Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Дидактичне наповнення [37]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 20.10.2021, 12:00

Головна » Статті » Дидактичне наповнення » Дидактичне наповнення

«Школа м’яча» парціальна програма

«Школа м’яча» парціальна програма




Малькут Іванна Сергіївна  

інструктор з фізичної культури
спеціаліст II категорії

Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) комбінованого типу №182 «Щасливе дитинство»  Запорізької міської ради Запорізької області

Керівник  Мостова Ольга Ярославівна

Адреса: службова – вул. Українська, 47
Тел.: (0612)62-52-51, (096)738-55-92

Провідна педагогічна ідея програми.  
Ключовою ідеєю  програми є розробка навчально-дидактичного  забезпечення варіативної складової дошкільної освіти: освітньої лінії БК «Особистість дитини». Цінність програми полягає в тому, що діти засвоюють навички володіння м’ячем через ігрову діяльність. 

Обґрунтування актуальності та перспективності програми.                                                           
Актуальність та необхідність у розробці даної програми обумовлена потребами і особливостями організації освітнього процесу дошкільного навчального закладу  з пріоритетним фізкультурно-оздоровчим напрямом. 
Необхідність роботи в даному напрямку виникла з ряду причин:
  • низький рівень рухової  активності дітей впродовж дня (особливо в холодний період року);
  • бажання дітей реалізувати себе у русі; 
  • перевищене завантаження статичними видами діяльності;
  • забезпечення наступності у реалізації програми «Фізична культура» (початкова школа) по навчанню дітей ігровим видам спорту з першого класу;
  • корекція здоров'я і фізичного розвитку шляхом застосування спеціальних засобів і методів, що сприяють підвищенню функціональних можливостей, зміцнюють опорно-руховий апарат, серцево-судинну і дихальну системи, розвивають і відновлюють зір і зорово-рухове орієнтування.
Науково-теоретична база програми.
Турботу про здоров’я, про потребу виробляти в дитини мотивацію на здоровий спосіб життя відбито в різних офіційних документах та програмах. У Конвенції з Прав Дитини (1990) велике значення надається здоров’ю молодого покоління як вирішальному чинникові виживання людства. У Базовому компоненті дошкільної освіти (освітня лінія «Особистість дитини»), чинних програмах "Малятко", "Дитина в дошкільні роки" проблема здоров’я чітко визначається як один із найголовніших складників повноцінного розвитку дошкільнят.
Іграм  із м'ячем відводиться особлива роль. Відомий німецький педагог Ф. Фребель, зазначаючи різнобічний вплив м'яча на психофізичний розвиток дитини, підкреслює його роль у розвитку координації рухів, пензля руки. Він вважає, що все, чого потребує дитина для свого різнобічного розвитку, їй дасть м'яч.
У системі фізичного виховання, розробленої П. Ф. Лесгафтом, ігри із м'ячем також посідають величезне місце. Особлива роль відводиться цим іграм й у роботах В.В. Гориневского, Е.А. Аркина, В.М. Всеволодского-Гернгросса та інших. Дитина, граючи, виконує різноманітні маніпуляції із м'ячем: цілиться, відбиває, підкидає, перекидає, з'єднує руху від ударами, різними поворотами. Ці гри розвивають ручну спритність, окомір, вдосконалюють діяльність кори мозку.

Стисла анотація програми. 
Характеристика досвіду за інноваційним потенціалом: комбінаторний.
Програма «Школа м’яча» розрахована на дітей старшого дошкільного віку. Навчання за нею здійснюється  через оволодіння м’ячем у ігровій діяльності. В програмі запропоновано цикл занять певної тематики (баскетбол, волейбол, футбол, теніс). Вони містять в собі завдання з формування у дітей багатообразності дій з м’ячем. Завдання зорієнтовано відповідно до можливостей, потреб і особливостей розвитку дітей даного віку.
Мета програми: збагачення рухового досвіду дітей старшого дошкільного віку через ігри та вправи з використанням м’яча.
Завдання програми: 
  • розвивати фізичні якості дитини: швидкість, спритність, витривалість, силу;
  • розвивати великі та дрібні м’язи обох рук, збільшувати рухливість суглобів пальців та кистей;
  • формувати правильну поставу;
  • залучати дітей до здорового способу життя;
  • формувати і удосконалювати рухові уміння та навички володіння м’ячем;
  • ознайомити старших дошкільників з різними видами спорту (футбол, баскетбол, волейбол);
  • формувати у дітей багатообразність дій з м’ячем;
  • виховувати потребу в щоденних фізичних вправах, уміння самостійно організовувати знайомі рухливі і спортивні ігри;
  • виховувати морально – вольові якості: сміливість, витримку, дружелюбність і взаємодопомогу.
Організація освітнього процесу.
Для дітей старшого дошкільного віку найбільш ефективною формою навчання за програмою «Школа м’яча» є спеціальні організовані заняття в спортивній залі і на майданчику дитячого навчального закладу. Заняття, що передбачені даною програмою проводять за традиційною структурою фізкультурного заняття (підготовча, основна та заключна частини).
Заняття (групові) проводяться з дітьми 1 раз на тиждень. Програма «Школа м’яча» розрахована на 7 місяців (всього 28 занять). Види завдань на занятті можуть повторюватися, ускладнюватися, спрощуватися у залежності від проблем та успіхів дітей. Тривалість одного заняття 25 хв.
Навчання за програмою «Школа м’яча» будується за принципом: від простого до складного, від контролюючого до самостійного. 

Результативність впровадження програми. 
Укладена парціальна програма пройшла апробацію та впроваджується в освітньо-навчальний процес в дошкільному навчальному закладі. Позитивний ефект в роботі гуртка «Школи м’яча» досягається завдяки використання на заняттях цікавих форм  засвоєння теоретичного та практичного матеріалу, оволодіння  навичками водіння різних видів м’ячів: від маленького до великого, від набивного до масажного, від хоппів (різновид м’яча) до ортопедичних фітболів. Така різноманітність дозволяє не тільки вирішити навчальні задачі на заняттях, але й постійно підтримувати  інтерес дітей, розвивати  творчу фантазію.
На завершальному етапі виявлено, що кидки і ловіння м’яча, метання в горизонтальну ціль зміцнюють м’язи плечового поясу, тулуба, дрібні м’язи рук; сприяють розвитку окоміру, влучності. В рухливих іграх, в яких головним атрибутом був м’яч, у дітей виховувалась самостійність, спритність, винахідливість.

Репрезентація програми. 
Парціальна програма «Школа м’яча» інструктора з фізичної культури, авторські розробки, виступи з практики роботи презентовано на засіданнях педради № 3 від 09.02.2012 дошкільного закладу та отримав високу оцінку колег;  затверджена методичною радою ЗІППО від 22.05.2012 протокол № 3.


Категорія: Дидактичне наповнення | Додав: Zhovt1 (28.01.2014)
Переглядів: 941 | Теги: освітня лінія «Особистість дитини», варіативна складова Базового компон, «Школа м’яча», Жовтневий, особистість дитини, дошкільна освіта | Рейтинг: 2.3/32
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2021