Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Дидактичне наповнення [37]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 20.10.2021, 12:13

Головна » Статті » Дидактичне наповнення » Дидактичне наповнення

Тестові завдання для тематичного контролю знань учнів з біології у 8-9 класах
Тестові завдання для тематичного контролю знань учнів з біології у 8-9 класах
Бараненко Тетяна Сергіївна, 
вчитель біології, спеціаліст ІІ категорії  

Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №103 Запорізької міської ради Запорізької області, 

Директор: Крамчанін В’ячеслав Михайлович, 

Вул. Новокузнецька, 18а, 
тел. 277-95-92, 

Провідна педагогічна ідея досвіду:  Зовнішнє незалежне оцінювання  попередніх років показало, що випускникам і абітурієнтам не завжди легко подолати психологічний бар’єр у написанні тестів. Для його подолання необхідно мати навички роботи з будь-якими тестовими завданнями. Такі навички можна виробити поступово, якщо запроваджувати тести для поточного контролю знань учнів та тематичного оцінювання. Тести допомагають вчителю здійснювати ефективний контроль над засвоєнням учнями навчального матеріалу, а учням – орієнтуватися в тестових завданнях.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: Тести, порівняно з іншими інструментами педагогічного оцінювання, мають багато переваг, серед яких:
- Можливість перевірити результати навчальних досягнень водночас із багатьох тем і розділів програми;
- Об’єктивна оцінка рівня засвоєння навчального матеріалу;
- Створити для всіх учасників тестування рівні умови складання тестів;
- Стандартизація та автоматизація процедури перевірки результатів;
- Можливість охопити тестуванням велику кількість учнів.

Науково-теоретична база досвіду: Мною були розроблені тести для тематичного оцінювання учнів з біології у 8-9 класах. Тестові завдання  складаються  з чотирьох частин, які містять завдання різного типу та різної складності. До І частини входять завдання з вибором однієї відповіді, у ІІ частині – завдання з короткою вільною відповіддю, з вибором двох відповідей, в ІІІ частині – завдання на встановлення відповідності, знаходження біологічних помилок, зайвих термінів і в ІV частині – завдання з розгорнутою вільною відповіддю.
 Зміст завдань незалежно від рівня складності (базового, підвищеного або високого) відповідає Державному стандарту та вимогам навчальних програм.

Стисла анотація досвіду: Тестові завдання для тематичного контролю  чотирьохрівневі. І рівень включає в себе 6 завдань. Кожна правильна відповідь оцінювалась в 0,5 балів. ІІ рівень також має 6 завдань. Оцінювались вірні відповіді, як і в І рівні ( по 0,5 балів). ІІІ рівень складається з двох-трьох завдань. За кожне правильно виконане завдання – 1або 1,5 бали. ІV рівень має одне –два питання, які оцінюються  в 3 бали (якщо одне завдання) або в 1,5 бали (якщо два завдання). Всього за тематичне оцінювання  учень може отримати 12 балів, що відповідає вимогам навчальних програм за 12-ти бальною шкалою.
 Завдання базового рівня перевіряють досягнутий рівень загальноосвітньої підготовки, зафіксований у вимогах до освітньої підготовки учнів. Базовий рівень визначав середній рівень знань учнів.
 Завдання І рівня перевіряють знання біологічних термінів і понять. Завдання ІІ рівня декількох типів: на вміння дати визначення біологічним термінам,  на розуміння термінів, вміння знаходити спільне і відмінне в них.
 Завдання підвищеного рівня  були складені на матеріалі, який дає можливість визначити уміння застосовувати знання  на практиці,  у змінених ситуаціях.  
 Завдання ІІІ рівня  декількох типів: на відповідність, послідовність, виявлення зайвих термінів з поясненням, виявлення біологічних помилок в реченнях.  
 Завдання високого рівня складності використовуються  для оцінки сформованості умінь застосовувати знання з різних розділів програми у незнайомих ситуаціях.
 Завдання ІVрівня перевіряє вміння учнів порівнювати, аналізувати і робити висновки.
 Всі тестові завдання були випробувані на практиці.
   
Результативність впровадження досвіду:  Тестуванням можна охопити весь клас, всі учні знаходяться в однакових умовах, діти самостійно визначають кількість завдань, які вони можуть виконати і кількість балів, що можуть отримати  за ці завдання.  

Репрезентація досвіду: ЗОШ № 103, виступ на засіданні ШМО вчителів хімії,біології та географії. 
Категорія: Дидактичне наповнення | Додав: kommun (31.01.2014)
Переглядів: 2528 | Теги: біологія, завдання, навчальні досягнення, державний стандарт, тематичний контроль, критерії оцінювання, тести, Комунарський, дидактиктичне наповнення | Рейтинг: 2.2/23
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2021