Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Дидактичне наповнення [37]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 26.04.2024, 21:25

Головна » Статті » Дидактичне наповнення » Дидактичне наповнення

Використання дидактичного матеріалу на уроках російської мови
Використання дидактичного матеріалу на уроках російської мови

Кіндякова Ірина Вікторівна,
вчитель російської мови та літератури, спеціаліст вищої категорії


Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 90 Запорізької міської ради Запорізької області
Адреса:  м. Запоріжжя, вул. Чумаченка, 13-б
Телефон: 769-80-39
E-mail: school90zp@mail.ru
Сайт: school90.at.ua

Директор Волик Людмила Олексіївна



Провідна педагогічна ідея досвіду: спрямованість  навчально-виховного процесу на розвиток умінь і навичок особистості, застосування на практиці здобутих знань,  формування готовності школярів застосовувати набуті знання, уміння навички та способи діяльності у практичному житті.


Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду:
Сьогодні  основним завданням освіти  є переорієнтація освіти зі знаннєвої парадигми на діяльнісну: визначення основних понять компетентнісно орієнтованого підходу, який визначається одним із основних підходів до навчання, разом із діяльнісним та особистісно-орієнтованим.
Зміни стануть можливими лише, якщо збагнути, що традиційною метою шкільної освіти завжди було оволодіння системою знань, основами наук; пам’ять учнів перевантажувалась чисельними фактами, поняттями, іменами, датами. Але знання не завжди віддзеркалюються в діях. Наукою доведено, що для життєвого успіху необхідні не самі знання, а вміння їх застосувати відповідно до конкретної життєвої ситуації. «Дослідження, проведені психологами Гарвардського університету, показали, що успіх на 85% залежить від особистісних якостей, правильного вибору лінії поведінки, і лише на 15% визначається наявними знаннями». Таким чином, необхідність змістити акценти в освіті із засвоєння фактів на оволодіння способами взаємодії зі світом призводить до осмислення необхідності змінити характер навчального процесу та способів діяльності учнів.

Науково-теоретична база досвіду:  Національна державна програма «Освіта» (Україна ХХІ століття) передбачає, спрямування освіти     на формування гуманітарного    мислення,    опанування   рідною, державною та іноземними мовами; запровадження освітніх програм з  поглибленням їх   практичної   спрямованості,   широке   використання  новітніх  педагогічних,  інформаційних технологій.
Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти  спрямований на реалізацію діяльнісного  підходу,  спрямованого на розвиток умінь і навичок учня, застосування здобутих знань у практичних ситуаціях, пошук шляхів інтеграції до соціокультурного та природного середовища.

Стисла анотація досвіду: На формування  навчальних умінь і навичок учнів впливає продумане використання засобів навчання, до яких належить й дидактичний матеріал, що забезпечує успішну навчальну роботу на уроці російської мови у 5 класі.
Він базується на літературному  матеріалі з теми  «Народні та літературні казки», що реалізує міжпредметні зв'язки, які  сприяють  поглибленому розумінню мовних явищ,  розвитку мислення і мовлення учнів  та  розширенню їх кругозору.    
Матеріал,  об'єднаний певною тематикою,  задовольняє  виховні і пізнавальні завдання з теми, розкриває  учням лексичне багатство російської літературної  мови.

Результативність впровадження досвіду: Застосування дидактичних матеріалів на уроках російської мови  впливає на підвищення ефективності кожного уроку,  сприяє успішному розвитку мовних умінь і навичок, збагачує інтелектуальну й емоційну сферу учня, формує його моральні переконання.

Репрезентація досвіду:
  • навчальний заклад – презентація на засіданні педагогічної ради;
  • виступ і презентація на засіданні шкільного методичного об’єднання вчителів російської мови та літератури.
Категорія: Дидактичне наповнення | Додав: kommun2 (29.01.2014)
Переглядів: 769 | Теги: тематика, виховні властивості, навчальний ефект, Дидактичний роздавальний матеріал, мовні явища., Комунарський, лексичне багатство мови | Рейтинг: 2.0/31
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024