Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Дидактичне наповнення [37]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 25.09.2020, 16:22

Головна » Статті » Дидактичне наповнення » Дидактичне наповнення

Розвиток творчого мислення учнів при розв’язуванні задач на знаходження площ, периметрів многокутників, об’ємів геометричних тіл
Розвиток творчого мислення учнів при розв’язуванні задач на знаходження площ, периметрів многокутників, об’ємів геометричних тіл



Горіна Ірина Іванівна,

вчитель математики,  спеціаліст  вищої категорії, педагогічне звання «старший вчитель»






Смирнова Ольга Миколаївна,

вчитель математики, спеціаліст  вищої категорії, педагогічне звання «старший вчитель»




Запорізька спеціалізована школа з поглибленим вивченням іноземних мов № 7
Адреса:  м. Запоріжжя, вул. Північнокільцева, 21
Телефон: 769-80-37
E-mail: mail@school7.zp.ua
Сайт: school7.zp.ua

Директор Білоус Костянтин Андрійович

Провідна педагогічна ідея досвіду: Рушійною силою будь-якої творчої діяльності є мислення людини. Класичним для педагогіки є положення, що мислення розвивається у процесі розв’язування задач. Відповідно до діяльнісної концепції навчання, розв’язування задач є одним з найефективніших засобів як математичної підготовки, так і формування всебічно розвиненої особистості. Важливе місце у формуванні творчих компонентів мислення займають конструктивні геометричні задачі. Розв’язування конструктивних задач у процесі навчання геометрії є основою формування творчого мислення.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: Процес розв’язування конструктивних задач передбачає набуття учнями соціальних, мотиваційних, функціональних компетентностей. Розв’язування конструктивних задач у процесі навчання геометрії є основою формування технічного мислення. Розвиток технічного мислення(складова творчого мислення) стає могутнім фактором прискорення науково-технічного прогресу і є важливим компонентом професійної діяльності людини особливо в сучасних умовах. Формування інженерних ідей і їх реалізація можливі на базі розвинутого технічного мислення. У процесі розв’язування технічних творчих задач велике значення мають операції з реконструкції й удосконалення технічних об’єктів.

Науково-теоретична база досвіду: У даній розробці пропонуємо задачі конструктивного змісту за темою «Знаходження площ, периметрів многокутників, об’ємів геометричних тіл».
Цьому виду задач приділяли велику увагу відомі математики і методисти: І.І. Александров, Г.П. Бевз, Н.І. Бурда, І.Ф.Тесленко та інші.
Як синоніми проектно-творчого підходу до навчальної діяльності протягом останнього десятиліття розглядаються поняття: "конструктивне мислення"( В.В. Докучаєва, Р.С. Немов), "конструктивний задум" (В.О. Моляко), "конструктивний метод" (філософський словник), "конструктивна задача" (Н.В. Кузьміна), "конструктивні дії" (В.М. Мірошник, О.В. Проскура), "конструктивно-технічне завдання" (П.С. Перепелиця), "конструктивні уміння" (Л.В.  Комаровська).
При складанні блока «Конструктивні задачі» використовувався принцип укрупнення дидактичної одиниці (УДО) (технологія П.М.Ерднієва), який сприяє інформаційній ємкості навчального матеріалу, його засвоєнню та економії часу та   технологія систематизації та узагальнення знань учнів у процесі вивчення математики  (В.П.Іржавцева).

Стисла анотація досвіду: Досвід роботи Горіної І.І., Смирнової О.М. за темою «Розвиток творчого мислення учнів при розв’язуванні задач на знаходження площ, периметрів многокутників, об’ємів геометричних тіл» забезпечує підвищення ефективності шкільної математичної освіти, удосконалення навчально-виховного процесу через впровадження компетентнісного підходу до навчання. Розмістивши даний блок задач за певною електронною адресою можна пропонувати учням самостійно опановувати ЗУН з теми «Знаходження площ, периметрів многокутників, об’ємів геометричних тіл».
Уміння розв’язувати геометричні задачі конструктивним методом свідчить про високий рівень володіння математичним апаратом. Засвоєння  цього методу вимагає від учнів активної розумової діяльності, є основою для майбутньої наукової роботи.  Технологія досвіду містить в собі арсенал різноспрямованих форм, методів традиційної та інноваційної діяльності вчителя і учнів на уроці та в позаурочний час.

Результативність впровадження досвіду: Практична значимість досвіду роботи полягає в тому, що його можна застосувати на уроках математики, у позакласній роботі, при самостійній підготовці учнів до ДПА та ЗНО, для розвитку навчально - пізнавальних і практичних інтересів, знань, умінь, навичок учнів.

Репрезентація досвіду:
  • відкритий урок з теми: «Конструктивні задачі», 8 клас;
  • семінар-практикум з теми: «Знаходження площ, периметрів многокутників, об’ємів геометричних тіл», 11 клас;
  • майстер-клас для вчителів математики Комунарського району з теми: «Розвиток творчого мислення учнів при розв’язуванні задач на знаходження площ, периметрів многокутників, об’ємів геометричних тіл»;
  • матеріал з теми розміщено на шкільному сайті.
Категорія: Дидактичне наповнення | Додав: kommun2 (21.01.2014)
Переглядів: 720 | Теги: периметрів многокутників, об’ємів геометричних тіл., конструктивні задачі, Комунарський, знаходження площ | Рейтинг: 2.8/32
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2020