Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Дидактичне наповнення [37]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 24.04.2024, 12:09

Головна » Статті » Дидактичне наповнення » Дидактичне наповнення

Розвиток зв’язного мовлення дошкільників засобами творів живопису

Розвиток зв’язного  мовлення дошкільників засобами творів живопису


Ткаченко Вікторія  Олексіївна

вихователь
спеціаліст вищої  категорії
вихователь-методист


Черниш Ірина Олександрівна

вихователь
спеціаліст

Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 130 «Казка» Запорізької міської ради  Запорізької області 

Завідувач: Шинкаренко Лариса Пилипівна

Адреса: вул. Жуковського, 66-А, м. Запоріжжя,  69063
Тел. (0612) 764-43-24, 764-57-65
е-mail: skazka_130@mail.ru 
Адреса cайту: http://dnz130.edukit.zp.ua/

Провідна педагогічна ідея досвіду: Впровадження засобів (творів живопису) в навчально-виховний процес розвитку зв’язного мовлення дітей дошкільного віку.  Спілкування  дітей  з творами живопису формує у дитини  як естетичний та художній  смак, так  і уміння  цінувати красу картин, речей, людей, здатність давати  правильну  оцінку різним  художнім творам. Цінним є те, що  в ході  комунікативної діяльності  розвивається мовлення  дошкільників. Твори  живопису є найкращим дидактичним  матеріалом, використання якого стимулює розвиток зв’язного мовлення дітей.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: Базовий компонент дошкільної освіти спрямовує зусилля педагогів на розвиток творчого потенціалу дитини, що має свої особливості у дошкільному дитинстві, на своєчасне підтримання досягнень індивідуальної своєрідності неповторного життєвого шляху дитини. Освітня лінія «Мовлення дитини» передбачає засвоєння дитиною культури мовлення та спілкування, елементарних правил користування мовою у різних життєвих ситуаціях. Оволодіння мовою як засобом пізнання і способом специфічно людського спілкування є найвагомішим досягненням дошкільного дитинства. Реалізація вищевказаної освітньої лінії Базового компоненту дошкільної освіти сприяє активізації педагогів до пошуку сучасних форм і методів навчання та виховання, які спрямовані на формування освіченої, мовленнєво-обдарованої,   творчої особистості. Освітня лінія "Дитина у світі культури" передбачає формування почуття краси в її різних проявах, ціннісного ставлення до змісту предметного світу та світу мистецтва, розвиток творчих здібностей. Використання картин для розвитку мовлення  дітей К.Д. Ушинський  пов’язував із використанням принципу наочності. Користь творів живопису, на його думку, полягає  в тому що, дитина привчається тісно пов’язувати слово з уявленням про зображення, вчить логічно і послідовно висловлювати власні думки, тобто «..картина одночасно розвиває і розум, і мову дитини». 

Науково-теоретична база досвіду: Досвід базується на концептуальних засадах Базового компоненту дошкільної освіти (нова редакція), психолого - педагогічних дослідженнях Л.С.Виготського, Д.О.Леонтьєва, Б.Теплова, Є.Тихеєвої, Н.Курочкіної, Н.Гавриш, Г.Люблінської щодо сприйняття творів живопису дошкільниками та розвитку  мовлення  в процесі  цього  сприйняття.      

Стисла анотація досвіду: За інноваційним потенціалом є раціоналізаторським.
Ключовою ідеєю в досвіді є збагачення змісту навчально-виховної роботи новими видами взаємодії з дітьми ( інтегрованими мовленнєвими заняттями, розгляданням творів  живопису  у поєднанні з прослуховуванням  творів  композиторів, зустрічами  з творами зображувального мистецтва, використання авторських дидактичних ігор  тощо). Активізація  співпраці з батьками ( проведення спільних творчих свят) сприяє формуванню освіченої, творчої, комунікативної особистості; залученню батьків до вирішення актуальних проблем виховання та навчання.
В досвіді пропонується:
  • Перспективний план ознайомлення  дошкільників з творами живопису;
  • Конспекти занять з використанням творів живопису;
  • Плани зустрічей  дошкільників  з творами зображувального мистецтва;
  • Зразки описових розповідей  вихователів за  творами зображувального мистецтва;
  • Опис ігор  щодо  ознайомлення  дітей дошкільного віку з живописом;
  • Ілюстративний  матеріал організації  різних  видів  роботи  з дітьми.
Результативність впровадження досвіду: Автори досвіду доводять, що цілеспрямоване використання творів живопису  в розвиваючо-виховному  процесі значно збагачує мову  дітей, розвиває зв’язне мовлення дошкільників, формує естетичний смак.

Репрезентація  досвіду: Досвід  презентовано на семінарі у  дошкільному закладі, 2012р,  на засіданнях районного методичного об’єднання  вихователів груп старшого дошкільного віку, 2013 р., на конференції слухачів курсів у КЗ «ЗОІППО» Запорізької обласної ради 2013 р.


Категорія: Дидактичне наповнення | Додав: Zhovt1 (29.01.2014)
Переглядів: 2734 | Коментарі: 1 | Теги: розвиток уяви, Базовий компонент дошкільної освіти, зв’язне мовлення, Жовтневий, старший дошкільний вік, сприймання картин | Рейтинг: 3.1/54
Всього коментарів: 1
1 Микола  
Досвід цікавий, у подальшому пропоную більше уваги звернути на твори козацького живопису

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024