі досліджуваних об'єктів і явищ. Знання форм поєднання слова та наочності, їх варіантів та порівняльної ефективності надає можливість вчителю творчо застосовувати  наочність відповідно до поставленої дидактичної задачі, особливостей навчального матеріалу і конкретних умов навчання. Завдяки наочності в школярів, формуються уявлення, які правильно відображатимуть об'єктивну дійсність.

Стисла анотація досвіду 

Логічні схеми допомагають виявляти причинно-наслідкові зв'язки. Схеми і таблиці є засобами виділення головного, вони «замикають» інформацію у замкнутий простір. Під час упорядкування схем і таблиць учень робить логічні операції: аналіз, синтез, порівняння, узагальнення історичного матеріалу. Під час вивчення історичних політичних подій і явищ використані  схеми розміщення воєнних та політичних сил.

Результативність впровадження досвіду 

Покращення рівня навченості учнів

 

Репрезентація досвіду 

Роботу можна використовувати як дидактичний матеріал на уроках історії України в середній освітній школі.

https://docs.google.com/file/d/0B3Xo_lgooRQ1dkxjUHNOWnpTdjg/edit   Таблиця Українські землі в XVI XVII ст

https://docs.google.com/file/d/0B3Xo_lgooRQ1cDN5WVNrRWphanc/edit   Боротьба за владу в період Руїн

https://docs.google.com/file/d/0B3Xo_lgooRQ1eFJZS1NDcGEyUlU/edit   Теорія  


 


Категорія: Дидактичне наповнення | Додав: zavod (29.01.2014)
Переглядів: 658 | Теги: історія, схеми, таблиці, Заводський | Рейтинг: 3.1/33
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2020