Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Дидактичне наповнення [37]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 06.08.2020, 17:57

Головна » Статті » Дидактичне наповнення » Дидактичне наповнення

Розвиток комунікативно-мовленнєвих здібностей дітей

Програма гуртка та методичні рекомендації  з розвитку комунікативно-мовленнєвих здібностей дітей





Арсеніна Тетяна Миколаївна, вихователь,
спеціаліст вищої категорії, вихователь-методист

Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) №164 «Золотий ключик» Запорізької міської ради Запорізької області

Завідувач: Панченко С.А.,

Адреса: вул. Гоголя, 175, м. Запоріжжя, 69095 
Тел. (061) 62-11-31, 

Провідна педагогічна ідея досвіду: Впровадження форм та змісту варіативної складової змісту Базового компоненту дошкільної освіти. Програма  орієнтована на розвиток комунікативно-мовленнєвих здібностей дітей, а саме вдосконалення виразності та зв’язності мовлення, формування  культури спілкування, збагачення словника етикетною та образною лексикою, розвиток творчої уяви, виховання морально-етичних  якостей особистості. Мета програми визначена у  збагаченні досвіду дитини такими способами й формами мовленнєвої взаємодії, які б набували варіативності залежно від тривалості спілкування, змісту діяльності, кількості учасників діалогу та інших чинників. Програма з  розвитку комунікативно-мовленнєвих здібностей  розрахована на 3 роки навчання дітей дошкільного віку.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: У контексті реалізації вимог Базового компоненту дошкільної освіти передбачено засвоєння дитиною культури мовлення та спілкування, елементарних правил користування мовою у різних життєвих ситуаціях. Оволодіння мовою як засобом пізнання і способом специфічно людського спілкування є найвагомішим досягненням дошкільного дитинства.

Науково-теоретична база досвіду: Передумовами комунікативного розвитку є становлення самосвідомості, потреби у спілкуванні, нових його видів, зокрема позаситуативно-особистісних (М. Лісіна, А. Рузська, Е. Смірнова), удосконалення пізнавальних процесів, соціальної перцепції як значущої складової соціальних здібностей. До критеріїв сформованості комунікативно-мовленнєвих здібностей дітей вчені (Т. Піроженко, Г. Арушанова) відносять: стійкість сформованості мотивів спілкування з дорослими та однолітками; ініціативність спілкування; самостійність; активність взаємодії з оточуючими людьми; особистісне проникнення у зміст бесіди; емоційно-оцінне ставлення; мовленнєві вміння: побудова мовленнєвих висловлювань у діалозі та монолозі, їх відповідність партнерському оточенню.

Стисла анотація досвіду: Особливістю програми є практична спрямованість на виховання мовленнєвої культури дітей, навчання активному спілкуванню, формування у дітей комунікативної компетентності. В програмі виділена чітка структура занять та їх дозування, запропонований тематичний план занять на навчальний рік, наведений список рекомендованої літератури та розроблені показники компетенції дітей. Робота по даній програмі допомагає дітям засвоїти правила соціальної поведінки, сприяє вибору правильного стилю спілкування у взаємовідносинах між дорослими та однолітками. Завдання роботи гуртка  реалізується програмою за розділами:  культура спілкування (етичні засади спілкування, саморегуляція комунікативної поведінки), культура  мовлення.

Результативність впровадження досвіду: Система роботи Арсеніної Т.М. характеризується стабільними позитивними результатами, що підтверджується даними моніторингових досліджень з формування комунікативної компетентності дітей дошкільного віку. Завдяки системі занять з розвитку комунікативно-мовленнєвих здібностей у дітей формуються стійкі мотиви спілкування з дорослими та однолітками; діти активно взаємодіють з оточуючими, виявляють ініціативу у спілкуванні, забезпечується готовність дітей до шкільного навчання. 

Репрезентація досвіду: затверджено науково-методичною радою КЗ «ЗОАППО»ЗОР, протокол №3 від 24 травня 2011р. та презентовано на засіданнях методичного об’єднання  вихователів груп старшого дошкільного віку у 2012-2013 навчальному році.

Категорія: Дидактичне наповнення | Додав: Zhovt1 (27.01.2014)
Переглядів: 877 | Теги: мовленнєвий розвиток, розвиток комунікативного мовлення, Жовтневий, гурткова робота, базовий компонент дошкільної освіти, варіативна складова | Рейтинг: 3.0/32
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2020